Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 130i: známe všechny technické údaje
13.7.2005 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Jednička je jediný hatchback v této třídě, který má poháněna zadní kola. Nejvýkonnější model 130i má pod kapotou 265 koní a stovku zvládá za 6,1 s - s těmito parametry deklasuje většinu ostrých vozů této velikosti. A cena? Těsně pod milion.
BMW 130i, současný vrchol jedničkové řady, byl světu představen již na začátku tohoto roku. S uvedením tohoto modelu ale BMW pustilo do světa jen několik málo technických informací, které by se v kostce daly shrnout do jedné věty: Třílitrový šestiválec se 190 kW za přední nápravou, rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50, stovka za 6,2 s, maximální rychlost 250 km/h a kombinovaná spotřeba rovných devět litrů na 100 km.
Po několika měsících tajnůstkaření automobilka konečně zveřejnila všechna technická data a pohled do tabulky přinese nejedno překvapení. Zásadním rozdílem oproti předchozím předpokladům je zvýšení výkonu motoru ze 190 na 195 kW a točivého momentu z 300 na 315 Nm. Tento motor dostane pod kapotu zdá se zatím pouze jednička, ostatní modely - 3, 5, 6, 7, Z4, X3 i X5 - mají i pro příští rok v nabídce původní třílitrový šestiválec se 190 kW. Díky této úpravě se zlepšila akcelerace na stovku na 6,1 s, maximální rychlost zůstává elektronicky omezena na obvyklých 250 km/h.
Hodně diskutovaným údajem byla i pohotovostní hmotnost vozu. Ta nakonec činí rozumných 1 450 kg, což na tak výkonný kompakt není mnoho, ale doufal jsem v číslo bližší hodnotě 1 400. Všechna další data najdete v přiložené tabulce. Pro pořádek dodávám, že BMW 130i bude na trhu k dispozici od září se základní cenou 998 tisíc Kč. Přesná specifikace základní výbavy zatím není známa, ale proti ostatním jedničkám bude rozšířena minimálně o sportovní sedačky a volant, sportovní podvozek a 17" litá kola.
Technické parametry
Karoserie | |
Počet dveří/sedadel | 5/5 |
Rozměry (mm) | 4227 x 1751 x 1430 |
Rozvor kol | 2660 |
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm) | 1474/1487 |
Průměr otáčení (m) | 10,7 |
Objem palivové nádrže (l) | 53 |
Objem chladící kapaliny (l) | 8,2 |
Objem motorového oleje (l) | 6,5 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1450 |
Přípustné zatížení (kg) | 500 |
Celková hmotnost (kg) | 1875 |
Nejvyšší přípustné zatížení náprav přední/zadní (kg) | 910/1035 |
Objem zavzadlového prostoru (l) | 330-1150 |
Součinitel odporu vzduchu x čelní plocha (cX x A) | 0,32 x 2,09 |
Motor | |
Počet váců/ventilů na válec | 6/4 |
Zdvihový objem (ccm) | 2996 |
Zdvih/vrtání (mm) | 88,0/85,0 |
Kompresní poměr | 10,7:1 |
Palivo | ROZ 91-100 |
Výkon (kW/k) | 195/265 |
při otáčkách | 6600 |
Točivý moment (Nm) | 315 |
při otáčkách | 2500-4000 |
Převodovka/Pneumatiky | |
Převodové poměry 1-3 r. | 4,350; 2,496; 1,665 |
Převodové poměry 4-6 r. | 1,230; 1,000; 0,851 |
Zpětný chod | 3,926 |
Stálý převod | 3,23 |
Pneumatiky | Runflat 205/50 R17 |
Kola | litá 7J x 17 |
Dynamika | |
Hmotnost na kW (kg/kW) | 7,1 |
Litrový výkon (kW/l) | 65,1 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 6,1 |
Zrychlení 0-1000 m (s) | 25,9 |
Zrychlení 80-120 km/h na 4. rychlost (s) | 5,8 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 |
Spotřeba (EU-Cyklus) | |
Ve městě (l/100 km) | 13,7 |
Mimo město (l/100 km) | 6,6 |
Kombinace (l/100 km) | 9,2 |
CO2 (g/km) | 221 |
Fotogalerie






BMW 130i
Jednička se sportovním M paketem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch