Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi představilo luxusní limuzínu budoucnosti, má brzdy jako Oltcit
11.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Stroj pojmenovaný Aicon je hudbou vzdálenější budoucnosti, ale bude to budoucnost velmi pohodlná. Díváte se do vozu s 353 koňmi a dojezdem 800 km.
Jak bude vypadat budoucnost motorismu bohatých? Podle Audi bude mít na délku 5,4 metru a uvnitř si bude možno za jízdy pouštět filmy, aby se pasažéři nenudili, když nemají volant ani pedály. A také si nebudou moci otevřít okna. Tedy, alespoň můžeme-li věřit konceptu Aicon, který se představil v předvečer frankfurtského autosalonu.
Komfort pasažérů je na prvním místě. S délkou 5 444 mm, šířkou 2 100 mm, výškou 1 506 mm a rozvorem 3 470 mm - mimochodem o 240 mm víc, než nabídne současná A8 v prodloužené verzi - je v kabině opravdu hromada místa. Nohy předních pasažérů navíc neutiskuje středová konzole, žádná tu není potřeba, protože Aicon je, jak jinak, elektromobil.
Je to čtyřdveřový vůz se zadními dveřmi otvíranými proti směru jízdy a o 90°, což znamená snadné nastupování na všechna čtyři místa - dokud máte vedle sebe dost prostoru k otevření dveří. Aicon vás uvítá promítnutím trojúhelníčků, charakteristických pro celý koncept, na zem spolu s logem Audi a nápisem „Vítejte”.
Přední sedadla se mohou posouvat dopředu a dozadu v pozoruhodně velkém rozsahu; pokud vzadu nikdo nesedí, můžou o to dál, že vůz umí sklopit zadní sedáky. Pro nohy tak bude mít dost místa i ten nejvyšší basketbalista. Interiér je také velmi široký, což je u auta s důrazem na komfort pasažérů nejpodstatnější. Přední sedadla se také mohou natáčet až o 15° na obě strany, takže můžete snáze nastoupit anebo se snáze bavit se spolujezdcem.
Vůz můžete ovládat několika způsoby - manuálně pomocí dotyků jednoho z mnoha displejů, které jsou neviditelně integrované do pásu obklopujícího kabinu. Samozřejmostí je ovládání hlasem a vůz také sleduje váš pohled. Kromě sledování filmů můžete surfovat po internetu, vést videokonference nebo používat sociální média. A pokud vás nezajímá silnice, můžete z některého displeje obraz přetáhnout na čelní sklo.
Střecha je prosklená, ale umí se zatmavit, pokud venku příliš svítí slunce, a samozřejmě je tu náladové osvětlení pomocí OLED. Pro zavazadla je tu prý 660 litrů místa v zadním a předním zavazadelníku, podobně jako u Tesly, ovšem jestli můžete převézt třeba lyže otvorem v zadních opěradlech či jejich sklopením, nevíme.
Zvenčí Aicon trochu připomíná placatější MPV, což není pro auto, které má být luxusnější než A8, zrovna lichotivé. Absencí dlouhé kapoty a maximalizací interiérového prostoru tak na nás ale působí a zlom, táhnoucí se od přídě přes okna (sic) k zádi tomu moc nepomáhá. Tento zlom je prý první svého druhu na světě a má vizuálně odlehčit kabinu, ale při pohledu z profilu se mu to moc nedaří. A ve skutečnosti by pravděpodobně znamenal, že stáhnutí oken by bylo problematické, pokud vůbec možné.
Nedají se přehlédnout ohromné podběhy a také kola, která mají v průměru 26"; šířka pneumatik ale nijak extrémní není. Také velmi zajímavá je hexagonální přední maska, samozřejmě bez mřížky, není za ní chladič, který by potřeboval vnější vzduch. Po stranách masky marně hledáme konvenční světlomety, nejsou ani schované za „mřížkou” s očky ve tvaru již zmíněných trojúhelníčků.
Světla však vůz samozřejmě má, jsou LEDková a jsou tak trochu kapitolou sama pro sebe. Dokážou totiž dávat okolí najevo nejen to, že vůz brzdí, ale také to, že zrychluje - vodorovné pásky diod „rostou” zespoda nahoru. Při brzdění se naopak rozsvěcují směrem shora dolů.
Vůz také dokáže na zem promítnout nějakou světelnou informaci pro ty, kteří ho přímo nevidí - třeba chodcům, že auto bude vyjíždět a že mají dávat pozor, odhadujeme. Dálková světla tento vůz prý vůbec nemá, protože jeho radar, čidla a kamery „vidí” i ve tmě. A když vystupujete nebo nastupujete v noci, vůz vyšle malý dron, který vám posvítí na cestu. Říká mu „světelný společník”.
Již výše stojí, že Aicon je elektromobil. Je to také čtyřkolka - na přední i zadní nápravě má po dvou motorech, každý pro jedno kolo. Kombinovaný výkon je 353 koní a 550 Nm, takže pomalé tohle auto rozhodně nebude. Informaci o hmotnosti nemáme, ale čekejte něco přes dvě tuny s tím, jak velké tohle auto je. A také s tím, že na jedno nabití baterií má ujet 700 - 800 kilometrů.
Odpružení je vzduchové a je nastavené pro co nejlepší komfort, ovšem je elektricky ovládáno tak, aby zamezilo náklonům karoserie při zatáčení, brzdění nebo zrychlování. Velmi zajímavým detailem je také umístění brzd podobné jako svého času u Oltcitu Club nebo Alfy 75 - u středu auta, u motorů, nikoliv v kolech. Je to dost neobvyklé a náročnější na servis, ale šetří to neodpruženou hmotnost.
Kromě Aiconu představuje Audi ve Frankfurtu také koncept Elaine, který je na první pohled Aiconu dost podobný, ale přesto má proporce trochu jiné. Zejména je to koncept SUV-kupé, evoluce konceptu e-tron Sportback z letošní šanghajské autoshow. Elaine přidává více autonomních technologií - volant a pedály sice má, ale dokáže jezdit kompletně samo a po vysazení pasažérů také dokáže samo zajet na parkovací místo, do myčky nebo k automatizované nabíjecí stanici - také je to elektromobil, pochopitelně.
Elaine se také má učit od svého řidiče. Když budete ráno poslouchat cestou do práce heavy metal a cestou z práce zase třeba jazz, po nějaké době správnou hudbu samo připraví. Pokud bude vůz používat více řidičů, Elaine se má časem samo naučit preference každého z nich, a to včetně nastavení klimatizace nebo polohy sedadla.
Podle Audi je Aicon první z „modelů mnoha nadání”, z nichž každý bude mít svou „specializovanou disciplínu”. V případě Aiconu je tou hlavní disciplínou jednoznačně komfort na dlouhých cestách. S výrobou v dohledné době ovšem nepočítejte, je to hudba vzdálenější budoucnosti. I když, kdyby mu přidali volant a pedály...
















































Aicon je zajímavá budoucnost pro ty, kteří nechtějí řídit, ale ani se trmácet na letiště
Elaine je evolucí šanghajského e-tronu Sportback
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejčtenější články
Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji
7.4.2025Malá automobilka asi zapomněla, že je rok 2025, představila nový nejsilnější motor V12 historie silničních aut
7.4.2025Šéf Seatu náhle skončil, těsně před tím ale v rozhovoru popsal, jak na tom dnes automobilka je
7.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Novou obří jachtu majitele Astonu Martin přesouvali prťavými kanály nizozemského městečka, perle za 4,5 miliardy klestili cestu 4 dny
7.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva