Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 4 Coupe F32 2013: nový „fýrer” oficiálně a s detaily
5.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jen pár hodin po úniků obrázků nového „konceptu” čtyřky BMW nezaváhalo a vypustilo kompletní příděl fotografií i tiskovou zprávu.
Dnešní výskyt továrních obrázků nového konceptu BMW 4 Coupe na internetu nebyl tak docela náhodný. První záběry se dostaly mimo kontrolu mnichovské značky jen pár hodin předtím, než je (zřejmě) plánovala oficiálně zveřejnit, což se právě teď odpoledne skutečně stalo. K dispozici tak máme nejen kompletní sadu fotografií, ale také některá technická fakta.
Veřejná světová premiéra „studie“ by měla proběhnout za necelý měsíc v Detroitu, BMW si proto nechce vystřílet kompletní data hned napoprvé, něco ale přeci jen víme. Firma prozradila, že čtyřka měří na délku 4 641 mm, a to znamená, že oproti svému předchůdci narostla jen o 29 mm. Rozvor činí 2 810 mm, cože je o rovných 50 mm více, než u současné trojky Coupe či Cabrio.
Konstruktéři se také postarali o poněkud širší stopu. Rozchod přední nápravy byl zvětšen o 45 mm (na celkových 1 545 mm) a zadní dokonce o 80 mm (1 593 mm). V zájmu dalšího, optického vylepšení celkového postoje na silnici je nová řada 4 široká 1 826 mm (+ 44 mm) a o 16 mm nižší - auto má teď na výšku 1 362 mm.
BMW v oficiální tiskové zprávě tvrdí, že čtyřka má být „následníkem řady 6 a řady 8“ a nové označení ji má „jasněji odlišit od BMW řady 3“ - s německou výslovností řady čtyři neboli 4er v Mnichově problém očividNě nemají. Při návrhu designu měly být rozhodujícím faktorem charakteristické proporce definované krátkým předním převisem, dlouhou přední kapotou a rozvorem a kabinou posunutou co možná nejvíce dozadu. Koncept dostal světla LED a dvacetipalcová kola, která se možná objeví v sérii, a ve srovnání s produkčním autem tipujeme, že podvozek byl pro efekt nepatrně snížen.
Kabina potažená kombinací černé a hnědé kůže a alcantary ve stejném odstínu se na tříramenném volantu chlubí logem BMW Individual, poněkud překvapivé je pak použití šestistupňové manuální převodovky. Odmyslete si splétané řemínky kůže použité na dozdobení sedadel a držáků nápojů a máte před sebou prakticky definitivní pohonu hotového vozu.






































Novinka je pouze o necelé tři centimetry delší, než končící trojka kupé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 3 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB