Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A1 a S1 2015: facelift přinesl tříválce, včetně 1,0 TFSI
14.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa) Základní pilíř nabídky Audi podstoupil mezigenerační facelift. Nejdůležitější novinky je zástavba tříválců, včetně přeplňovaného litru.
Ingolstadtská automobilka už pomalu vystřílela všechni „letošní náboje“, a tak se nás rozhodla zahrnout ke konci roku zabavit facelifty známých modelů. Po nejmenším crossoveru Q3, který už jsme si dokonce mohli osahat naživo, teď ukazuje v novém i základní dílek portfolia. Tím je samozřejmě A1 modelového roku 2015 ve tří i pětidveřovém provedení Sportback. Senzace se ale nekoná, neboť takřka vše podstatné zaznělo před nedávnem v rámci avíza s fotkami maskovaného vozu.
Předně jistě stojí za zmínku změny vzhledu. Tomu kraluje lehce přepracovaný přední nárazník a šestiúhelníková maska singleframe. O nic překvapivější je implementace nové grafiky světlometů a podle Audi byly decentně upraveny také prahy, respektive lišty, které jsou na očích po otevření dveří. V zadní části vozu se teď vyskytuje novější nárazník, jemuž asistují „ve vyšším patře“ pozměněné zadní lampy. Oba nárazníky v součtu do délky přidaly dva centimetry, a tak teď A1 měří přesně 3 980 mm.
Stejně jako předtím zůstávají i nadále k dispozici jednobarevná a dvoubarevná provedení karoserie s odlišně lakovanou střechou, avšak novinkou jsou dvě nové specifikace Design a Sport, které lehce ulehčí zákazníkovi hrátky s konfigurátorem. Mimo toho bude v nabídce samozřejmě i sportovní paket S line s ještě o něco tužším adaptivním podvozkem.
Z hlediska techniky se mini Audi ve jménu lepší agility a zároveň i vyššího komfortu dočkal o ve všech verzích přepracovaného podvozku, který za příplatek umožňuje volbu tuhosti adaptivních tlumičů. Ta se mění prostřednictvím MMI a ovladače Drive Select, jenž koriguje také odezvu plynového pedálu, účinek posilovače a v případě volby automatu i chování převodovky. Opomenut by ale neměl být ani přepracovaný stabilizační systém ESC či údajně zcela nový elektrohydraulický posilovač řízení či kola s průměrem od 15 do 18 palců.
Ty největší novinky ale skrývá německý prcek pod kapotou. Tam se mohou vyskytnout čtyři přeplňované benzinové jednotky TFSI a dvě naftová TDI. Podle tiskové zprávy u všech došlo ke změnám, které povedou ke snížení produkce exhalací, potažmo tak i ke snížení průměrných hodnot normované spotřeby prý až o deset procent. Nás ale nejvíce zajímají z hlediska novinek tříválce, které sem zamířili od sourozeneckého Pola od VW.
Předně se jedná o agregát 1,0 TFSI s výkonem 95 koní (70 kW), který má konzumovat 4,3 l/100 km, což odpovídá hodnotě 99 g CO2 na kilometr. Na druhé straně jde o provedení 1,4 TDI ultra s výkonem 90 koní (66 kW), které by mělo jezdit dokonce za 3,4 l/100 km a produkovat tedy jen 89 g CO2 na kilometr. Označení pro úspornější model ultra se přitom v kombinaci s naftovou A1 objevuje vůbec poprvé. Kromě nových tříválců se však modernizovaná A1 dočkala také motoru 1,8 TFSI (141 kW/192 koní), jednotky 1,4 TFSI a common-railovské varianty 1,6 TDI.
Na vrcholu nabídky bude opět čnít sportovněji laděné verze S1 a S1 Sportback, které dostávají opět dvoulitrové TFSI s výkonem 231 koní (170 kW), které by rádo jezdilo už za 7,1 l/100 km. Díky pohonu všech kol quattro více budou ale majitelé raději užívat akcelerace z klidu na stovku za 5,9 sekundy a také manuálního šestikvaltu. Malý kompakt je pak s touto výzbrojí schopen dosáhnout až 250 km/h. Co se týče převodovek, dvouspojková sedmistupňová skříň S tronic bude k mání ke všem motorizacím, avšak 1,8 TFSI ho dostává už v základu.
Uvnitř faceliftovaného Audi A1 pak není příliš nových věcí. Za zmínku stojí snad jen rozšířená konektivita infotainmentu MMI s mobilními telefony. V případě jeho vrcholné verze se zákazníci mohou těšit na navigační systém a online služby v rámci Audi connect, který umožní z A1 udělat také jezdicí WiFi hotspot pro posádku.
Možná byste se divili, ale podle automobilky už si za zhruba čtyři roky od uvedení do prodeje došlo pro A1 více než 500 tisíc zákazníků, a tak se dá předpokládat i slušný zájem o jeho faceliftované provedení. To má k zákazníkům zamířit sice až v prvním kvartálu příštího roku, avšak už se ví, že cena bude v Německu začínat na 19 200 Euro (zhruba 530 tisících korunách).










Audi A1 2015 přináší dva nové tříválce, údajně lepší podvozek, řízení i konektivitu pro chytré telefony
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejčtenější články
Jeden z největších průšvihů dějin aut výrobce vykupoval za dvojnásobek, aby ho sešrotoval, nyní se prodává za miliony
19.5.2025Šéfové velkých automobilek překvapivě vzkazují do Bruselu: Buďte jako Trump
19.5.2025Hammond s Mayem se naposledy projeli po trati Top Gearu, na které psali historii, pár slz při tom ukápne
19.5.2025Ojeté korejské SUV je v bazarech stále větší modla hlavně díky motoru, který do jeho nástupce už nekoupíte
19.5.2025Řidiči Mercedesu ve 230 km/h na okruhu selhaly brzdy, rozmáznul se o bariéru jako opilý komár
20.5.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 06:28 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch