Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Australský miliardář se soukromým okruhem staví auto rychlejší než Formule 1
18.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
David Dicker je magnát v IT, který od mládí snil o stavbě vlastního supersportu. Teď si ho plní - má mít 600 kg a základ v karbonovém monokokovém šasi.
Také vám přijde dnešní Formule 1 příliš svázaná regulacemi? Můžete si navrhnout vlastní auto, které bude na okruzích rychlejší. Nebo se o to můžete aspoň pokusit. Pravda, je vhodné být multimiliardář, protože zkonstruování takového auta je velmi drahé, jak zjišťuje David Dicker. „Chtěl jsem postavit vlastní auto od doby, kdy mi bylo 20 let. Ale je to vážně drahé. Musíte napřed vydělat peníze. Nyní to už můžu udělat,” uvádí.
Své jmění vydělal v oblasti IT, vlastní firmu Dicker Data, jejíž tržby vloni dosáhly více než 16 miliard korun. Postavil si soukromý okruh o délce cca 3 kilometry na Novém Zélandu s náklady cca 32 milionů korun, na kterém bohužel nejsou dovoleny veřejné akce, patrně kvůli bezpečnostním opatřením. Má to být testovací trať pro jeho automobilku, podobně jako je Fiorano pro Ferrari.
Jeho firma s názvem Rodin Cars už pracuje na prvním prototypu, který Dicker navrhnul. „Je to v podstatě Formule 1 s blatníky,” uvádí Dicker na jeho adresu. Jeho vůz nebude svázán žádnými regulacemi, bude to okruhové auto, tj. nikoliv silniční, ale ani závodní. Mělo by mít cenovku v rozmezí 650 tisíc - 1,2 milionu novozélandských dolarů, tj. cca 10,4 - 19,2 milionu korun. Rozsah je to velký, ale na auto, které má být rychlejší než Formule 1, vypadá i horní hranice jako dost nízká částka. Zákazníky budou „bohatí lidé, kteří chtějí jezdit po okruhu v rychlejších autech než kdokoliv jiný”, jak uvádí Dicker.
Základ vozu má tvořit karbonové monokokové šasi, podobně jako u ostatních moderních supersportů. Jeho hmotnost má být okolo 600 kilogramů a dá se očekávat poměr výkonu ku hmotnosti vysoko přes tisíc koní na tunu. Taková čísla budou potřeba, má-li být vůz podobně rychlý jako Formule 1. Hovoří se také o maximálce přes 300 km/h, ta ale nejspíš nebude tak podstatná. A také o tom, že vůz bude ve vysokých rychlostech velmi náročný na řízení.
Postavit takhle rychlé auto „není tak ambiciózní, jak by to mohlo vypadat”, uvádí dále Dicker. Mezi zaměstnanci jsou tři studenti z katedry motorsportu Canterburské univerzity. V plánu je začít s testováním prototypu letos v listopadu na trati v Abú Dhabí. A pro životaschopnost projektu je třeba vyrábět 10 aut ročně; Dicker ale plánuje produkci 30 až 40 kusů ročně.
Nechce na tomto projektu zbohatnout, bohatý už je. „Dělám to pro sebe,” říká, přesto ale jistě bude fajn, pokud bude jeho automobilka zisková. Jenže aut, co chtěla nabídnout výkony Formule 1, tu už bylo víc a žádnému se to tak úplně nepovedlo. Jak dopadne Dicker, se zatím nechme překvapit.


David Dicker s manželkou vlevo, jeho nová soukromá trať vpravo
Zdroj: NZHerald
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 10 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejčtenější články
Majitelé Ferrari se skutečně potýkají s nebývalými ztrátami, tohle auto jednoho připravilo o víc jak 3 miliony Kč během 2 250 km
10.6.2025Autor motorů mistrů světa F1 vzkazuje EU: Spalovací motor není váš nepřítel, přechod jen na elektřinu stejně není možný
10.6.2025Čínská napodobenina Rolls-Royců a Maybachů slaví obrovský úspěch, za týden si ji koupilo víc lidí než všechny Rollsy za rok
10.6.2025Mercedes, který přežije i apokalypsu, je k mání sotva jetý po 1. majitelce ročník 1940. Není nic, co by se na něm mohlo pokazit
10.6.2025Základní verze nového Renaultu 5 je nejtragičtější vizitkou dnešních elektromobilů, chce spoustu peněz téměř za nic
10.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva