Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Aston Martin V8 Vantage S: konečně i pro sportovce
3.3.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(živé fotografie) Kdo si zkusil nějaký Aston ví, že to nejsou zrovna supersporty. V8 Vantage ale dostal pár úprav a stylový sportsman je na světě.
Astony vždy byly, jsou a asi také navždy zůstanou hlavně stylovými GT vozy. V jízdních výkonech obvykle za svými konkurenty zaostávají. Ani v případě V8 Vantage tomu není jinak, na nejbližšího konkurenta, Porsche 911 Carrera S, vždy ztrácel. Proto se automobilka rozhodla připravit ostřejší variantu s písmenem S v názvu.
Vantage S dostal silnější motor, jeho V8 o objemu 4,7 l má maximální výkon 436 k (+10 oproti standardu) a točivý moment vrcholí na 490 N.m. Navazuje na něj sedmistupňový automat Sportshift II s řazením pádly pod volantem. Na 100 km/h Vantage S zrychlí za 4,5 s (-0,4 s) a jeho maximální rychlost je 305 km/h. Dle továrních údajů má průměrně spotřebovat 12,9 litru benzinu na 100 km.
Větší změny proběhly na podvozku. Ten je nižší a přitvrzený, má agresivnější nastavení. K tomu se přidaly větší přední brzdy s šestipístkovými brzdiči, strmější řízení a přeprogramovaný stabilizační systém. Z vnějšku verzi S poznáte podle specifického předního spoileru a zadního difuzoru, v obou případech z uhlíkových vláken a 19" litých kol s pneumatikami od firmy Bridgestone. Také kapota a nárazníky byly přemodelovány ve stylu silnějšího Vantage V12. Již tak vydatný zvuk standardního Vantage ještě zesílí sportovně naladěný výfuk.
V interiéru toho moc jinak není. Vylepšení se v podstatě omezilo jen na aplikaci spousty emblémů s nápisem Vantage S. Objednávat je můžete ihned u všech dealerů značky.





Aston Martin V8 Vantage S naživo v Ženevě
V8 Vantage S na oficiálních snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 8 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před hodinouSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 4 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 5 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva