Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 | Petr Miler
Je to jedno z nejostudnějších řešení „výfuků”, které se kdy na sériově vyráběném autě objevilo, a tak kvitujeme, že s ním Audi zatočilo. Jenže to, co autu nadělilo místo něj, je snad ještě horší.
Když Audi v roce 2019 vytáhlo novou S6, dav jen zašuměl překvapením, řekli bychom s Michalem Tučným. Auto, které bylo léta spojeno pouze s osmi- a desetiválcovými motory, najednou dostalo třílitrový šestiválec. Navíc dieselový. Navíc úplně ten samý jako menší S4 a S5 TDI, s totožným výkonem do posledního koně. U menších sourozenců navíc existovaly benzinové alternativy, u S6 nikoli, tedy aspoň ne pro Evropu.
Dodnes jsme to nepochopili. Neříkáme, že S6 TDI je špatné auto, ale je to mizerná S6. Je to žádná S6, nulová S6, je to prostě Audi A6 3,0 TDI S-line, kolega z redakce nakonec tohle auto má jako služební a už fakt, že mu říká BUS6, o něčem svědčí. Na Autobahnu funguje, jinde potěší spotřebou, pak už je to ale jen jeden velký zmar pro řidiče a potěšení leda po zbytek posádky. Ani značný charakterový odklon vozu od tradic nejen S6, ale i eSkových Audi vůbec, ovšem nemohl nikoho připravit na to, co automobilka vymyslela se zadními výfuky.
Auto totiž žádné nedostalo. Dobře, výfuk sice vzadu je, jak se ale záhy začalo probírat, má neviditelné vyústění někde u rezervního kola, všechno ostatní je „fejk”. A nemluvíme o bývalém řediteli pražské zoo. Vůz má sice po vzoru dřívějších S čtyři menší koncovky výfuku, jsou ale naprosto falešné, jde jen o atrapy s plastovými záslepkami. Menší S4 má aspoň dvě skutečné a dvě fiktivní koncovky, S6 má falešné úplně všechny. Je to ostuda, technická zparchantělost, kýč a výsměch, který nemůže vystát ani čtyřleté dítě.
Od doby, kdy tenhle cirkus Exhausto dělal titulky, ale uplynuly čtyři roky. A tak nějak jsme předpokládali, že S6 sedan i kombi (a spřízněná S7 Sportback) s tímto divadýlkem dožijí. Omyl, jak si až nyní - a my jsme v tom nebyli lepší - všimli kolegové Motor1, Audi už před několika měsíci zcela potichu S6 a S7 falešných výfuků zbavilo. Je to s podivem, po nějakých 5 letech to působí skoro zbytečně, však venku je nová A6, která falešný výfuk připomíná jako celek. Ale asi už se na to někdo nemohl dívat. Jenže co je náhradou?
Neviděl jsem zatím na vlastní oči S6, která by o onu faleš přišla, nizozemský známý prodávající ojetiny v Hilversumu mi ale poskytl přiložené fotky upravené S6 vyrobené zkraje letošního roku. A falešné výuky už skutečně nemá. Nejsme si ovšem jisti, kdo tady vlastně vyhrál.
Upřímně, ony „fejky” na dosavadním provedení jsou nesmysl non plus ultra, auto s nimi ale nevypadá špatně. Je to spolu s koly a nárazníky v podstatě jediné zásadnější odlišení S6 proti A6 a autu dodává aspoň trochu viditelného svalstva. Chtělo to spíš... Napojit vyústění spalin, ale to by asi bylo moc složité, a tak Audi udělalo po mém soudu ještě větší blbost, že onu chromovanou dekoraci prostě odstranilo a místo ní udělalo něco jako imitaci difuzoru. A je to znovu velký bizár.
Možná je to jen o zvyk, ale auto teď vypadá jako BMW i4 vedle BMW 4 - zezadu viditelně něco chybí a nahrazeno je to v zásadě ničím. Navíc nevíme, o kolik schůdnější je falešný difuzor vedle falešného výfuku, to je jak začít nosit místo falešné kabelky od Vuittona falešnou kabelku od Hermese. Kam jste si pomohli?
Názor na celou věc si udělejte sami, podle nás to není ani přesun z bláta do louže, to spíš zpod okapu pod vodopád, protože auto vypadá snad ještě hůř a technická podstata trpí dál. Tak či onak je celkem jasné, že s touto zádí už současná S6 TDI dožije. A žádná nová S6 TDI zaručeně nebude, S7 TDI možná...












Jinak už důvěrně známe Audi S6 Avant s motorem TDI dostalo někdy mezi loňským a letošním rokem novou záď zbavenou falešných výfuků. Fajn? No, spíš jeden bizár nahradil druhý... Foto: Strada Cars, publikováno se souhlasem
Zdroje: Motor1, Autoforum.cz, Audi
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 2 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 2 hodinamiDodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 3 hodinamiZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 4 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva