Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 Coupe je na světě
4.7.2007 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
BMW konečně uvolnilo úplné oficiální informace i všechny fotografie kupé řady 1, a tak vám mnichovskou novinku můžeme konečně představit v celé kráse.
V posledních dnech jsme vám postupně přinášeli další a další informace týkající se nového modelu BMW, kupé postaveného na bázi jedničkové řady. Neřešme na tomto místě, zda se o postupné uvolňování informací zasadilo samo BMW, nebo šlo o neřízený únik. Faktem je, že nyní víme o tomto modelu a jeho nejbližši budoucnosti úplně vše, neboť právě dnes o půlnoci byla uvolněna kompletní tisková mapa představující všechny evropské i americké verze tohoto modelu.
V Evropě zatím jen s turbem
V prvé řadě musíme poopravit dříve prezentované informace. Jedničkové kupé se na trh opravdu dostane se dvěma benzinovými a dvěma dieselovými motory, atmosférický třílitr bude ale s označením 128i Coupé (a výkonem 230 koní) nabízen pouze na americkém trhu. V Evropě tak bude (alespoň zpočátku) v nabídce zcela chybět atmosférický šestiválec, což je pro puristické příznivce značky jistě velká rána. Druhým benzinovým motorem totiž bude již mnohokrát avizovaný biturbo třílitr 3,5i, naftu zastoupí čtyřválce 2,0d a 2,3d (tedy dvakrát přeplňovaný 2,0d).
Zopakujme v krátkosti základní technické údaje: BMW 135i disponuje výkonem 225 kW/306 koní dostupným v 5 800 ot., nejvyšší točivý moment činí 400 Nm a při troše představivosti se jeho křivka změní v přímku táhnoucí se od 1 300 do 5 000 ot. Tento výkon bude stačit k akceleraci na stovku za 5,3 s, klilometr s pevným startem za 24,6 sekundy a maximální rychlost omezenou na 250 km/h. Pokud z více jak tří set koní využijete cca 30, dočkáte se i udávané kobinované spotřeby 9,2 litru Naturalu 95 na 100 km. Na opačném spektru nabídky se objeví dieselový čtyřválec 120d s výkonem 130 kW/177 koní v 4 000 ot. a maximálním točivým momentem 350 Nm v opět poněkud idealistickém rozpětí 1 750 - 3 000 ot. Necelých 180 dieselových koní dostrká jedničkové kupé ke stovce za 7,6 sekundy, kilometr s pevným starem zvládne za 28,2 s a dodá ji maximálku 228 km/h. Pokud zapomenete na tato čísla a smíříte-li se s předpisovými rychlostmi, můžete se setkat i s udávanou průměrnou spotřebou 4,8 litru nafty na sto km. Premiéru v jedničkovém kupé si odbude již dříve představený dvakrát přeplňovaný dvoulitrový naftový čtyřválec 2,3d s paralelně řazenými turbodmychadly a výkonem 150 kW/204 koní v 4 400 ot. Ten bude pramenit z točivého momentu až 400 Nm posazeného mezi 2 000 a 2 250 ot. Naftové stádo by mělo jedničkový dostavník roztáhnout na stovku za rovných sedm sekund a pevný kilometr zvládnout za 27,3 s. Maximálka bude činit 238 km/h. Průměrná spotřeba, trapně dodáváme, že jen při adekvátní sebekázni, dosáhne i 5,2 litru nafty „na sto”.
Pomalu těžká váha
Většinu dalších námi již zveřejněných údajů tisková zpráva BMW pouze potvrzuje. Jedničkové kupé tedy bude měrit 4360 mm na délku, 1748 na šířku a 1408 na výšku, čimž bude o 130 mm delší než tří- i pětidvéřový hatchback. Převisy karoserie zůstanou díky rozvoru 2660 mm nadále snesitelné, delší zadní by měl pomoci se zatížením jinak někdy trochu nervózní zádě při akceleraci. Smutná zpráva přichází při pohledu do kolonky hmotnost. Vrcholná verze 135i bude totiž pěkný cvalík, její pohotovostní hmotnost (vč. 75 kg pro řidiče a náklad) bude činit 1560 kg, čímž dává jedničkové kupé definitivní vale myšlence o malém a lehkém kupé Malé bude, lehké nikoli. Hmotnost vozu je opravdovým zklamáním a vůz tím trochu popírá svůj smysl, vždyť je o pouhých 45 kg lehčí než výrazně větší model 335Ci. Kam konstruktéři „nacpali” tolik hmotnosti nám zůstává záhadou. Věříme, že i tak bude jedničkové kupé zásadně zábavnější a mrštnější než stále odtažitější trojka, ale hmotnost výrazně překračující 1500 kg nechává na bílé holubici koncepce jedničkového kupé nepřehlédnutelnou černou skvrnu.
245 mm pro zadní osu
Pojďme ale k příjemnějším záležitostem. Skutečností se ukázala i spekulace, že chlouba celé řady, verze 135i, bude ve standardu nabízena s kompletním M aerodynamickým paketem i M podvozkem a interiérem. Standardem budou 18" kola s pneumatikami 215 /40 vpředu a 245/35 vzadu. Nemáme tak pochyb o tom, že přenos vysokého výkonu s touto výbavou bude pro 135i hračkou.
Design vozu si každý jistě zhodnotí sám. Za nás říkáme jen tolik, že jsme od zadních partií očekávali o něco větší uhlazenost, i tak se ale zřejmě jedná o nejčistší verzi jedničky. Zbylá fakta snadno vyčtete z přiložených tabulek, nákresů a grafů. Přehlédnout byste neměli ani přiložené oficiální video, na kterém můžete vidět nejnovější parádu mnichovské automobilky v jemné akci.
Informace o oficiálním představení vozu na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu a uvedení na trh začátkem roku 2008 (vsadíme se, že objednat půjde již krátce pro Frankfurtu) zůstává v platnosti.
Kompletní technické parametry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva