Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Hybrid Hydrogen Rapide S: vodíkovým závoďákem za nižšími emisemi
12.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Aston Martin letos nasadí ve vytrvalostním závodě na Nürburgringu vodíkový Rapide S. Spíše než o vyšší rychlost nebo lepší dojezd jde ale o nižší emise.
Britská značka Aston Martin se až dosud alternativním pohonům úspěšně vyhýbala, jak se ale zdá, tak vzdorování - tedy alespoň co se použitého paliva týče - je konec. Pro čtyřiadvacetihodinovku na Severní smyčce německého Nürburgringu, která startuje v polovině příštího měsíce, automobilka postavila závodní model s přídavnými vodíkovými nádržemi a motorem uzpůsobeným ke spalování vodíku nebo jakéhokoli poměru s benzínem.
Základem konstrukce okruhového speciálu se vcelku překvapivě stala čtyřdveřová limuzína Rapide S a nikoli některé z nabízených kupé, ale rozhodnutí použit větší a nepochybně i těžší vůz dost možná pramenilo z nutnosti najít pro ne zrovna nejmenší vodíkové nádrže dostatek prostoru.
Celkem se ve voze našlo místo pro čtyři zásobníky vyrobené z karbonového kompozitu. Dva z nich jsou umístěné přímo vedle pilota, další pár je pak ukrytý v zavazadelníku. Při tlaku 350 barů dokážou pojmout 3,5 kilogramu vodíku, a přestože ten obsahuje téměř třikrát více energie než běžné palivo, představuje to ekvivalent pouze kolem patnácti litrů benzínu.
Jestli se Astonu zvýšení hmotnosti auta o všechny prvky alternativní palivové soustavy skutečně vyplatí, vědí asi jen samotní konstruktéři. Máme však za to, že o prodloužení dojezdu zde příliš nejde. Spotřeba šestilitrového dvanáctiválce se schopností akcelerovat na stovku za 4,9 sekundy a dosáhnout 306 km/h jistě nebude pod plným zatížením malá a zásoby vodíku tak vystačí maximálně na pár kilometrů. Spíše než o vylepšení parametrů závodního auta tak jde především o „zelené“ gesto umožňující poukázat na čistější emise. A to nám ve spojení se závody přijde jako docela laciný signál...

Přestavba závodního Rapide S vznikla ve spolupráci se specialistou na vodíkový pohon, firmou Alset Global
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před hodinouVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před hodinouPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 2 hodinamiFord po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 3 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 5 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 11:53 - HondaMan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon