Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Američané vybrali auto s vůbec nejlepším interiérem, podle nás trefili desítku
24.6.2021 | Petr Prokopec
Je to do jisté míry subjektivní záležitost podobně jako vnější design. Ovšem docela bychom se vsadili, že nad představou sezení v tomto autě by nos ohrnoval málokdo.
Prakticky na den přesně před rokem skončila výroba Bentley Mulsanne. Tato limuzína v nabídce britské automobilky figurovala po dlouhých 11 let a sestavení každého exempláře zabralo minimálně 400 hodin. Není tedy třeba dodávat, že šlo o jeden z nejluxusnějších vozů světa. Prázdné místo v nabídce značky vyplnil model Flying Spur třetí generace, který v případě rozvoru přeci jen hraje trochu nižší ligu. Zákazníci totiž mají k dispozici „jen“ 3 194 milimetrů místo předchozích 3 266 mm, respektive 3 516 mm v případě prodloužené verze.
Znamená to tedy, že veškerá potenciální klientela nyní míří k Rolls-Roycu? To ani náhodou, neboť jakkoliv je vrcholná limuzína Bentley krapet menší, o luxusní vymoženosti nepřišla. Dokládá to i ocenění amerického magazínu Robb Report, jež se specializuje na ty vůbec nejexkluzivnější produkty světa, ať se již jedná o hodinky, šperky, jachty, letadla či nemovitosti. Auta pak samozřejmě nejsou výjimkou, jak dokládá právě trofej Best of the Best Awards 2021, kterou Flying Spur obdrželo za vůbec nejlepší automobilový interiér světa.
Zákazníkům nabízí výběr hned 11 dřevěných dekorů, včetně těch s otevřenými póry. Klientela si zároveň i může dopřát hliníkové vlisované prvky, zatímco kožené čalounění je k dispozici v 15 odstínech. Pokud vám je to ovšem málo, můžete zvolit specifikaci Mulliner a jít cestou diamantového prošívání. To je ale ve výsledku „jen“ standardní nabídka, neboť zvolit můžete zakázkové provedení a veškeré materiály i barvy navolit podle svého vlastního vkusu.
Architektura palubní desky vychází z dvoudveřového Continentalu GT, načež tu máme 12,3palcový dotykový displej multimédií. Standardem je přitom audio systém s 10 reproduktory a výkonem 650 wattů, ten je ovšem možné nahradit aparaturou B & O či vrcholnou soupravou Naim for Bentley, jež zahrnuje 19 reproduktorů a její výkon činí 2 200 wattů. Cestující vzadu pak navíc mají k dispozici svůj vlastní zábavní systém se dvěma tablety běžícími na operačním systému Android.
Při pohledu na tyto možnosti vlastně nikoho nepřekvapí, že dle magazínu zákazníci často ani nemusí tušit, zda se nachází v autě či v exkluzivním klubu. My pak jen dodáme, že Flying Spur je k mání se šestilitrovým dvanáctiválcem či čtyřlitrovým osmiválcem. Oba pak doprovází osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol a ve srovnání s minulostí také řízení zadní nápravy. Britové navíc vylepšili vzduchový podvozek, což vedlo k navýšení komfortu.
Bentley si tedy ono ocenění podle nás zaslouží. Zvláště když Flying Spur není jen luxusní limuzínou, ale také rychlým i praktickým vozem. Osmiválcová i dvanáctiválcová verze totiž poberou do zavazadelníku 420 litrů, přičemž první zmíněná disponuje 550 koňmi a zvládá sprint na stovku za 4,1 sekundy, zatímco druhá dostala do vínku dokonce 635 koní, se kterými zvládne akceleraci již za 3,8 s. Nejvyšší rychlost pak činí 318 km/h, respektive 333 km/h. V době své premiéry to byl nejrychlejší produkční sedan světa, aby těch nej nebylo málo.
Interiér Bentley Flying Spur je opravdu luxusní i prostorný. Britská automobilka navíc vylepšila vzduchový podvozek, uvnitř lze tedy počítat s nemalým komfortem. Není tedy divu, že magazín Robb Report vyzdvihl tuto kabinu až na úplný trůn. Foto: Bentley
Zdroj: Robb Report
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 15 minutami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 3 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 15:42 - HondaMan
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22