Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Arrinera Hussarya GT je konečně polský sporťák, který si (snad) bude možné koupit
16.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nekonečný příběh příchodu prvního polského supersportu na trh se snad alespoň z části uzavírá. Toto je prý hotová okruhová verze GT.
Když řeknete člověku, který vyrostl v osmdesátých letech minulého století slova „nekonečný příběh” vybaví si zřejmě obří létající psisko a slavný film Wolfganga Petersena. Když ale řeknete stejná slova někomu, kdo v posledních letech sleduje dění v automobilovém průmyslu, vybaví se mu něco docela jiného - sporťák polské firmy Arrinera.
Ten se prvně odhalil už téměř před pěti léty, tehdy s „definitivním” jménem Venocara. Těch pochybných definitiv tu bylo více - došlo i na definitivní specifikace a cenu, jenže pak přišlo definitivně nové jméno a vzhled, definitivně definitivní design a nakonec i zcela definitivní produkční verze.
Pokud cítíte v našich slovech jízlivost, cenu za bystrost nečekejte - je tam a nikoli náhodou. Pochybný polský projekt je co do své materializace odkládán častěji než revitalizace Alfy Romeo, a tak už snad ani nepřekvapí, že ona poslední definitiva nebyla tak úplně definitivní - opravdu sériová Arrinera jakéhokoli jména má dorazit až koncem roku 2016. Při té příležitosti ale polská firma sdělila, že hotová okruhová verze bez homologace pro silniční provoz dorazí dříve a právě té bychom nyní měli hledět do tváře.
Odhalila se na britském autosalonu Autosport International v Birminghamu a říká si Hussarya GT. Má jít opravdu o hotové auto s homologací pro závody FIA GT4. Zase tak hotové ale není, protože Arrinera slibuje ještě další testy během letošního roku a až pak možnost koupě jednoho ze tří vozů, jež letos plánuje vyrobit. Cena se prý bude pohybovat mezi 130 a 140 tisíci librami (cca 4,6 až 5 milionů Kč) za jeden vůz pro jakéhokoli zákazníka z řad soukromých týmů účastnících se soutěží této kategorie na evropském kontinentu.
A co za tyto peníze dostanou? Závoďák s trubkovým rámem a prý aerodynamicky příhodnou karoserií o hmotnosti 1 250 kg, který vpřed požene uprostřed uložený motor 6,2 V8 s výkonem až 430 koní. Poháněná kola budou zadní, a to přes sekvenční převodovku, o deceleraci se postarají brzdy Alcon s 380mm kotouči vpředu. Časy potřebné pro akceleraci kamkoli neznáme, vůz se ale má rozjet na 250 až 260 km/h. Pokud se vám to všechno zdá trochu nezajímavé, dodejme, že klíčové specifikace mu dávají hlavně limity zmíněné závodní kategorie.
Arrinera také znovu promluvila o silniční verzi a stále kalkuluje s jejím příchodem ke konci letošního roku, kdy by měla vzniknout jak „standardní” varianta s obdobnou technikou i designem, ale výkonem okolo 650 koní a rovněž luxusní provedení Hussarya 33. Co z výše zmíněného se stane skutečností, necháme raději jen budoucímu vývoji - Poláci už v tomto případě mnohokrát dokázali, že věřit lze jen skutkům, nikoli slovům...



Prý hotová Arrinera Hussarya GT se ukázala ve skutečném...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
dnesSpalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
včeraPři hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
12.8.2025
Nejnovější články
Čínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
před 5 hodinamiAutor stylových sporťáků stvořil stejně stylový kombík s motorem V12, za patřičnou sumu vám ho postaví i s manuálem
před 6 hodinamiJak reálně fungují levná auta slavných značek, která se mimo EU prodávají hluboko pod 200 tisíc Kč? Tento Nissan stojí 150
před 8 hodinamiToyota s novými spalovacími motory počítá opravdu ve velkém, dostanou je dokonce i elektromobily
před 9 hodinamiKterá ze značek skupiny BMW má nejmladší zákazníky? Na první pohled to překvapí, hned na ten druhý to ale dává smysl
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva