Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ani Tesla zjevně nevěří, že by ji její absurdní nový volant někdo dovolil prodávat
30.1.2021 | Petr Miler
Tesla moc dobře ví, jak rozpoutat bouři ve sklenici vody a tento týden to opět naplno předvedla. Další zjištění ale ukazují, že ve víc než to ani sama automobilka nejspíš nedoufá .
O Elonu Muskovi se mluví v různých souvislostech a někteří jej rádi označují za vynálezce, designéra, konstruktéra, programátora... Nepochybujeme o tom, že o všem z toho něco ví, už dříve jsme ale zmiňovali, že je v prvé řadě jedním - marketingovým géniem. Umí různými způsoby zapůsobit na publikum a chytře, obvykle bez jakýchkoli finančních nákladů zviditelnit věci, které by ostatní těžko dostávali do popředí. Právě v tom tkví jeho úspěch, právě proto se dokáže pohybovat v tolika rozličných oborech.
Jeden z finančních analytiků nedávno sarkasticky pronesl, že by se z fyzické výroby a prodeje čehokoli mohl přeorientovat jen na prodej akcií, protože na ničem jiném než prodejích částí „sebe sama” Tesla nikdy zdaleka tolik nevydělala. Něco na tom je a i to je dáno jeho marketingovými schopnostmi, které znovu osvědčil při odhalení doslova šokujícího faceliftu Modelu S. Něčím takovým je za normálních okolností obtížné zaujmout, ale co kdybyste dovnitř dali volant, který vypadá jako hlava medvídka koaly?
Přesně to Tesla udělala a hned do prvního momentu se ptáme, jestli je to vtip, nebo nesmysl mířící k nezdaru. Nejde navíc jen o samotné pojetí volantu, autu chybí i volič řazení a páčky pod volantem a byť něco z těchto řešení projít může, bez výjimky jde o nesmysly, které v honbě za designovou stránkou věci popírají tu funkční. Opravdu nevíme, jaký smysl má složitě učit auto odhadovat, jestli chcete jet dopředu nebo dozadu, když mu to stačí velmi primitivně párkrát za den sdělit?
Ale zpátky k volantu, kterému fremontská automobilka říká „Yoke”. To je v překladu jho (nebo též jařmo, pokud by vám první zmíněné slovo nešlo přes pusu), které volant fyzicky skutečně připomíná, současné má ale blízko k anglickému slovu „Joke” neboli vtip. A jsme stále přesvědčeni, že Tesla jednoho dne řekne, že to byl „joke”. Nebo ji to někdo zakáže a ona řekne, že by takový volant prodávat chtěla, ale nemůže.
Že s tím počítá, naznačují skryté snímky z konfigurátoru Tesly, který i pro interiéry faceliftovaných Modelů S a X počítá s relativně normálním volantem. Páčky nemá dál, jinak je to ale prostě kulatý volant. Že v konfigurátoru je (nejde tedy o ilustraci někoho zvenčí, ale grafiku samotné automobilky), vyštrachali kolegové z The Drive, po čemž Tesla tuto alternativu z webu stáhla. Už její existence ale svědčí o tom, že vše je trochu jinak, než se zprvu zdálo.
Samozřejmě, ti, kteří „chtějí věřit”, si myslí, že Tesla možná uvažuje o nabídnutí alternativního volantu těm, kteří nechtějí řídit „vtipem”. Ale podle nás to tak není. Tesla nejspíše sama nevěří tomu, že by něco takového u auta s 2,05 otáčkami volantu mezi dorazy mohlo projít, protože to bude prostě bude nebezpečné a už víme, že se ani neobtěžovala zeptat, jestli něco takového může poslat do výroby. Je to tedy nejspíše znovu jen marketing, způsob, jak zaujmout jinak ne až tak zajímavou modernizací.
V tomto směru Tesla s panem Muskem v čele bodovala a když jsme u těch anglicismů, sluší se dodat: „Credit where credit is due,” (česky k tomu má blízko něco jako „komu čest, tomu čest”) a ocenit schopnost automobilky udělat humbuk kolem dílčí modernizace 9 let starého auta. Za ta skutečně klobouk dolů, o víc tu ale podle nás nejde. Tesla si nemůže seriózně myslet, že by něco takového mohla prodávat se schválením pro silniční provoz v době, kdy neprojde tisíc podružných, jen velmi potenciálně nebezpečných prkotin v designu toho či onoho.


Konfigurátor Tesly obsahoval fotku interiéru Modelů S a X i s normálním volantem, automobilka podle nás už teď počítá s tím, že jej použije. Foto: Tesla
Nakonec, zprvu odhalené alternativě říká Yoke. Podle nás je to ale spíše joke... Foto: Tesla
Zdroj: The Drive
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Blackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 57 minutamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva