Audi RS4 Avant Nogaro: speciální edice k dvacetiletému výročí Audi RS2

(+ živé foto) Prvním Audi s označením RS bylo kombi RS2, které přišlo na trh před 20 lety v modré Nogaro. Potomek dostal tentýž lak a vyšší cenu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi RS4 Avant Nogaro: speciální edice k dvacetiletému výročí Audi RS2

5.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Audi RS4 Avant Nogaro: speciální edice k dvacetiletému výročí Audi RS2

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Prvním Audi s označením RS bylo kombi RS2, které přišlo na trh před 20 lety v modré Nogaro. Potomek dostal tentýž lak a vyšší cenu.

Před dvaceti lety se na světě objevilo Audi RS2 Avant, modrý splašený kombík s pohonem všech kol a 2,2litrovým přeplňovaným pětiválcem, který pomáhalo ladit Porsche. RS2 se v Zuffenhausenu i vyrábělo. Výkon byl obřím turbem vyšponovaný až na 315 koní a 410 Nm a přes manuální šestikvalt putoval na všechna kola. Zadní diferenciál bylo možno stiskem tlačítka kompletně uzamknout.

Audi u příležitosti tohoto výročí dnes ukázalo kombík RS4, jehož vnější barva je totožná s tou na první RS2 - modrá Nogaro. Barva karoserie dostala perleťový vzhled, přední maska chladiče je leskle černá, stejně jako rámy oken a oválné koncovky sportovního výfukového systému. Střešní ližiny dostaly matnou černou barvu. Uvnitř najdeme černou kůži Valcona a modrou nebo černou alcantaru a samozřejmě znáčky pro ujištění, že nesedíte v běžné RS4.

Pod kapotou stále pracuje 4,2litrový atmosférický osmiválec FSI, který spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S-Tronic. Ta má extra dlouhý sedmý stupeň, aby bylo možno dosáhnout papírové spotřeby 10,7 litru benzínu na 100 km. Samozřejmě je stále možno převody volit i manuálně, a to jak voličem, tak pádly pod volantem.

Motor dává 450 koní v 8 250 otáčkách a 430 Nm mezi 4 a 6 tisíci otáčkami, což stačí ke stovce za 4,7 vteřiny a maximálce 280 km/h. Tato síla putuje na všechna kola v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Standardem jsou dvacetipalcová kola s pneumatikami o rozměru 265/30 R20, za kterými najdeme brzdy s červeně lakovanými třmeny. Karbon-keramické brzdové kotouče jsou k mání za příplatek.

A ten bude jistě masivní, jak je u Audi zvykem. Základní cena představeného RS4 Avant Nogaro činí 87 300 eur, tedy zhruba 2,36 milionu korun a zároveň asi o 300 tisíc korun více, než dáte za standardní RS4 Avant. Zda bude výroba edice Nogaro nějak omezena, ať už časově či počtem kusů, nám není známo. K objednání by měla být v průběhu několika příštích týdnů.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Audi RS4 Avant Nogaro: speciální edice k dvacetiletému výročí Audi RS2 - 1 - Audi RS4 Avant Nogare zive 01Audi RS4 Avant Nogaro: speciální edice k dvacetiletému výročí Audi RS2 - 2 - Audi RS4 Avant Nogare zive 02Audi RS4 Avant Nogaro: speciální edice k dvacetiletému výročí Audi RS2 - 3 - Audi RS4 Avant Nogare zive 03Audi RS4 Avant Nogaro: speciální edice k dvacetiletému výročí Audi RS2 - 4 - Audi RS4 Avant Nogare zive 04Audi RS4 Avant Nogaro: speciální edice k dvacetiletému výročí Audi RS2 - 5 - Audi RS4 Avant Nogare zive 05Audi RS4 Avant Nogaro: speciální edice k dvacetiletému výročí Audi RS2 - 6 - Audi RS4 Avant Nogare zive 06
RS4 Avant Nogare se v Ženevě ukázalo včetně původního Audi RS2 Avant

Audi RS4 Avant Nogaro: speciální edice k dvacetiletému výročí Audi RS2 - 7 - 2014 audi rs4 avant nogaro 01Audi RS4 Avant Nogaro: speciální edice k dvacetiletému výročí Audi RS2 - 8 - 2014 audi rs4 avant nogaro 02Audi RS4 Avant Nogaro: speciální edice k dvacetiletému výročí Audi RS2 - 9 - 2014 audi rs4 avant nogaro 03Audi RS4 Avant Nogaro: speciální edice k dvacetiletému výročí Audi RS2 - 10 - 2014 audi rs4 avant nogaro 04Audi RS4 Avant Nogaro: speciální edice k dvacetiletému výročí Audi RS2 - 11 - 2014 audi rs4 avant nogaro 05Audi RS4 Avant Nogaro: speciální edice k dvacetiletému výročí Audi RS2 - 12 - 2014 audi rs4 avant nogaro 06Audi RS4 Avant Nogaro: speciální edice k dvacetiletému výročí Audi RS2 - 13 - 2014 audi rs4 avant nogaro 07
Audi RS4 Avant Nogaro sdílí barvu s prvním Audi RS2 Avant u příležitosti dvacetiletého výročí Audi RS

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.