Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 Coupe facelift: inovace pro rok 2011
18.12.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW se rozhodlo nabídku jedničkového Coupe a Cabria osvěžit opravdu pořádně. Po zcela novém modelu 1 M Coupe se představila i inovovaná provedení všech stávajících variant.
Pokud jste věnovali náležitou pozornost našemu představení BMW 1 M Coupe, muselo vám být jasné, že právě tohle přijde. Na nejmenším „eMku” se totiž objevily prvky, které dosavadní ztvárnění jedničkové řady nenesla, a bylo tak zřejmé, že facelift výchozího provedení bude odhalen co nevidět. Dlouho jsme se opravdu nenačekali a již po pár dnech vám o faceliftované jedničce můžeme říci více. Pojďme na to.
V prvé řadě je třeba zdůraznit, že omlazení se dotklo pouze variant kupé a kabriolet. Hatchback byl faceliftován již kdysi a co nevidět se dočká nové generace. Naproti tomu kupé bylo spolu s kabriem odhaleno o několik let později po představení jedničkové řady jako takové a právě o tento čas by měly tyto dvě verze vydržet na trhu déle. A pomoci jim k tomu má i právě probírané omlazení.
Celý facelift je docela decentní a na celkovém pojetí obou zmíněných modelů nic zásadního nezměnil, pozměněných detailů ale najdeme řadu. Při pohledu na karoserii vozu je patrná změna předního nárazníku u základních provedení, nejviditelnější odlišností jsou ale nově pojatá přední i zadní světla s širším použitím LED. Vůz dostal také 17" a 18" kola v novém designu dvě nové barvy karoserie - červenou Vermilion a hnědou Marrakesh, obě můžete vidět na přiložených fotografiích.
V interiéru inovovaného BMW 1 najdeme pár nových čalounění a obkladů palubní desky, pozměněn byl též volant přibylo několik chromovaných cinkrlátek. Pozoruhodnou změnou je také odlišné označení tlačítka deaktivace stabilizačního systému, které nově nese pouze symbol smýkajícího se auta a nikoli písmena DSC.
Ne všechny změny jsou ale vidět. Z těch technických automobilka nejhlasitěji zmiňuje upravené proudění vzduchu v předních partiích vozu, která se má díky nové tvarovaným průduchům v předních podbězích postarat o výrazné snížení aerodynamického odporu samotných kol.
Nabídka pohonných jednotek nedoznala žádný úprav, a vybírat tak i nadále můžete motory od dvoulitrových dieselů 20d a 23d až po vrcholný benzin 35i. Ten má nyní k dispozici již jen jedno přeplňování, zato převodovce pár koleček navíc přibylo. Ačkoli standardem je i nadále manuální šestistupňová převodovka, k vybraným motoriziacím si můžete pořídit i dvouspojkový automat se sedmi převodovými stupni. Např. kupé 135i s automatem DCT zrychluje na stovku za rovných 5 sekund, a to rozhodně není špatný čas na auto, které je mnohdy označováno jako dámské či nákupní...
Obě verze BMW 1 si svou premiéru ve faceliftovaném provedení odbudou v lednu na detroitském autosalonu a do prodejů se dostanou záhy. U nás můžeme první dodávky zákazníkům očekávat během jara 2011. Změny v ceníku kvůli decentním změnám neočekáváme a pokud ano, tak směrem dolů.

















































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejčtenější články
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
15.11.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
