Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TTS Competition 2013: speciální edice slaví půl milionu prodaných exemplářů
14.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová série vznikne jen 500 kusech. Kupé i roadsteru přidává unikátní lak, litá kola a zadní křídlo, interiér pak obohatí o šedo-žluté čalounění.
O malém německém kupátku jsme se již delší dobu nezmiňovali, zejména o jeho současné produkční verzi. V posledním roce nám totiž stránky plnily spíše zmínky o koncepčním modelu TT ultra quattro, který oproti standardu shodil tři sta kilo. Ten ale ve výsledku nevznikne, a tak očividně nastala chvíle, kdy bychom se měli vrátit ke standardnímu provedení. Ideálnější příležitost ostatně hned tak nenajdeme, neboť Audi momentálně slaví důležitý milník ve své historii - od roku 1998 totiž vzniklo půl milionu exemplářů kupé a roadsteru.
Tuto událost se německá automobilka rozhodla oslavit speciální verzí TTS Competition, která vznikne z prozaického důvodu pouze v 500 kusech. Vůči standardu se bude lišit hlavně lakem, který dostanete ve žlutém odstínu Imola nebo šedém Nimbus. Roadster pak s touto exkluzivní barvou bude moci spárovat černou nebo šedou střechu, mimo to pak pro obě verze zůstává vyhrazené napevno uchycené zadní křídlo a 19palcová kola Rotor obutá v pneumatikách o rozměru 225/35.
Uvnitř TTS Competition nabízí šedé kožené čalounění s kontrastními a ozdobnými švy ve žlutém odstínu. Nechybí ani ozdobné prahy s nápisem „1 of 500“, do standardu se pak dostaly i zadní parkovací senzory. Tím ale odklon od série končí, přičemž po stránce cenové si Audi za limitovanou edici účtuje o 1 900 Eur (49 400 Kč) navíc. Ovšem pouze za předpokladu, že dále nesáhnete třeba po příplatkovém podvozku s magnetickými tlumiči.
Po stránce mechanické ovšem žádný odklon neočekávejte, ať již ve výbavě zaškrtnete cokoliv. Pod kapotou kupé i Roadsteru bude totiž vždy dřímat čtyřválec 2,0 TFSI naladěný na 272 koní. Uzavřený model s automatem S tronic díky této síle sprintuje na stovku za 5,5 sekundy, verzi s manuálem (a automatickému Roadsteru) ale tato disciplína zabere 5,7 s (otevřený vůz s manuálem je o další dvě desetiny pomalejší).
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.






Speciální Audi TTS Competition slaví půl milionu vyrobených kusů. Oproti sérii se ovšem liší jen několika doplňky, mezi něž patří třeba napevno uchycené zadní křídlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Věříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 2 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva