Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi dává sbohem svému současnému logu. Náhrada nebude po chuti každému
15.11.2022 | Petr Prokopec
Automobilky v poslední době mění svá loga jako na běžícím pásu a Audi zjevně nechce zůstat stranou. Kráčí tak velmi podobným směrem jako mateřský Volkswagen a sází na jednodušší, dvoudimenzionální design, kdy třetí rozměr nahrazují dva odstíny.
V posledních letech se nám tu rozmohl takový nešvar. Na mysli nyní nemáme žádné vulgární slovo, nýbrž snahu automobilek přesunout se do moderního věku se vším všudy. Nedochází tedy jen na změny v nabídce, kdy dříve rozmanitou skladbu nahrazuje jednotvárnost tvořená SUV všeho druhu a zaměření na elektrifikaci. Neprojevuje se ale jen tak, patrná je i z nových log, s nimiž výrobci postupně přicházejí. Dost by nás přitom zajímalo, kolik je vše stojí, neboť jde často o dost povyku pro nic.
Nejnověji se do party přidává Audi, jenž má ve znaku čtyři kruhy. Ty symbolizují spojení čtyř automobilek (Audi, Horch, DKW, Wanderer), ke kterému došlo již v roce 1932. Máme tu tedy devadesát let starý emblém, jenž byl ovšem zpočátku spojen se značkou Auto Union a který se nejprve objevoval na závodních vozech. Postupně však zamířil i na ta civilní. Kromě toho se „automobilová unie“ v roce 1969 spojila s NSU. V té době již Audi spadalo pod Volkswagen, který v roce 1985 začal používat už jen název, který známe dodnes.
Změnami neprošla pouze samotná společnost, ale i ono logo. Na úplném počátku totiž uvnitř každého kruhu trůnil emblém jedné ze čtyř spojených značek. Od roku 1949 pak došlo na instalaci názvu Auto Union, zatímco o dvacet let později se čtveřice kruhů poprvé osamostatnila. Poté již následovaly pouze evoluční kroky, které z dvoudimenzionálního loga udělaly třídimenzionální. Dorazil také chrom, který od roku 2016 nemusí být použit. V některých případech jej nahradila černá barva, která měla symbolizovat novou éru.
Problémem tmavého provedení nicméně byla jeho neviditelnost, zvláště pak vpředu. Pokud totiž dáte černé logo na černou mřížku masky, nepřekvapivě z dálky není patrné. Právě to se Audi rozhodlo změnit a přišlo s novou podobou. Ta už není plastická, je ale černo-bílá - tmavé je tedy pouze pozadí, ze kterého vystupují čtyři světlé kruhy. Designér André Georgi dodává, že tento emblém bude moci Audi do budoucna využívat v jednotné formě ve všech výstupech. Nebude tedy podstatné, zda se objeví v časopise, na billboardu, ve vašem mobilu či na samotném autě - vždy půjde o obdobný dvoudimenzionální design.
Nové logo přitom již se zmiňovaným chromem, který byl dříve výsadou Audi, nemá pranic společného. Georgi pak dodal, že „velikost kruhů je prakticky stejná jako dřív. Základní tón je pak mnohem zdrženlivější, ovšem bez toho, aniž bychom museli přistupovat ke kompromisům v rámci osobitosti či kvality.“ Jako první si to přitom budou moci ověřit majitelé inovovaného a přejmenovaného Audi Q8 e-tron a Q8 Sportback e-tron (stejně jako příslušných derivátů SQ8).
Názor na novinku si udělejte sami, my příznivci zjednodušování log za určitou mez nejsme. Vypadají nezřídka lacině, třeba jako současný emblém VW. Audi může snadno dopadnout stejně, ale počkejme si se soudy na chvíli, až jej uvidíme in natura.





Nové logo Audi nadále staví na spojení čtyř kruhů, oproti verzi užívané posledních šest let je ovšem ploché a dvoubarevné. Je tedy jednodušší a přesto prý lépe viditelné z dálky, jako první jej dostala modelová rodina Q8 e-tron. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před hodinouMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejčtenější články
Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Automobilka chtěla během pár let přejít jen na elektromobily. Teď investuje 19,5 miliardy, aby od roku 2027 vyráběla nové motory V8
28.5.2025Mercedes léta cpe do upadající třídy C nedůstojné motory 1,5 a chce za ně velké peníze. Teď s tím končí, ale možná ne u nás
28.5.2025Hyundai chystá návrat do Ruska, dochází mu totiž čas, musí to stihnout ještě letos. A není v tom samo
28.5.2025Přijela pouť, ale pekelně rychlá: Nejnovější BMW vypadá opravdu podivně, nic lepšího ale v jeho třídě prostě nekoupíte
29.5.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 10:32 - denis
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam