Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg
4.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nabušené provedení nového TéTéčka zvládne díky vyššímu výkonu a pohonu všech kol stovku za 3,7 s. A možná je i jeho výroba.
Třetí generaci Audi TT jsme si představili opravdu podrobně. Dozajista tak víte, že kromě standardního provedení se na ženevském autosalonu ukáže také ostřejší verze TTS, která z dvoulitrového čtyřválce doluje 310 koní. To mu umožňuje sprint z klidu na stovku za pouhých 4,7 sekundy. Rozhodně se tedy nedá říci, že by u čtyř kruhů představili nějakého silničního šneka, zejména v porovnání s běžnou automobilovou produkcí. Pokud však TTS postavíme vedle nového překvapivého konceptu Audi, pak bude okamžitě vypadat jako chudý příbuzný.
Nové TT quattro sport concept již na první pohled dává najevo svůj dynamický potenciál. Jeho příď je zásluhou úspornějšího výpletu čelní masky a zvětšeným sacím otvorům mnohem agresivnější, což jen umocňuje použití karbonu na lízátko čelního nárazníku. Ze stejného materiálu jsou také nástavce bočních prahů a mohutné zadní křídlo, kterému s přítlakem napomáhá difuzor. I na jeho výrobu přitom bylo užito uhlíkových vláken.
Mimo výše zmíněné pak komplet dotvářejí 20palcová kola, čelní světlomety osazené technologií Matrix LED a boční grafické polepy, které nás přivádějí k motorovému prostoru. Název na nich avizuje výkon pod kapotou - tedy 420 koní, za jejichž produkci je zodpovědná stejná pohonná jednotka jako v případě TTS, přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z rodiny EA888.
I v tomto případě výkon (210 koní na litr je lepší poměr, než jaký nabízelo Audi R18, které v roce 2001 vyhrálo Le Mans) a točivý moment 450 Nm míří na všechna čtyři kola, přičemž akcelerace na stovku zabere pouhých 3,7 sekundy. A to i díky standardně dodávané převodovce S tronic nebo poměrně nízké hmotnosti 1 344 kilogramů.
Té bylo dosaženo zejména vyjmutím audio systému a loketních opěrek, virtuální přístrojovka s 12,3palcovým TFT displejem však zůstala na svém místě. Přibyla skořepinová sedadla se čtyřbodovými závodními pásy, startovací tlačítko nebo zavazadelník vytvarovaný speciálně pro uskladnění dvou závodních helem.
O sériové výrobě německá automobilka prozatím mlčí, podle šéfa vývoje Ulricha Hackenberga jde ale o „ultimativní řidičský nástroj určený těm klientům Audi, kteří fandí motorsportu“. Dá se tedy předpokládat, že do produkce by koncepční TT dorazit mohlo. I když po cestě asi dozná určitého zjemnění.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.






Ani přímo v Ženevě jsme se nedozvěděli, zda TT quattro sport zamíří do sériové výroby
Nové Audi TT quattro sport je prozatím konceptem. Šéf vývoje Ulrich Hackenberg ale naznačil, že sériová výroba by nemusela být mimo mísu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 9 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Pokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 2 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 3 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 5 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 6 hodinamiČínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva