Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 sedan přijde jako předokolka, ostatní verze stihne roku 2017 totéž
27.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Sedan BMW řady 1 byl potvrzen již dříve, nakonec ale přijde až v roce 2017 s předním pohonem. Zbytek řady 1 budou také předokolky.
Zdroj kolegů z Autonews v mnichovské automobilce BMW potvrdil, že BMW řady 1 sedan se bude vyrábět. Oproti dřívějším informacím však bude mít poháněnu buď přední, nebo obě nápravy - se zadokolkou už se nepočítá. BMW jej zatím označuje jako NES (New Entry-level Sedan, nový základní sedan). a bude „tvořit důležitou část nabídky řady 1 zejména na americkém a čínském trhu, kde jsou prodeje malých prémiových sedanů na vzestupu.” Právě tak situaci komentoval nejmenovaný zdroj.
Cíl malé předokolky se stupňovitou zádí bude přebrat zákazníky sedanům Audi A3 a Mercedesu CLA, které se na již zmíněných, nám vzdálených trzích prodávají poměrně dobře. Bude postavena na platformě UKL, na které bude jezdit i příští generace Mini, již uvidíme v říjnu na autosalonu v Los Angeles.
V současnosti je vývoj sedanu řady 1 ve fázi strategického plánování, kdy designéři a konstruktéři dávají dohromady předběžné základní parametry. Potom bude následovat přiřazení kódového označení a započne vývoj. Pod kapotou budou tří- a čtyřválcové motory, umístěné napříč. Benzínové budou mít přímé vstřikování, ty naftové budou využívat technologii Common Rail. Časem bude nejspíš v nabídce i hybrid.
Jak označení napovídá, sedan řady 1 bude stát jak velikostně, tak cenově pod řadou 3. Stane se tak nejlevnějším sedanem značky BMW. Přijít má v roce 2017 a bude stát ma začátku postupného uvádění třetí generace řady 1 na trh. Ta bude mít pohon předních kol; podobně jako model 1 GT nejspíš z důvodů úspory prostoru. Řadě 2 zadní pohon nejspíše zůstane.
Ještě je rozhodně brzo spekulovat o cenách, určitá vodítka však mohou poskytnout ceníky hlavních konkurentů, tedy zmíněných Audi A3 a Mercedesu CLA. Větší jistotu však máme v tom, že od roku 2017 již Mini nebude „jediným BMW s předním pohonem”...


Ilustrace Theo China pravděpodobně nejsou aktuální, sedan přijde až s příští generací řady 1.
Zdroj: Autonews Europe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před 25 minutamiNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před 25 minutamiŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 10 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 11 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva