Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Arrinera Hussarya GT je konečně polský sporťák, který si (snad) bude možné koupit
16.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nekonečný příběh příchodu prvního polského supersportu na trh se snad alespoň z části uzavírá. Toto je prý hotová okruhová verze GT.
Když řeknete člověku, který vyrostl v osmdesátých letech minulého století slova „nekonečný příběh” vybaví si zřejmě obří létající psisko a slavný film Wolfganga Petersena. Když ale řeknete stejná slova někomu, kdo v posledních letech sleduje dění v automobilovém průmyslu, vybaví se mu něco docela jiného - sporťák polské firmy Arrinera.
Ten se prvně odhalil už téměř před pěti léty, tehdy s „definitivním” jménem Venocara. Těch pochybných definitiv tu bylo více - došlo i na definitivní specifikace a cenu, jenže pak přišlo definitivně nové jméno a vzhled, definitivně definitivní design a nakonec i zcela definitivní produkční verze.
Pokud cítíte v našich slovech jízlivost, cenu za bystrost nečekejte - je tam a nikoli náhodou. Pochybný polský projekt je co do své materializace odkládán častěji než revitalizace Alfy Romeo, a tak už snad ani nepřekvapí, že ona poslední definitiva nebyla tak úplně definitivní - opravdu sériová Arrinera jakéhokoli jména má dorazit až koncem roku 2016. Při té příležitosti ale polská firma sdělila, že hotová okruhová verze bez homologace pro silniční provoz dorazí dříve a právě té bychom nyní měli hledět do tváře.
Odhalila se na britském autosalonu Autosport International v Birminghamu a říká si Hussarya GT. Má jít opravdu o hotové auto s homologací pro závody FIA GT4. Zase tak hotové ale není, protože Arrinera slibuje ještě další testy během letošního roku a až pak možnost koupě jednoho ze tří vozů, jež letos plánuje vyrobit. Cena se prý bude pohybovat mezi 130 a 140 tisíci librami (cca 4,6 až 5 milionů Kč) za jeden vůz pro jakéhokoli zákazníka z řad soukromých týmů účastnících se soutěží této kategorie na evropském kontinentu.
A co za tyto peníze dostanou? Závoďák s trubkovým rámem a prý aerodynamicky příhodnou karoserií o hmotnosti 1 250 kg, který vpřed požene uprostřed uložený motor 6,2 V8 s výkonem až 430 koní. Poháněná kola budou zadní, a to přes sekvenční převodovku, o deceleraci se postarají brzdy Alcon s 380mm kotouči vpředu. Časy potřebné pro akceleraci kamkoli neznáme, vůz se ale má rozjet na 250 až 260 km/h. Pokud se vám to všechno zdá trochu nezajímavé, dodejme, že klíčové specifikace mu dávají hlavně limity zmíněné závodní kategorie.
Arrinera také znovu promluvila o silniční verzi a stále kalkuluje s jejím příchodem ke konci letošního roku, kdy by měla vzniknout jak „standardní” varianta s obdobnou technikou i designem, ale výkonem okolo 650 koní a rovněž luxusní provedení Hussarya 33. Co z výše zmíněného se stane skutečností, necháme raději jen budoucímu vývoji - Poláci už v tomto případě mnohokrát dokázali, že věřit lze jen skutkům, nikoli slovům...



Prý hotová Arrinera Hussarya GT se ukázala ve skutečném...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
před 10 hodinamiExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejnovější články
První majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
před 8 hodinamiS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
před 9 hodinamiPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
před 10 hodinamiLamborghini znovu přísahá věrnost spalovacím motorům, teď už ví, jak u nich může vydržet ještě dekády
včeraToyota ve svém luxusním SUV jako první na světě umožní zákazníkům úplně se odříznout od okolního světa
včera
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.24. 12:59 - Předseda
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales