Bitva supersportů pokračuje: Honda NSX klepe na dveře

Časy na Nordschleife, které byly ještě před pár lety nedostižnými metami i pro nejslavnější evropské supersporty, se dnes stávají kořistí dostupných sporťáků z Japonska a Ameriky. Bitvu, zuřící hlavně mezi Nissanem GT-R a Corvette ZR1, ve které má dnes lehce navrch Amerika, hodlá brzy na japonskou stranu převážit Honda NSX.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bitva supersportů pokračuje: Honda NSX klepe na dveře

22.7.2008 | Walter Kraft | Přidat příspěvek

Bitva supersportů pokračuje: Honda NSX klepe na dveře

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Časy na Nordschleife, které byly ještě před pár lety nedostižnými metami i pro nejslavnější evropské supersporty, se dnes stávají kořistí dostupných sporťáků z Japonska a Ameriky. Bitvu, zuřící hlavně mezi Nissanem GT-R a Corvette ZR1, ve které má dnes lehce navrch Amerika, hodlá brzy na japonskou stranu převážit Honda NSX.

O ambiciozním projektu Hondy se u nás nedočítáte poprvé. O přípravách nové NSX jsme vás zevrubně informovali již před měsícem a kromě skic podoby vozu jste si mohli prohlédnout i první video.

Nyní vám krom nových renderů, které ke konečné podobě modelu zjevně nebudou mít daleko, přinášíme i několik nových informací. Zajímavé je, že sama automobilka hodlá NSX nazývat granturismem, což tak docela neodráží záměr vedení Hondy, udělat z tohoto modelu nejrychlejší sériově vyráběný sporťák, který se kdy objevil na Severní smyčce Nürburgringu. Zamýšlené konkurenty jako Aston Martin Vantage V8, Maserati Granturismo nebo Jaguar XKR tak bereme trochu na lehkou váhu - to jsou přesně ta auta, která na Nordschleife podávají (snad krom Aston Martinu) vzhledem ke své síle prachbídne výkony. Například Jaguar XKR s výkonem 416 koní má na Nordschleife maximum 8:25, což je čas někde na úrovni BMW 130i. NSX by měla být rychlejší o celou minutu. To je něco jako, hmm, propast.

Odhlédneme-li od této podivné informace, dovídáme se, že NSX by měla přijít na trh podle původních očekávaní v roce 2010 za cenu okolo 100 000 amerických dolarů (se značkou Acura na kapotě). Výkon motoru by měl nakonec překonat metu 600 koní a měl by být posílán pouze na kola zadní nápravy. Původní informace přitom hovořily o pohonu všech kol, ale čistá zadokolka bude s přihlédnutím ke snaze maximální efektivitu a co nejnižší hmotnost lepším řešením. Pětiapůllitrový motor bude schopen odpojovat polovinu ze svých deseti válců, pokud jeho výkon nebude při běžné jízdě třeba, což má zavřít ústa nepřátelským ekologům.

Výjimečností nové NSX má být propracovaná aerodynamika, postavená na zkušenostech automobilky z formule 1. Právě výtečný přítlak při nízké hmotnosti samotného vozu i při nižších rychlostech má ze všeho nejvíce pomoci NSX k mimořádným okruhovým časům. Samotná hmotnost auta přitom nemá překročit 1500 kg, což je daleko méně, než váží GT-R a jen o málo více, než má Corvette ZR1. První výsledek z testů, tedy čas 7:37 na Severní smyčce, jsme vám prozradili již dříve. Pokud chce ale NSX aspirovat na mety nejvyšší, musí již dnes z tohoto času minimálně 11 sekund ubrat...

TIP: Přečtěte si o výkonu nového krále 'Ringu, Chevroletu Corvette ZR1


Bitva supersportů pokračuje: Honda NSX klepe na dveře - 1 - Honda NSX 01Bitva supersportů pokračuje: Honda NSX klepe na dveře - 2 - Honda NSX 02

Foto: Auto Express

Walter Kraft

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.