Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Automobilka překvapivě přiznala, jak zničující je pro její prodeje nekvalita a nespolehlivost
4.3.2021 | Petr Prokopec
Automobilky obvykle hovoří jen o tom, jak kvalitní a spolehlivá jejich auta jsou. Sebereflexe je vzácná, ať už je realita jakákoli. Výjimky ale zjevně existují, jak ukazuje nový šéf Jaguaru a Land Roveru.
Britské značky Jaguar a Land Rover se v poslední době staly pro nekvalitu podobným synonymem jako Tesla či Alfa Romeo. Dokládá to ostatně i nedávná studie společnosti J.D. Power, ve které značkám patřila dvě ze tří nejhorších míst. V případě Land Roveru dokonce situace zašla tak daleko, že každý majitel musel v průměru řešit dva a půl problému ročně. V případě takového Lexusu či Kie, jenž naopak okupovaly čelo žebříčku, šlo pro změnu o necelý jeden problém na rok.
Automobilky obvykle výsledky takových studií odmítají, Britové ovšem překvapují sebereflexí, neboť nový šéf automobilky Thierry Bolloré uvedl, že Jaguar Land Rover tento problém zaregistroval. A co více, dokonce přiznal, že má na výsledky firmy dramatické dopady, což nepochybně má. Automobilka podle něj přichází jen kvůli nekvalitě a nespolehlivosti o 100 tisíc prodej ročně, což je vzhledem velikosti této automobilky obrovské množství - loni prodala něco přes 425 tisíc aut, bavíme se tedy asi o 20procentním vlivu na prodejní výsledky.
„Nespokojenost našich zákazníků skutečně ovlivnila námi prodávané množství. V současné době tak přicházíme o řadu obchodních příležitostí. Jde o více než sto tisíc aut, které bychom jinak ročně mohli prodat,“ uvedl k tématu Bolloré. Zároveň přitom zmínil, že k nápravě má dojít již letos, neboť Britové „masivně redukují komplexitu svých vozů. A jelikož ty nebudou tak složité, vše vyústí v menší počet problémů.“ Otázkou nicméně zůstává, za jak dlouho mohou automobilky očekávat plody své práce.
Je totiž třeba dodat, že pro letošek se zjednodušuje především květnatost nabídek Jaguaru a Land Roveru, nikoliv až tak samotná technika. Kromě toho je třeba poukázat na tu skutečnost, že Jaguar chce být už za 4 roky výrobcem jen elektrických aut, což znamená kompletní změnu technicky. A třebaže elektrický přinese zjednodušení mechaniky, jako nová věc přinese také nové problémy.
Není tedy zcela jisté, zda skutečně můžeme u Britů počítat s výrazným navýšením kvality. Na druhou stranu, ode dna se dá jen odrážet a mnoho horších značek dnes na trhu není. Tak doufejme, že lepší časy přijdou, třebaže zůstáváme velmi skeptičtí k tomu, jak by mohl Jaguaru pomoci krok, kterým se chce zbavit všech dnes žádaných modelů a prodávat jen ty elektrické. Dnes nabízí jedno a je to stále větší propadák i s dotacemi, natož pak bez nich.







Jak vypadá britské zjednodušování v praxi? Takový XF v rámci faceliftu přišel o šestiválce, které nahrazují přeplňované čtyřválce. Jsme vskutku zvědavi, jak tento krok povede k navýšení spolehlivosti. Foto: Jaguar
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 10 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera