Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi chystá kompozitní pružiny, oproti ocelovým sníží hmotnost o 4,4 kg
1.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka s novým odpružením zlepší ovladatelnost, zvýší komfort v kabině a sníží spotřebu. A také zredukuje jeho opotřebení na minimum.
O německé automobilce se čtyřmi kruhy ve znaku jsme hovořili nedávno v souvislosti s novým typem odpružení, který by kromě své primární funkce měl posloužit i jako generátor. Jako smysluplný krok nám to nepřijde, v případě avizovaného příchodu kompozitních pružin Audi ale budeme o poznání optimističtější. Přestože jsou dané komponenty tlustší a větší než konvenční ocelové, ve srovnání s nimi ušetří 40 procent hmotnosti. A jak všichni dobře víme, každé smysluplně odstraněné kilo skutečně zlepšuje dynamiku i provozní efektivitu.
Daná úspora samozřejmě není světoborná, přeci jen pružiny jsou relativně malým dílem celé skládanky zvané automobil. Na druhou stranu, při hmotnosti 1,6 kilogramu dochází k více než kilové úspoře oproti ocelovým kouskům, jenž váží 2,7 kg. Celková úspora tak činí 4,4 kila, přičemž podle Audi polovina této porce připadá na neodpruženou hmotnost. A ta se počítá dvojnásob.
Mimo tyto benefity lze pak vychválit i samotný materiál, neboť skelná vlákna a pryskyřice, z nichž jsou pružiny zformovány, nekorodují a mnohem lépe odolávají silničním a podnebním vlivům. Dále pak mají navyšovat komfort v kabině, přičemž Audi rovněž tvrdí, že jejich výrobní proces zkonzumuje méně energie než produkce ocelových pružin.
A jak vlastně k výrobě dochází? Základem jsou dlouhá skelná vlákna, která se zkroutí do jednoho svazku. Ten je následně impregnován epoxidovou pryskyřicí a posléze kvůli vyšší pevnosti obalen dalšími vlákny - ty ovšem vůči těm původním směřují v úhlu 45 stupňů. Vše se pak následně zapeče při 100 stupních Celsia.
Německá automobilka přitom dodává, že premiéru budou mít tyto pružiny již příští rok na voze vyšší střední třídy. Je přitom otázkou, jaký konkrétní model tím značka myslí, takové Audi A6 by ovšem nemuselo být od věci. Stávající čtvrtá generace totiž debutovala v roce 2012, a tak by se na přelmu let 2015 a 2016 mohla dočkat faceliftu.
Nové kompozitní pružiny Audi jsou ve srovnání s ocelovými tlustší, ovšem rovněž i lehčí
Do prodeje mají nové pružiny jít již příští rok, což zřejmě bude mít souvislost s faceliftem Audi A6/S6/RS6
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 3 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 4 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 6 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 7 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda