Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 4 2017: čtyřka má po faceliftu, je podobně neviditelný jako u trojky
17.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na odhalení modernizace řady 4 budete potřebovat návod. V motorovém prostoru je ale vše při starém, podvozek má být komunikativnější.
Facelift BMW řady 3 proběhl již takřka před dvěma lety. Je překvapivé, že mnichovská automobilka potřebovala tak dlouhou dobu k modernizaci spřízněné řady 4, zvláště jde o jeden z těch faceliftů, k jehož odhalení budete potřebovat podrobný návod. Navíc se jedná spíše o kosmetické změny než o cokoliv jiného. Na druhou stranu, kupé F32 bylo odhaleno později, ve Frankfurtu v roce 2013, modernizace tak přichází lehce za polovinou životního cyklu, jak bývá obvyklé.
Jak jsme naznačili výše, vizuální změny jsou takřka nepostřehnutelné. Nové jsou čelní LEDky, mlhovky a koncové lampy, které sice mají shodný tvar jako dříve, jejich grafika je však odlišná. Mimo to došlo k přeprofilování vstupů vzduchu v čelním nárazníku, poladěn byl i ten zadní. Paleta barev se rozšířila o odstíny Snapper Rocks Blue a Sunset Orange, dále zde máme nový design 18- a 19palcových litých kol.
Podobně minimalistická je také proměna interiéru, kam se nastěhoval nový volant, hliníkové a chromové dekorační prvky či dvojité prošívání potahu palubní desky. Dále můžeme zmínit modernizaci multimediálního systému, za příplatek je tu pak i Multifunctional Instrument Display. Tedy obdoba virtuálního kokpitu Audi, jenž umožňuje řidičům volbu různorodé vizualizace.
Podvozek dostal tužší zavěšení z variant Coupe a Gran Coupe. Podle BMW tím dostáváme „sportovnější ovladatelnost bez ztráty jízdního komfortu“. Dále mají všechny modely profitovat z komunikativnějšího řízení, v případě verzí M4 Coupe a Convertible lze zmínit ještě zařazení LEDkových světlometů do standardní výbavy.
Tím nám ale modernizace končí, ostatní technika se nemění. I nadále lze tedy vybírat mezi přeplňovanými čtyřválci a šestiválci, jež svým výkonem pokrývají pásmo od 150 do 326 koní. Standardem je vždy pohon zadních kol, až na výjimku v podobě verze 435d, která systémem xDrive disponuje v základu. Pro zbytek řady je za příplatek.
Oficiální fotogalerie faceliftovaného BMW 4 2017






































































































































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 7 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 9 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 10 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
dnesVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva