Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké
11.11.2023 | Petr Prokopec
Nové Korejské SUV už je k mání ve své domovině, nyní čeká na svůj americký a záhy i český debut. Máme tak nové fotky a technické detaily, které by vás mohly zajímat.
Příští týden odstartuje nový ročník losangeleského autosalonu. Na tom nebude chybět ani Hyundai, které ve městě andělů představí Santa Fe nové generace. Nové, 4 830 milimetrů dlouhé SUV jsme viděli už dříve a nedá se zrovna říci, že by nás vizuálně nadchlo. Korejci se totiž rozhodli, že přepřáhnou na krabicový design. S ním pak spojili světlomety, jenž mají symbolizovat písmeno „H“. Zrovna tento nápad sice považujeme za povedený, tím však z naší strany chvála exteriéru končí.
Uvnitř automobilka dokáže zaujmout pozitivněji, zvláště proto, že nová generace je nejen o 45 mm delší než předchůdce, ale jelikož zároveň o 50 mm narostl rozvor (na 2 815 mm). Šířka 1 900 mm pak sice zůstala nezměněna, při 1 720 mm je však SUV o 10 mm vyšší než dříve. Cestující tak mohou počítat s větším prostorem pro kolena (+35 mm u druhé řady a 15 mm u té třetí) i hlavu. Mimo to se pak zvednul i objem zavazadlového prostoru, a to o 91 litrů na 725 l.
Kde ovšem Hyundai hodlá evropské publikum odradit zcela, to je motorový prostor. Jakkoli třeba drtivá většina Čechů dosud volila dieselové motory, ty už dál k mání nebudou. Místo toho Korejci počítají jen s 1,6litrovou jednotkou ve formě klasického hybridu či plug-in hybridu. V prvním případě tu přitom máme 180 spalovacích a 230 celkových koní, ve druhém pak 165 a 265 koní. Maximálka obou verzí je pak omezena na nikterak impozantních 190 km/h.
Američané dostanou pouze variantu Smartstream G 1,6 T-GDi Hybrid, vedle něj ale bude Santa Fe k dispozici také s benzinovým 2,5litrovým čtyřválcem. Ten bude k mání v atmosférické a přeplňované verzi, kdy u první zmíněné lze počítat se 194 koní. Na povel je oproti hybridního ústrojí nedostane automat šestistupňový, nýbrž osmistupňový. Platí to také u silnějšího modelu, který disponuje 281 koňmi, s nimiž stovku pokoří za rovných 8 sekund.
U obou benzinových modelů Hyundai počítá také se vyšší maximálkou, v prvé řadě totiž omezovač zasahuje při 198 a ve druhém dokonce při 210 km/h. Pomalu tak vlastně neexistuje důvod, proč se pro hybridní techniku rozhodnout, zvláště když ve Státech nemohou Korejci použít elektrifikaci nakloněnou metodiku WLTP, která hybridu na starém kontinentu přisuzuje 6,45litrovou spotřebu, zatímco u plug-in hybridu jde o absolutně nereálných 1,6 l/100 km.
Zvědavi jsme tedy na ceny, neboť jen značným subvencováním benzin-elektrického provedení má hybridní Santa Fe šanci na úspěch. Jinak ovšem zámořská klientela bude sahat po benzinové verzi. Tedy pokud se smíří s vzhledem. V Česku to bude mít Santa Fe těžké, i kdyby si jeho vzhled zamilovalo 100 procent potenciálních kupců. V momentě, kdy i letos 535 z 636 českých kupců auta sáhlo po dieselu, čím chce už za pár týdnů značka místní publikum okouzlit?





















Nové Santa Fe svým vzhledem a technikou asi evropskou klientelu příliš nezaujme. V zámoří by ale mohlo být úspěšnější, i proto, že pod přední kapotu zamíří 2,5litrový benzinový motor naladěný až na 281 koní. Foto: Hyundai
Zdroje: Hyundai, SDA
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
včera
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nejčtenější články
Ferrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
14.10.2025
BMW se stává králem citlivého retra, jeho pocta prvnímu evropskému turbosporťáku umí ohromit
14.10.2025
Škoda zachraňuje celou VW Group před pádem do červených čísel, kdo by si to byl před 35 roky pomyslel
14.10.2025
Toyota nečekaně ukázala novou Corollu. Je tak jiná, že budete mít problém si ji spojit s jejím jménem
14.10.2025
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
