Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A6 Avant 2012: kombi je tu, i s novým 3,0 TDI
19.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(video) Audi odhalilo nový Avant A6. Zajímavý není jen vzhledem, pod jeho kapotou se poprvé objevuje motor 3,0 TDI twin-turbo s 313 koňmi.
Jak jsme avizovali o uplynulém víkendu, Audi si včerejší večer vyhradilo pro berlínskou premiéru nové generace kombíku A6 Avant. Ačkoli jde o vůz i v našich zeměpisných šířkách poměrně oblíbený, nepřikládali jsme této události až takovou důležitost, neboť jsme od Avantu čekali v podstatě to samé co od loni představeného sedanu a zásadní otázkou bylo jen to, jak bude vypadat záď novinky. Nakonec si pro nás ale Audi připravilo jedno překvapení, které vzbudí minimálně mezi příznivci naftových motorů menší rozruch. Ale nepředbíhejme a podívejme se nejprve na to, jak si v Ingolstadtu poradili se vzhledem.
Dá se říci, že podle očekávání. Nová A6 Avant je přesně tím kombíkem, na jaké jsme u Audi zvyklí. Jeho základní tvary jsou veskrze konzervativní a pár dynamičtěji vyhlížejících, přesto čistých linek situaci zásadně nemění. Příď je pochopitelně totožná jako u sedanu, záď se se pak snaží hlavně nikoho neurazit. Překvapí snad jen hranatostí spodních partií, které na první pohled připomenou nejen výchozí sedan, ale třeba i Insignii Sports Tourer, třebaže o nějakém kopírování zde nemůže být řeč.



Jestliže v případě exteriéru je vše podle očekávání, v interiéru je prakticky vše při starém. Prostor pro posádku je zcela totožný jako u sedanu a odlišnosti týkající se zavazadlového prostoru se omezují na širší možnosti uchycení nákladu. K dispozici budou i elektricky ovládané páté dveře, jejichž otevření bude možné vyvolat nejen klasickými cestami (z interiéru, ze samotných dveří, z klíče od vozu...), ale i speciálním gestem vydaným nohama člověka, který v danou chvíli stojí za vozem. Automobilka tuto možnost dále neupřesnila, a tak si můžeme představit třeba to, že se „kufr” otevře třeba poté, co mu zatancujete kozáček. A pokud se ptáte na objem samotného zavazadelníku, je pochopitelně nemalý - 565 litrů v základním uspořádání a až 1680 litrů po sklopení zadních sedadel. To je mimochodem více než u BMW 5, ale méně než u Mercedesu třídy E.
Rozměry nové A6 Avant mají následující podobu: 4,93 metru na délku, 1,87 metru na šířku a 1,46 metru na výšku, rozvor náprav pak činí 2,91 metru. Vůz je tak o něco širší a delší než jeho dosavadní provedení, zejména rozvor ale přibral plných 7 centimetrů. Audi se chlubí, že i přes tento nárůst velikosti, z nějž má profitovat především posádka, klesla hmotnost vozu díky významnějšímu použití hliníku (podílí se na 20 % karoserie) mezigeneračně až o 70 kilogramů. Nevíme, jaké modely spolu automobilka přesně srovnává, u základní A6 Avant 2,0 TDI ale udává pohotovostní hmotnost 1 640 kilogramů, což se nám jako až tak nízké číslo nezdá...
Řekněme, že ve všech již zmíněných ohledech je vše podle očekávání, menší revoluce se ale odehrála pod kapotou. Na první pohled se zdá být vše „v normě”, když benzinové motory budou zastupovat šestiválce 2,8 FSI se 150 kW (204 koní) a svou spotřebou nechvalně proslulý, kompresorem přeplňovaný 3,0 TFSI s 220 kW (300 koní). Naftové alternativy pak tvoří čtyřválec 2,0 TDI se 130 kW (177 koní) a šestiválce 3,0 TDI se 150, 180 a 230 kW (204, 245 a 313 koní). Nic nového? Pak se podívejte na výkon posledního jmenovaného TDI, nic takového dosud Audi nenabízelo.
Jde o úplně nový motor, o kterém jsme se včera zmiňovali v souvislosti se spekulacemi na téma nová S6 s naftovým motorem. Bylo nám včera zvláštní, že se lidé od Audi tak samozŕejmě rozpovídali o zcela novém motoru, ale už to chápeme - v předvečer jeho premiéry již nebylo co skrývat. Jak je zřejmé i z dnešního představení, S6 „v dieselu” se nekoná, o poznání silnější naftový šestiválec pod kapotou je ale realitou. Audi tak konečně srovná dávný náskok pětkového BMW, které se s motorem 35d pohybuje okolo hranice 300 koní již nějaký ten pátek. Mnoho podrobností o motoru zatím nemáme, jisté je jen to, že má dvojité přeplňování s plnícím tlakem až 3,2 baru, které mu dovoluje vyvinout nejvýše 313 koní v zatím nespecifikovaných otáčkách.
Vzhledem k tomu, že jde o nejvýkonnější motor, zůstane zatím A6 Avant 3,0 TDI twin-turbo i nejrychlejším provedením v nabídce, když zrychlení na stovku zvládne za 5,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h (pochopitelně elektronicky omezené). Podobná data k ostatním motorům nemáme a víme jen, že nejslabší verze 2,0 TDI dosahuje průměrné kombinované spotřeby 5 litrů nafty na 100 km jízdy. Za zmínku stojí i fakt, že tento motor bude jako jediný k dispozici s manuální převodovkou, ostatní dostanou některý z automatů - k dispozici bude bezestupňové CVT, sedmistupňový S-tronic (DSG) a osmistupňový Tiptronic (HDM) v závislosti na tom kterém motoru. Poslední jmenovaná převodovka přitom bude k mání pouze pro nejsilnější diesel.
Spolehnout se samozřejmě můžete i na širokou nabídku zejména příplatkové výbavy, zde ale kombík nepřichází s ničím zásadně novým. Další, zejména technické podrobnosti si automobilka nechává pro sebe, ale u verzí odpovídajících těm, které známe z nabídky sedanu, zásadní odlišnosti očekávat nelze. Na podrobnosti k té vlastně jediné opravdu nové si pak ještě budeme muset počkat.
Pokud vás nejnovější Audi oslovilo, pořídit si jej budete moci již brzy. Do prodejů se dostane v Německu na sklonku letošního léta s cenou začínající na 40 850 Eur (těsně pod 1 milion Kč, takovou cenu očekáváme i u nás).
Všechny fotografie nového Audi A6 Avant
První oficiální videa s A6 Avant pro rok 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 8 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejnovější články
To nevymyslíte: Ford, který před dvěma roky zuřivě odmítal zpoždění zákazu spalovacích motorů, teď volá po zrušení zákazu spalovacích motorů
před hodinou
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát Dacií
před 3 hodinami
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
před 4 hodinami
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
před 6 hodinami
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
- PF 2022 až 2026 12.19. 15:21 - pavproch
- BMW Divize 12.19. 14:32 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.19. 11:02 - GeneHawkins
- Škoda Auto obecně 12.18. 20:26 - tommas
- IT poradna 12.18. 15:55 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 15:11 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.18. 14:47 - řidičBOB
