Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bitva supersportů pokračuje: Honda NSX klepe na dveře
22.7.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Časy na Nordschleife, které byly ještě před pár lety nedostižnými metami i pro nejslavnější evropské supersporty, se dnes stávají kořistí dostupných sporťáků z Japonska a Ameriky. Bitvu, zuřící hlavně mezi Nissanem GT-R a Corvette ZR1, ve které má dnes lehce navrch Amerika, hodlá brzy na japonskou stranu převážit Honda NSX.
O ambiciozním projektu Hondy se u nás nedočítáte poprvé. O přípravách nové NSX jsme vás zevrubně informovali již před měsícem a kromě skic podoby vozu jste si mohli prohlédnout i první video.
Nyní vám krom nových renderů, které ke konečné podobě modelu zjevně nebudou mít daleko, přinášíme i několik nových informací. Zajímavé je, že sama automobilka hodlá NSX nazývat granturismem, což tak docela neodráží záměr vedení Hondy, udělat z tohoto modelu nejrychlejší sériově vyráběný sporťák, který se kdy objevil na Severní smyčce Nürburgringu. Zamýšlené konkurenty jako Aston Martin Vantage V8, Maserati Granturismo nebo Jaguar XKR tak bereme trochu na lehkou váhu - to jsou přesně ta auta, která na Nordschleife podávají (snad krom Aston Martinu) vzhledem ke své síle prachbídne výkony. Například Jaguar XKR s výkonem 416 koní má na Nordschleife maximum 8:25, což je čas někde na úrovni BMW 130i. NSX by měla být rychlejší o celou minutu. To je něco jako, hmm, propast.
Odhlédneme-li od této podivné informace, dovídáme se, že NSX by měla přijít na trh podle původních očekávaní v roce 2010 za cenu okolo 100 000 amerických dolarů (se značkou Acura na kapotě). Výkon motoru by měl nakonec překonat metu 600 koní a měl by být posílán pouze na kola zadní nápravy. Původní informace přitom hovořily o pohonu všech kol, ale čistá zadokolka bude s přihlédnutím ke snaze maximální efektivitu a co nejnižší hmotnost lepším řešením. Pětiapůllitrový motor bude schopen odpojovat polovinu ze svých deseti válců, pokud jeho výkon nebude při běžné jízdě třeba, což má zavřít ústa nepřátelským ekologům.
Výjimečností nové NSX má být propracovaná aerodynamika, postavená na zkušenostech automobilky z formule 1. Právě výtečný přítlak při nízké hmotnosti samotného vozu i při nižších rychlostech má ze všeho nejvíce pomoci NSX k mimořádným okruhovým časům. Samotná hmotnost auta přitom nemá překročit 1500 kg, což je daleko méně, než váží GT-R a jen o málo více, než má Corvette ZR1. První výsledek z testů, tedy čas 7:37 na Severní smyčce, jsme vám prozradili již dříve. Pokud chce ale NSX aspirovat na mety nejvyšší, musí již dnes z tohoto času minimálně 11 sekund ubrat...
TIP: Přečtěte si o výkonu nového krále 'Ringu, Chevroletu Corvette ZR1


Foto: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
včeraPřekvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025„Americkej kýbl” dal lekci z efektivity hybridnímu supersportu Lamborghini. Umí i víc za míň jak třetinu ceny a s pohonem dvou kol
12.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nissan v rámci rozsáhlých škrtů rozhodl o zavření jedné ze svých historických továren, tisíce lidí čeká vyhazov
před 47 minutamiFrancouzský prezident znovu vyměnil své auto, u elektromobilu vydržel pouhé dva měsíce
před 2 hodinamiMercedes začal potichu rozprodávat přímo jím vlastněná dealerství, jde o další projev úpadku firmy
před 3 hodinamiLetošní růst prodejů elektromobilů v Evropě je do značné míry „fejk”, v Německu jich výrobci víc než čtvrtinu prodávají sami sobě
před 5 hodinamiAllroadový kombík Volva v testu Němců na 100 000 km dlouho bodoval, po rozmontování auta ale přišel šok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva