Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 3 2018: nová generace G20 dostane vytříbený design, bude lehčí a elektrická
2.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro BMW neexistuje důležitější model než řada 3. Generace G20 tedy poklesne na hmotnosti a přijde s dotykovým ovládáním či plejádou hybridů.
Poslední modernizace modelů BMW nebyly zvenčí zrovna patrné. Nová řada 7 je až příliš podobná svému předchůdci, v případě faceliftu řady 3 pak dokonce budete potřebovat návod, abyste veškeré změny našli. Tento přístup sice má mnohé zastánce, zároveň však automobilka musí počítat i se zástupy kritiků, kteří jsou navíc daleko více slyšet. Do budoucna bychom se tedy měli dočkat změn, které budou poprvé prezentovány na příští řadě 3. Ta se ukáže v roce 2018 s kódovým označením G20, přičemž její stylizace se od stávajícího provedení má diametrálně lišit.
A nebude to případ jen nové řady 3. Design budoucích BMW by totiž neměl být tak uniformní jako dnes, kdy kupříkladu řada 5 a řada 7 jsou si navzájem velmi podobné. Za vším přitom budou stát hlavně nové technologie světlometů, které dají návrhářům více svobody. Zatímco vpředu bude možné hledat LEDky či laserová světla, vzadu se ukážou organické diody. S těmi jako první vyrukovala limitovaná edice M4 GTS, naplno je ovšem do série přiveze nová řada 5.
Trojka se prozatím bez OLEDek bude muset obejít, přičemž vůči svému sourozenci získá na hranách, jež jí mají propůjčit více vizuální sportovnosti. Řada 5 bude oproti tomu stavět na oblinách, jenž mají zdůraznit celkovou eleganci. Zároveň přitom upustí od rozměrných čelních ledvinek, které budou pro změnu vyhrazeny pouze velkému BMW 7. Tím máme tedy důkladně zmapované ony designové nuance, soustředit se tak již opět můžeme pouze na řadu 3, která je pro značku nejdůležitějším modelem, neboť tvoří 24 procent všech registrací.
Finální design tohoto modelu by měl být odsouhlasen na konci listopadu, přičemž v rámci poměru bočního prosklení a karoserie je jako vzor brána generace E30 z osmdesátých let minulého století. Zatímco tento model byl jaksepatří úzký, novinka dozná vůči stávajícímu provedení dalšího rozšíření, za čímž stojí řada 2. Ta by navíc měla být k mání i ve verzi Gran Coupe, které se Trojce přiblíží ještě více. Společně s BMW 4 Gran Coupe má navíc stát za odlivem zákazníků od modelu 3 GT, který se tak nejspíše již nedočká nástupce.
Hrana začíná zvonit rovněž kombíku Touring, který je víceméně žádán pouze v Evropě. Jelikož navíc pro zákazníky toužící po velkém vnitřním prostoru je tu dvojice 2 Active Tourer/Gran Tourer, je možné, že pro tuto karosářskou variantu bude příští generace tou poslední. Vše ale samozřejmě bude záviset na poptávce a vývoji trhu, pročež nakonec může dojít ke zcela opačnému rozhodnutí. To jsme ale již na poli ryzích spekulací, proto rychle zpátky do očekávané reality.
Stejně jako nové řady 5 a 7 bude i příští BMW 3 postaveno na modulární platformě CLAR, která umožňuje velkou flexibilitu v rámci využití celé řady materiálů. Zároveň se vyznačuje velkou pevností a nízkou hmotností, přičemž navíc umožňuje osazení nejen benzinových a dieselových agregátů, ale také palivových článků a hybridního či plně elektrického ústrojí. Kvůli této variabilitě přitom BMW přišlo s tzv. plochým modulem umožňujícím zástavbu baterií do podlahy.
Zatímco hybridy je možné očekávat prakticky okamžitě při uvedení, na plně elektrické modely s bateriemi o kapacitě od 75 do 90 kWh si budeme muset počkat do roku 2020. O pět let později by pak měl dorazit vodíkový model, přičemž všechny tyto varianty budou stejně jako základní trojka spoléhat na 48voltový elektrický systém. Dále výčet technologií zahrnuje aktivní stabilizátory, progresivní zadní nápravu nebo aktivní systém řízení.
Dorazit má rovněž asistenční sytém Traffic Jam Assistant, s jehož pomocí bude možné při rychlostech do 60 km/h autonomně měnit jízdní pruhy. Řidič by přitom již neměl být plně v pozoru, ale bude mu umožněno dokonce i sledování jiných aktivit než jen vozovky. Samozřejmostí je pak automatické parkování na dálku, uvnitř lze pro změnu očekávat ovládání za pomoci gest. Je tedy evidentní, že v případě nové řady 3 nehodlá BMW ponechat nic náhodě - jak novinky přijmou zákazníci, ukáže až čas...





Příští generace BMW řady 3 bude částečně ovlivněna verzí E30 z osmdesátých let minulého století
Vůči stávajícímu provedení se dočkáme výraznějšího odklonu
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 46 minutamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 2 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 3 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 08:37 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB