BMW 135is Coupe a Cabrio: nejostřejší E82 a E88 bez „M”

Tohle je na poněkud starších základech postavená kompenzace ve Spojených státech chybějícího nového modelu BMW M135i.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 135is Coupe a Cabrio: nejostřejší E82 a E88 bez „M”

16.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BMW 135is Coupe a Cabrio: nejostřejší E82 a E88 bez „M”

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tohle je na poněkud starších základech postavená kompenzace ve Spojených státech chybějícího nového modelu BMW M135i.

Severní Amerika čeká na hatchbacky BMW řady 1 marně. Tamní zákazníci je nedostali v první generaci jako E87 a E81 a nedostanou je ani ve druhé v podobě pětidveřové F20 a třídveřové F21. Místo toho se museli uspokojit s kupé (E82) a kabrioletem (E88), což znamená, že v USA ani dnes jiné než minulé jedničky oficiálně nepořídíte.

Tamní klientela asi nebyla nadšena ze zjištění, že tím pádem nemá nárok ani na novou BMW M135i od nedávno založené divize M Performance. Jistou náplast ovšem dostane. Mnichov sice názor na export řady 1 s useknutým zadkem do Států nezměnil, ale vykompenzuje to novou verzí 135is Coupe a Cabrio, kterou si pro změnu nekoupíme u nás.

Jejich technika je přitom více než povědomá. Oba vozy dostanou řadové šestiválce N55 s objemem 3,0 litru a přeplňované jedním turbodmychadlem. Výkon agregátu byl nastaven na 324 koní a 430 newtonmetrů. Bez ohledu na karosářské provedení bude moci příští majitel vybírat mezi šestistupňovou manuální převodovkou a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Co tato technika provede s akcelerací a maximálkou, BMW neuvedlo, poněkud alibisticky ale upozorňuje, že spotřeba zůstala na úrovní výchozí 135i. Součástí verzí „is“ je laděný výfukový trakt, přepracované zavěšení a posílené chlazení s větším a výkonnějším ventilátorem. Ani 135is se nedočkala mechanického samosvoru podobného tomu v 1 M Coupe, takže řidič se bude muset v zatáčkách spolehnout na přenos výkonu na zadní osmnáctky pomocí přibrzďování příslušného kola s tendencí k prokluzu.

BMW 135is dostane ve standardní výbavě zatmavěnou mřížku chladiče a černé kryty zpětných zrcátek, vnější paket M Sport, nerezové pedály a za příplatek černé kožené sedačky s modrým prošíváním.

Cena Coupe začíná na částce 44 145 dolarů a kabriolet nepůjde oficiálně za méně než 48 845 dolarů. Přepočítávat to na koruny snad ani nemá smysl (to byste se akorát naštvali), konec konců platí již zmíněné - tak, jako Spojené státy přijdou zkrátka o M135i, tak bude v Evropě chybět 135is.

Na druhou stranu doplňkové příslušenství M Performance (včetně této úpravy motoru) pro první generaci řady 1 pořád existuje, takže kdo po něm moc touží, neměl by mít problém vyrobit si vlastní 135is bez toho „s“. A nakonec vlastně (krom ceny...) ani není co Američanům závidět - nová 135is je v USA jen o necelé 3 tisíce dolarů levnější než 1 M Coupe a to není žádná zářná nabídka. Její zajímavost snad může vyzdvihnout jen fakt, že 1 M Coupe už v USA nekoupíte...


BMW 135is Coupe a Cabrio: nejostřejší E82 a E88 bez „M” - 1 - BMW 135is 01BMW 135is Coupe a Cabrio: nejostřejší E82 a E88 bez „M” - 2 - BMW 135is 02BMW 135is Coupe a Cabrio: nejostřejší E82 a E88 bez „M” - 3 - BMW 135is 03BMW 135is Coupe a Cabrio: nejostřejší E82 a E88 bez „M” - 4 - BMW 135is 04BMW 135is Coupe a Cabrio: nejostřejší E82 a E88 bez „M” - 5 - BMW 135is 05BMW 135is Coupe a Cabrio: nejostřejší E82 a E88 bez „M” - 6 - BMW 135is 06BMW 135is Coupe a Cabrio: nejostřejší E82 a E88 bez „M” - 7 - BMW 135is 07BMW 135is Coupe a Cabrio: nejostřejší E82 a E88 bez „M” - 8 - BMW 135is 08BMW 135is Coupe a Cabrio: nejostřejší E82 a E88 bez „M” - 9 - BMW 135is 09BMW 135is Coupe a Cabrio: nejostřejší E82 a E88 bez „M” - 10 - BMW 135is 10BMW 135is Coupe a Cabrio: nejostřejší E82 a E88 bez „M” - 11 - BMW 135is 11
Vypadá dobře, dobře i pojede a nakonec ani mnoho nestojí. Jenže vedle o málo dražší 1 M sláva 135is poněkud uvadá...

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše