Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 2 Coupe F22 a 2 Cabrio F23 2014: dvojka je na spadnutí, přijde i M2?
11.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bavorská automobilka možná ještě letos představí nástupce modelu 1 Coupé a 1 Cabrio. Jednička se změní na řadu 2 a možná dorazí i jako M2.
Sudá čísla v označování modelových řad automobilky BMW nejsou tak neobvyklá, jak by se mohlo zdát. Šestka je s jednou delší přestávkou přítomna od sedmdesátých let, osmička zde byla celá devadesátá léta, později se krátce ukázala Z8 a i dnes jsou v portfoliu značky modely Z4 nebo X6. Rozdíl mezi tím co bylo a bude, je pouze v tom, že během následujících let se objeví sudých čísel podstatně více.
Už víme, že trojka se v závislosti na karosářské verzi rozdělí na řady 3 a 4 a stejně tak dojde k rozdělení současné jedničky na 1 a 2. Informací kolem čtyřky je vzhledem k odhalení předsériového konceptu poměrně dost, dvojce jsme se však dosud věnovali pouze okrajově. Co o ní dnes víme?
Podle očekávání bude řada 2 postavena na platformě jedničky F20, nebo spíše její třídveřové verzi F21 a opět dorazí ve dvou karosářských variantách - jako kupé (zřejmě F22) a Cabrio s klasickou, elektro-hydraulicky ovládanou plátěnou střechou, který podle logické posloupnosti ponese interní kód F23.
Motorizace i zbytek techniky by měl korelovat s jedničkou, jen s tím rozdílem, že se pod kapotou nejslabší pohonné jednotky neobjeví. Základní zážehovou variantou se podle německých médií stane BMW 218i s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 170 koní a točivém momentu 250 newtonmetrů. Diesely odstartují ve verzi 218d, což je dvoulitrový čtyřválec s výkonem 143 koní a točivým momentem 320 newtonmetrů.
Při představení kupé koncem letošního roku anebo počátkem toho příštího a odhalení kabrioletu v roce 2014, respektive 2015, však bude seznam motorů poněkud okleštěn. Podle tabulky pocházející údajně od BMW, budou v úvodu k mání nejdříve modely 220i (2,0 l a 184 koní), 225i (2,0 l a 218 k) a vrcholná M235i s výkonem 320 koní s pohonem zadních nebo všech kol xDrive. Diesely mají být od počátku kompletní - tj. 218d, 220d (2,0 l a 184 k) a 225d (opět dvoulitr, jen s 218 koňmi a točivým momentem až 450 newtonmetrů).
Informace proudící z neoficiálních kanálů mluví také o modelu M2 (někdo tvrdí, že pouze jako kupé, jiný zase, že rovnou v obou karosářských verzích), což je poněkud zvláštní. Není tomu tak dávno, co BMW tvrdilo, že vrcholné benzínové verze od M GmbH budou k mání pouze v případě, že nebude existovat benzinová sportovní verze od M Performace, což je právě zmiňovaná M235i.
Co tvrdí zdroj přesvědčený o tom, že M2 bude? Podle nich vůz dorazí v roce 2015, s výrazně drsnějším designem než má třeba dnešní M135i nebo nadcházející M235i. Nejmenší emko dostane po vzoru 1 M Coupé širší rozchod na obou nápravách, zvětšené nasávání a celkově agresivnější tvary. Mezi předními koly bude pracovat přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litru a výkonu kole 360 koní. Standardem se stane manuál, za příplatek bude možné objednat rovněž sedmistupňový dvouspojkový automat a mluví se dokonce i o verzi xDrive. Stovku má údajně zvládnout za cirka 4,5 sekundy, maximální rychlost bude omezena na 250 km/h, přičemž ta teoretická má být až někde kolem 290 km/h.
Jestli tohle bude pravdou ukáží až následující léta, samotná dvojka by se nám ale mohla představit už v tomto roce a o budoucích možnostech tohoto modelu leccos naznačit.
Dostupná provedení BMW řady 2 už jsou vcelku jistou záležitostí
Návrhů možného designu chystané řady 2 a sportovní M2 je na internetu spousta, momentálně si však můžeme jen tipnout, který z nich bude realitě nejblíže
Zdroj: Bimmerpost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před hodinou - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 4 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 11:59 - PepaSFI
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry