Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Arrinera Hussarya GT je konečně polský sporťák, který si (snad) bude možné koupit
16.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nekonečný příběh příchodu prvního polského supersportu na trh se snad alespoň z části uzavírá. Toto je prý hotová okruhová verze GT.
Když řeknete člověku, který vyrostl v osmdesátých letech minulého století slova „nekonečný příběh” vybaví si zřejmě obří létající psisko a slavný film Wolfganga Petersena. Když ale řeknete stejná slova někomu, kdo v posledních letech sleduje dění v automobilovém průmyslu, vybaví se mu něco docela jiného - sporťák polské firmy Arrinera.
Ten se prvně odhalil už téměř před pěti léty, tehdy s „definitivním” jménem Venocara. Těch pochybných definitiv tu bylo více - došlo i na definitivní specifikace a cenu, jenže pak přišlo definitivně nové jméno a vzhled, definitivně definitivní design a nakonec i zcela definitivní produkční verze.
Pokud cítíte v našich slovech jízlivost, cenu za bystrost nečekejte - je tam a nikoli náhodou. Pochybný polský projekt je co do své materializace odkládán častěji než revitalizace Alfy Romeo, a tak už snad ani nepřekvapí, že ona poslední definitiva nebyla tak úplně definitivní - opravdu sériová Arrinera jakéhokoli jména má dorazit až koncem roku 2016. Při té příležitosti ale polská firma sdělila, že hotová okruhová verze bez homologace pro silniční provoz dorazí dříve a právě té bychom nyní měli hledět do tváře.
Odhalila se na britském autosalonu Autosport International v Birminghamu a říká si Hussarya GT. Má jít opravdu o hotové auto s homologací pro závody FIA GT4. Zase tak hotové ale není, protože Arrinera slibuje ještě další testy během letošního roku a až pak možnost koupě jednoho ze tří vozů, jež letos plánuje vyrobit. Cena se prý bude pohybovat mezi 130 a 140 tisíci librami (cca 4,6 až 5 milionů Kč) za jeden vůz pro jakéhokoli zákazníka z řad soukromých týmů účastnících se soutěží této kategorie na evropském kontinentu.
A co za tyto peníze dostanou? Závoďák s trubkovým rámem a prý aerodynamicky příhodnou karoserií o hmotnosti 1 250 kg, který vpřed požene uprostřed uložený motor 6,2 V8 s výkonem až 430 koní. Poháněná kola budou zadní, a to přes sekvenční převodovku, o deceleraci se postarají brzdy Alcon s 380mm kotouči vpředu. Časy potřebné pro akceleraci kamkoli neznáme, vůz se ale má rozjet na 250 až 260 km/h. Pokud se vám to všechno zdá trochu nezajímavé, dodejme, že klíčové specifikace mu dávají hlavně limity zmíněné závodní kategorie.
Arrinera také znovu promluvila o silniční verzi a stále kalkuluje s jejím příchodem ke konci letošního roku, kdy by měla vzniknout jak „standardní” varianta s obdobnou technikou i designem, ale výkonem okolo 650 koní a rovněž luxusní provedení Hussarya 33. Co z výše zmíněného se stane skutečností, necháme raději jen budoucímu vývoji - Poláci už v tomto případě mnohokrát dokázali, že věřit lze jen skutkům, nikoli slovům...



Prý hotová Arrinera Hussarya GT se ukázala ve skutečném...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 10 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 7 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 8 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 10 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
před 11 hodinamiMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva