Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Arrinera Hussarya 33: silniční verze nabídne motor 8,2 V8 a přes 800 koní
8.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Polské Lambo se nám konečně po letech začíná vybarvovat. O jeho pohon se postará obří V8, nízkou hmotnost zaručí karbon, kevlar a grafen.
O polském Lamborghini píšeme již bezpočet let, až do letoška ale firma působila spíše ve virtuální realitě než ve skutečném světě. Mnohé ovšem změnil lednový autosalon v Birminghamu, kde byla představena závodní verze Arrinery Hussarya GT. Ta se navíc před několika málo týdny ukázala v pohybu na britském letišti v Bruntingthorpe, aby záhy okouzlila publikum v Goodwoodu. Nejnověji pak zamířila zpátky domů do Polska, kde řádila v ulicích Varšavy.
Závodní variantou se ale dnes znovu zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na civilní provedení. To by mělo dorazit na sklonku letošního roku přímo do výroby, přičemž Poláci zpočátku hovoří pouze o limitované edici třiatřiceti kusů. Tento počet se přitom obtiskl i do názvu modelu, jenž je svými tvůrci titulován jako Hussarya 33. Stát pak bude zhruba 500 000 Eur (cca 13,5 milionu korun).
Jedná se samozřejmě o obří sumu, za níž byste si mohli pořídit i skutečné Lamborghini, nikoliv pouze jeho polský klon. Arrinera ovšem dodává, že klientů bude mít dostatek, neboť již nyní eviduje přes 200 vážně míněných objednávek. Evidentně tak bude třeba nějaká selekce, i když zájemci nejspíše časem ještě prořídnou. Zvláště pokud nedojde k avizovanému zahájení výroby.
Nyní ovšem nemalujme čerta na zeď a pojďme se podívat, co za nemalé peníze dostanete. V prvé řadě se přitom zastavíme v motorovém prostoru za sedadly, kde trůní 8,2litrový atmosférický osmiválec. Ten by měl produkovat více než 800 koní a 900 Nm točivého momentu, což je v kombinaci s hmotností pouhých 1 400 kg zárukou působivé jízdní dynamiky.
Konkrétní data prozatím zveřejněna nebyla, nicméně kromě jízdy v přímém směru chce Hussarya okouzlit také v zatáčkách. Proto se pyšní aktivní aerodynamikou, v jejímž případě po překročení rychlosti 180 km/h dochází k aktivaci spoilerů ve spodku čelní části, což navyšuje přítlak na přední nápravu. O tu zadní se pro změnu stará výsuvné křídlo.
To navíc funguje také jako vzduchová brzda, jež je aktivována při výrazném zašlápnutí pedálu. V tu chvíli se křídlo nastaví v úhlu 55 stupňů a napomáhá kotoučům ve všech rozích. Ani v tomto případě Arrinera již dále nezmiňuje žádná konkrétní fakta, více ovšem nová automobilka promluvila o materiálech, které na výrobu své silniční prvotiny použije.
Kromě šasí ze slitin letecké oceli tu máme karoserii, která kromě karbonu a kevlaru zahrnuje také některé sekce z grafenoveho kompozitu, tedy nové formy uhlíkových vláken, jež jsou tenčí než ty klasické, ovšem vyznačují se větší tuhostí. Jako první se s tímto materiálem vytasilo BAC Mono, Arrinera by ovšem ráda Hussaryu, která má zcela unikátní konstrukci, jež není založena na žádném existujícím voze, a podílel se na ní i známý britský návrhář Lee Noble, mezi jehož kreace patří třeba Ultima, dostala na trh dříve.
















Arrinera Hussarya 33 se prozatím ukázala pouze na počítačových retuších...
...zatímco závodní provedení GT za sebou již má výstavní debut...
...i ten jízdní v ulicích Varšavy
Zdroj: The Tech Sense
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 6 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 3 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 5 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 6 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
před 8 hodinamiMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva