Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké

Nové Korejské SUV už je k mání ve své domovině, nyní čeká na svůj americký a záhy i český debut. Máme tak nové fotky a technické detaily, které by vás mohly zajímat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké

11.11.2023 | Petr Prokopec

Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké

/

Foto: Hyundai

Nové Korejské SUV už je k mání ve své domovině, nyní čeká na svůj americký a záhy i český debut. Máme tak nové fotky a technické detaily, které by vás mohly zajímat.

Příští týden odstartuje nový ročník losangeleského autosalonu. Na tom nebude chybět ani Hyundai, které ve městě andělů představí Santa Fe nové generace. Nové, 4 830 milimetrů dlouhé SUV jsme viděli už dříve a nedá se zrovna říci, že by nás vizuálně nadchlo. Korejci se totiž rozhodli, že přepřáhnou na krabicový design. S ním pak spojili světlomety, jenž mají symbolizovat písmeno „H“. Zrovna tento nápad sice považujeme za povedený, tím však z naší strany chvála exteriéru končí.

Uvnitř automobilka dokáže zaujmout pozitivněji, zvláště proto, že nová generace je nejen o 45 mm delší než předchůdce, ale jelikož zároveň o 50 mm narostl rozvor (na 2 815 mm). Šířka 1 900 mm pak sice zůstala nezměněna, při 1 720 mm je však SUV o 10 mm vyšší než dříve. Cestující tak mohou počítat s větším prostorem pro kolena (+35 mm u druhé řady a 15 mm u té třetí) i hlavu. Mimo to se pak zvednul i objem zavazadlového prostoru, a to o 91 litrů na 725 l.

Kde ovšem Hyundai hodlá evropské publikum odradit zcela, to je motorový prostor. Jakkoli třeba drtivá většina Čechů dosud volila dieselové motory, ty už dál k mání nebudou. Místo toho Korejci počítají jen s 1,6litrovou jednotkou ve formě klasického hybridu či plug-in hybridu. V prvním případě tu přitom máme 180 spalovacích a 230 celkových koní, ve druhém pak 165 a 265 koní. Maximálka obou verzí je pak omezena na nikterak impozantních 190 km/h.

Američané dostanou pouze variantu Smartstream G 1,6 T-GDi Hybrid, vedle něj ale bude Santa Fe k dispozici také s benzinovým 2,5litrovým čtyřválcem. Ten bude k mání v atmosférické a přeplňované verzi, kdy u první zmíněné lze počítat se 194 koní. Na povel je oproti hybridního ústrojí nedostane automat šestistupňový, nýbrž osmistupňový. Platí to také u silnějšího modelu, který disponuje 281 koňmi, s nimiž stovku pokoří za rovných 8 sekund.

U obou benzinových modelů Hyundai počítá také se vyšší maximálkou, v prvé řadě totiž omezovač zasahuje při 198 a ve druhém dokonce při 210 km/h. Pomalu tak vlastně neexistuje důvod, proč se pro hybridní techniku rozhodnout, zvláště když ve Státech nemohou Korejci použít elektrifikaci nakloněnou metodiku WLTP, která hybridu na starém kontinentu přisuzuje 6,45litrovou spotřebu, zatímco u plug-in hybridu jde o absolutně nereálných 1,6 l/100 km.

Zvědavi jsme tedy na ceny, neboť jen značným subvencováním benzin-elektrického provedení má hybridní Santa Fe šanci na úspěch. Jinak ovšem zámořská klientela bude sahat po benzinové verzi. Tedy pokud se smíří s vzhledem. V Česku to bude mít Santa Fe těžké, i kdyby si jeho vzhled zamilovalo 100 procent potenciálních kupců. V momentě, kdy i letos 535 z 636 českých kupců auta sáhlo po dieselu, čím chce už za pár týdnů značka místní publikum okouzlit?


Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 1 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 01Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 2 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 02Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 3 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 03Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 4 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 04Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 5 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 05Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 6 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 06Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 7 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 07Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 8 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 08Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 9 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 09Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 10 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 10Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 11 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 11Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 12 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 12Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 13 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 13Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 14 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 14Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 15 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 15Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 16 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 16Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 17 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 17Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 18 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 18Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 19 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 19Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 20 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 20Bizarně vypadající nové Hyundai Santa Fe míří do prodeje v ČR, po konci nejžádanějších motorů to ale bude mít těžké - 21 - Hyundai Santa Fe 2023 US verze 21
Nové Santa Fe svým vzhledem a technikou asi evropskou klientelu příliš nezaujme. V zámoří by ale mohlo být úspěšnější, i proto, že pod přední kapotu zamíří 2,5litrový benzinový motor naladěný až na 281 koní. Foto: Hyundai

Zdroje: Hyundai, SDA

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše