Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Apple „iCar“ má dorazit již v roce 2019. Na autopilota prozatím nevsadí
23.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na prvním vlastním elektromobilu „nakousnutého jablka“ dosud pracovalo 600 inženýrů. Po schválení projektu bude tento počet ztrojnásoben.
O zapojení společnosti Apple do automobilového průmyslu se hovoří již hezkých pár let. Zatím z těchto aktivit vzešel systém CarPlay, mimo to sje ovšem v zákulisí často zmiňován také o vlastní elektromobil. Firma s nakousnutým jablkem ve znaku sice nic konkrétního dosud nepotvrdila, nicméně vodítka tu jsou. Kupříkladu nábor inženýrů se specializací na mechaniku, výrobu a robotiku, které Apple přetáhl společnostem jako Tesla Motors, Fiat Chrysler Automobiles a dodavateli baterií A123 Systems.
Mimo to jeden ze zaměstnanců společnosti na počátku letošního roku uvedl, že firma vyvíjí určitý druh technologie, který je blíže automobilům než cokoliv, co Apple dříve vypustil na trh. Pravda, pod tímto oznámením si můžeme představit cokoliv, nicméně nové informace skutečně vedou k elektromobilu. Zdroje blízké celému projektu totiž potvrdili, že vlastní vůz společnosti dostal nedávno oficiální požehnání a na trhu by měl být v roce 2019.
Souběžně s tímto oznámením se očekává výrazné navýšení počtu pracovníků, kteří jsou do projektu zapojeni. Zatím prý na elektromobilu pracuje 600 zaměstnanců, nyní by však toto číslo mělo být ztrojnásobeno. Ve srovnání s prvotinou konkurenčního Googlu ovšem Apple momentálně neplánuje vůz s autonomním řízením, místo toho budou nadále v centru dění řidiči. A to přesto, že i na tomto poli již výzkum probíhá.
Do budoucna se tedy možná dočkáme hned několika variant „iCaru“. Prozatím si ale Apple zřejmě vystačí pouze s jedním modelem v portfoliu. Zda jej ovšem bude vyrábět sám či osloví některou nezávislou firmu, to zatím není jasné. Možností je rovněž partnerství s již zavedenou automobilkou, čemuž nasvědčují hovory a schůzky s BMW.
Ve hře je koneckonců i ta varianta, že Apple nakonec zmiňovaný elektromobil vůbec nebude prodávat sám, ale místo toho ostatním výrobcům nabídne licenční technologii. Jak je tedy patrné, cest, jimiž se může vydat, má firma opravdu hodně. Bude proto více než zajímavé sledovat, zda konečně dojde k nějakému oficiálnímu prohlášení.














První elektromobil Applu se již ukázal na neoficiálních ilustracích. Zda ale realita bude podobná, to je prozatím otázkou
Zdroj: The Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
