Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auto se 720koňovým šestilitrem bylo vyprodáno během pár týdnů, přesto končí
13.4.2021 | Petr Prokopec
Iluze o tom, že lidé touží po menších motorech, není těžké rozprášit. Zájem o auto s jedním z největších a nejvýkonnějších motorů na trhu jasně nasvědčuje opaku. Jeho výroba bude navýšena, aby poté přesto skončila.
Třetí generace Dodge Durango dorazila na trh již v roce 2011. Na současné automobilové poměry tedy přesluhuje a dávno by si zasloužila nástupce. Americká automobilka sice přišla s několika facelifty, žádný ale nebyl zásadní, a tak by tohle auto mělo prodejně třít bídu s nouzí. Realitou je ale pravý opak.
Loni sice bylo ve Státech prodáno 57 828 aut, tedy o deset tisíc kusů méně než v předchozím období, za tím však stály restrikce a nikoli nezájem. První kvartál 2020 byl totiž úspěšnější než první čtvrtletí 2019 a letošní „Q1” byl pro tento model ještě lepší - celkem 20 560 prodaných aut znamená meziroční růst o plných 15 %. A poměrně paradoxně za tím stojí vůbec nejdražší provedení v nabídce SRT Hellcat.
To je k dispozici pouze letos za 80 995 USD (cca 1,77 milionu Kč), přičemž Dodge původně hodlal prodat pouze limitovanou sérii dvou tisíc exemplářů. Nyní je však jisté, že pro velký zájem bude muset produkci navýšit. Momentálně není jasné, kolik kusů nakonec vznikne, nicméně zmíněná dvoutisícovka již byla vyprodána, a to přesto, že Dodge víceméně teprve odstartoval její výrobu a prodej. Druhá várka aut má montážní linky opustit v červnu letošního roku, kdy automobilka původně plánovala zcela ukončit výrobu všech modelů osazených 6,2litrovým osmiválcem, jemuž kompresor IHI dopomáhá k výkonu 720 koní. Důvodem jsou přitom nové federální emisní standardy.
Je přitom velmi pravděpodobné, že právě chystaný konec pohonné jednotky stojí za zvýšeným zájmem. I Američané jsou si totiž evidentně vědomi toho, že podobná nabídka již nikdy nepřijde a napříště se budou muset spokojit s méně objemnou jednotkou či dokonce s elektrifikovaným motorem, o který automobilky málokdo žádal. Dosavadní tamní jednotky byly totiž do jisté míry velmi jednoduché, což zlevňovalo i opravy. V případě moderních agregátů však účty ze servisů míří do oblak.
Že slova o elektrifikaci nejsou jen hrozbou, již potvrdil i šéf značky Tim Kuniskis. Ten uvádí, že hybridy či elektromobily prý mohou zachránit kategorii muscle cars, což se nicméně z dnešního pohledu zdá být zcela nereálné. Podstatou těchto aut totiž není jen vysoký výkon či působivá dynamika, ale také řev, který se valí zpod kapoty či z výfuků a dostupnost takových vozů. Nic z toho od elektrického pohonu čekat nelze.
I americká automobilka se tedy nejspíše bude muset připravit na odliv tradiční klientely, které v podstatě již nebude mít co nabídnout. Skončit totiž nemá jen Durango SRT Hellcat, ale i stejným motorem osazený Charger a Challenger. Kromě nich pak stejný osmiválec užívají ještě Jeep Grand Cherokee Trackhawk a Ram 1500 TRX, přičemž tato skupinka má na kontě více než 50 tisíc prodaných kusů. Trh říká jasně, co chce, ani v Americe to ale zjevně nikoho nezajímá.



Dvoutisícová produkce Dodge Durango SRT Hellcat se vyprodala za pár týdnů. Značka tak zvyšuje výrobu, ovšem jen pro letošek. Kvůli emisím totiž pošle 6,2litrový osmiválec se 720 koňmi s koncem roku 2021 do důchodu. Foto: Dodge
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 09:29 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
