Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 Spyder V10 Plus: 610 koní se odhalilo slunci, skutečně až teď
15.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Rok po odhalení slabší verze tu máme vrcholný roadster Audi. Ten kromě vyššího výkonu shodil i 25 kilogramů a maximálně zvládne až 328 km/h.
Uplynul již déle než rok od chvíle, kdy Audi představilo druhou generaci modelu R8 Spyder. Ta však oproti kupé dorazila pouze v jediné verzi, a sice v té slabší. Stále sice pod kapotou měla 5,2litrový atmosférický desetiválec, nicméně ten produkoval „jen“ 540 koní. Zrychlení na stovku jste tak mohli dosáhnout až za 3,6 sekundy, což pro někoho mohlo představovat tristní jízdní dynamiku. Zlepšení je ovšem na dosahu ruky.
Automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku totiž momentálně vyrukovala s verzí V10 Plus, která již dostala 610 koní a 560 Nm točivého momentu jako námi loni testované kupé. Kromě toho navíc její hmotnost klesla o 25 kilogramů na „suchých“ 1 527 kg, což taktéž ovlivnilo jízdní dynamiku. Stovku proto nyní zvládnete již za 3,3 sekundy, nejvyšší rychlost narostla o deset kilometrů v hodině na 328 km/h. Spotřeba pak činí 12,5 l/100 km.
Nic dalšího se již nemění, i nadále zde tedy máme plátěnou stahovací střechu, jejíž celý mechanismus váží pouhých 44 kilogramů. Ke stažení či natažení je přitom třeba 20 sekund, obě operace lze provádět při rychlostech do 50 km/h. Stran toho zde máme ještě zadní okénko, které můžete ovládat separátně bez ohledu na stav střechy. Za příplatek lze navíc vůz osadit ještě větrným deflektorem.
Kromě toho se v nabídce objevuje paket Micrommata Green Design Package, jehož součástí je zelený lak stejného názvu. Doplňují jej přitom kontrastně zbarvené prvky jako třeba antracitový rám čelní masky či černé koncovky výfuku. Kromě toho je možné počítat s interiérem oháknutým do černé perforované kůže, se kterou jsou spojeny zelené švy, jenž zdobí sedadla, dveřní panely či středovou opěrku.
Již ve standardu je ovšem možné očekávat rozsáhlou výbavu, do které spadají odlehčená sportovní sedadla, 12,3palcový virtuální kokpit či multimediální systém MMI Plus. V rámci zevnějšku je pak možné počítat ještě s 19palcovými kovanými koly (nahradit je lze i dvacítkami), za nimiž se skrývají vpředu 380milimetrové a vzadu 356milimetrové karbon-keramické kotouče.
Zbývá již jen dodat cenu, která na německém trhu startuje na 207 500 Eur (cca 5 434 500 Kč). Objednávky se rozjely již nyní, první exempláře dorazí k zákazníkům na konci léta. Poslední sluneční paprsky tedy ještě stihnete. Pokud ovšem vyčkáte, možná ušetříte - v zákulisí se totiž mluví o příchodu verze osazené 2,9litrovým přeplňovaným šestiválcem.
Tato varianta byla automobilkou dokonce již potvrzena, byť nepřímo, a sice v uniknuvším produktovém plánu. Můžeme však zatím jen spekulovat, zda Audi nejprve vyrukuje s kupé a roadster odhalí až pár měsíců poté nebo jestli oba modely ukáže najednou. Dříve než v příštím roce to ovšem nejspíše nebude.
Audi R8 Spyder V10 Plus se ukázalo déle než rok po odhalení základní verze. Dostalo více koní a méně kil, stovku tak dá již za 3,3 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ferrari si nechalo patentovat revoluční řešení spalovacího motoru, snadno obejde i tlaky na elektrifikaci všeho
před hodinou - VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před 3 hodinami - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 4 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 6 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 16:20 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan