Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké
11.11.2023 | Petr Prokopec
Nové Korejské SUV už je k mání ve své domovině, nyní čeká na svůj americký a záhy i český debut. Máme tak nové fotky a technické detaily, které by vás mohly zajímat.
Příští týden odstartuje nový ročník losangeleského autosalonu. Na tom nebude chybět ani Hyundai, které ve městě andělů představí Santa Fe nové generace. Nové, 4 830 milimetrů dlouhé SUV jsme viděli už dříve a nedá se zrovna říci, že by nás vizuálně nadchlo. Korejci se totiž rozhodli, že přepřáhnou na krabicový design. S ním pak spojili světlomety, jenž mají symbolizovat písmeno „H“. Zrovna tento nápad sice považujeme za povedený, tím však z naší strany chvála exteriéru končí.
Uvnitř automobilka dokáže zaujmout pozitivněji, zvláště proto, že nová generace je nejen o 45 mm delší než předchůdce, ale jelikož zároveň o 50 mm narostl rozvor (na 2 815 mm). Šířka 1 900 mm pak sice zůstala nezměněna, při 1 720 mm je však SUV o 10 mm vyšší než dříve. Cestující tak mohou počítat s větším prostorem pro kolena (+35 mm u druhé řady a 15 mm u té třetí) i hlavu. Mimo to se pak zvednul i objem zavazadlového prostoru, a to o 91 litrů na 725 l.
Kde ovšem Hyundai hodlá evropské publikum odradit zcela, to je motorový prostor. Jakkoli třeba drtivá většina Čechů dosud volila dieselové motory, ty už dál k mání nebudou. Místo toho Korejci počítají jen s 1,6litrovou jednotkou ve formě klasického hybridu či plug-in hybridu. V prvním případě tu přitom máme 180 spalovacích a 230 celkových koní, ve druhém pak 165 a 265 koní. Maximálka obou verzí je pak omezena na nikterak impozantních 190 km/h.
Američané dostanou pouze variantu Smartstream G 1,6 T-GDi Hybrid, vedle něj ale bude Santa Fe k dispozici také s benzinovým 2,5litrovým čtyřválcem. Ten bude k mání v atmosférické a přeplňované verzi, kdy u první zmíněné lze počítat se 194 koní. Na povel je oproti hybridního ústrojí nedostane automat šestistupňový, nýbrž osmistupňový. Platí to také u silnějšího modelu, který disponuje 281 koňmi, s nimiž stovku pokoří za rovných 8 sekund.
U obou benzinových modelů Hyundai počítá také se vyšší maximálkou, v prvé řadě totiž omezovač zasahuje při 198 a ve druhém dokonce při 210 km/h. Pomalu tak vlastně neexistuje důvod, proč se pro hybridní techniku rozhodnout, zvláště když ve Státech nemohou Korejci použít elektrifikaci nakloněnou metodiku WLTP, která hybridu na starém kontinentu přisuzuje 6,45litrovou spotřebu, zatímco u plug-in hybridu jde o absolutně nereálných 1,6 l/100 km.
Zvědavi jsme tedy na ceny, neboť jen značným subvencováním benzin-elektrického provedení má hybridní Santa Fe šanci na úspěch. Jinak ovšem zámořská klientela bude sahat po benzinové verzi. Tedy pokud se smíří s vzhledem. V Česku to bude mít Santa Fe těžké, i kdyby si jeho vzhled zamilovalo 100 procent potenciálních kupců. V momentě, kdy i letos 535 z 636 českých kupců auta sáhlo po dieselu, čím chce už za pár týdnů značka místní publikum okouzlit?





















Nové Santa Fe svým vzhledem a technikou asi evropskou klientelu příliš nezaujme. V zámoří by ale mohlo být úspěšnější, i proto, že pod přední kapotu zamíří 2,5litrový benzinový motor naladěný až na 281 koní. Foto: Hyundai
Zdroje: Hyundai, SDA
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Bentley právě realizovalo největší objednávku ve své historii, jediný zákazník si najednou převzal 9 aut
před 33 minutamiPoláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 22:52 - Brus
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 17:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.08. 16:38 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.08. 15:30 - pavproch
- Politický koutek 05.08. 12:59 - jerry
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda