Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin Lagonda odhalen na pořádné sadě fotek, dostane 600koňový V12
7.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jeden z nejúchvatnějších sedanů planety míří nepokrytě pouze tam, kde se bezpečně prodá, na Střední východ. Tohle jsou jeho dosud nejlepší fotky.
O novodobém Astonu Martin Lagonda se na našich stránkách nezmiňujeme zdaleka poprvé a frekvence článků na toto téma se v poslední době jen zvyšuje. Není divu, po přistižení maskovaného a posléze i zcela nemaskovaného vozu bylo jasné, že odhalení tohoto auta je na spadnutí a Britové si jej pořádně vychutnají.
Po předchozích, troufneme si říci, že ne zcela náhodných poodhaleních svou nejžhavější novinku představili světu i oficiálně, jenže neukázali a neřekli ani zdaleka tolik, abychom mohli předpokládat cokoli jiného než další sérii článků. Tento je další z nich - Aston nám prostě chce ukázat, jak vypadá jeho představa o dokonalém luxusně-sportovním sedanu a bude to dělat i přesto, že do Evropy nehodlá dodat jeden jediný kus.
Jak již zaznělo v předchozích článcích, automobilka Lagondu nabídne ve striktně limitované sérii pouze v zemích, kde některým peníze tryskají ze země proudem ve formě ropy. Teď už víme, že majitelů bude mít přesně 100. Dotyčným to můžeme závidět a nebo se prostě radovat z toho, že takové auto vůbec vzniklo, neboť na něčem podobném musí se zalíbením spočinou zrak každého příznivce výjimečných aut.
Design vozu jsme již probrali horem dolem, přesto si jej na přiložené třicítce fotek můžete prohlédnout zatím zdaleka nejlépe. Znovu tak můžete zhlédnout veskrze noblesní příď, rezervovanou záď i svérázný profil vozu. Do interiéru můžeme nahlédnout jen velmi částečně, to ale až tak nepřekvapí - něco v zásobě si Aston ještě musí nechat na další (a další) tiskové zprávy.
Nové snímky pochází jako v předchozím případě z Ománu, kde vůz podstupuje testy v náročných klimatických podmínkách (teploty od 30 do 50°C) s nimiž se bude v praxi setkávat nejčastěji. Cílem Britů je najezdit přes 22,5 tisíce kilometrů předtím, než se pustí do závěrečného dolaďování opět v Británii. Zatím prý urazili asi 8 tisíc km a nepřekvapí, že v tiskových materiálech hovoří o tom, jak výsledky zkoušek zatím překonávají očekávání.
Můžete se ptát, proč chce firma vůz prodávat jen někde. Sama říká, že míří za uspokojením specifických potřeb zákazníků, máme ale spíše zato, že přece jen volnější podmínky v těchto destinacích ji dovolí vůz udělat lépe i snáze než pokud by byla svázána také evropskými a americkými regulacemi. Bonita tamních zákazníků jistě také hraje svou roli, těžko ale bude tou jedinou - nezdá se nám, že by auto bylo designově či technicky něčím, po čemž by klientela z tradičnějších odbytišť netoužila, nebo co by nebyla schopna zaplatit.
Vzhled posuďte sami, ale dozajista by se i zde našlo pár zákazníků, kterým by se líbila představa auta z karbonovou karoserií stojícím na astonovské platformě VH, která bude spjata s šestilitrovým (5,9 l) dvanáctiválcem o výkonu 447 kW (600 koní). Ten bude mířit na zadní kola přes osmistupňový automat a postará se o akceleraci vozu na stovku za 4,2 sekundy. Maximální rychlost známa není, cifrou 3 ale bude ta v klilometrech za hodinu začínat zcela nepochybně.
Další detaily nám Aston ještě bude muset povědět, stejně jako bude muset upřesnit cenu. Hovoří se o cifře okolo 13 milionů Kč za jeden kus, máme ale pocit, že říci by si mohl i o víc. Časem budeme chytřejší...

































































Aston Martin Lagonda na nových fotkách designově opět nezklamal a jeho technika nevypadá, že by měla způsobit odlišné pocity. Všechny detaily nám ale Britové ještě budou muset odhalit...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
před 2 hodinami
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP včera 11:12
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike včera 10:33
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi včera 10:00
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
- Diskvalifikace: Payne/Rousseau ztratili titul mistra světa 18.11.2025
Nejnovější články
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
před hodinou
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
před 2 hodinami
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
před 4 hodinami
Němci vzkřísili myšlenku nejrychlejšího stroje pro přepravu sportovních aut, má úchvatné parametry
včera
Hyundai přiznává, že elektromobily se musí dobíjet stejně rychle, jako se auta tankují. To ale není ani trochu blízko, ukazuje nový rekord
včera
Živá témata na fóru
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.20. 08:58 - mattonecz
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.19. 18:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
