Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 6 Coupe 2012: nová šestka v plné parádě
13.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(64 fotografií) Lidé od BMW nás loni překvapili a novou řadu 6 jako první představili v provedení Cabrio. Nyní jsme se dočkali i odhalení kupé.
Příběh nového BMW řady 6 je poměrně spletitý. Na loňském autosalonu v Paříži se totiž představil koncept nového šestkového kupé a vzhledem k jeho předsériovému pojetí jsme předpokládali, že odhalení sériového provedení přijde co nevidět. Pak ale automobilce unikly fotografie varianty Cabrio. Mysleli jsme si zprvu, že jde o velmi brzký únik materiálů k modelu, kterého se dočkáme až na konci letošního roku, jenže všechno bylo nakonec jinak. BMW ještě loni odhalilo kabriolet a po kupé jakoby se slehla zem.
Působí to samozřejmě trochu zvláštně, kabriolet je obvykle považován za verzi odvozenou od kupé a proto bývá odhalován později, u mnichovské automobilky to ale není nic až tak mimořádného postupovat opačně. Předchozí řada šest sice šla obvyklou cestou, ale třeba modely Z3 a první generace Z4 též přišly na svět nejprve jako otevřené roadstery a až později se objevily varianty kupé.
Buď jak buď, příliš dlouho jsme na příchod nového BMW 6 Coupe čekat nemuseli, neboť výrobce dal již před časem vědět, že vůz představí na letošním autosalonu v Šanghaji. Ten začíná již za pár týdnů, a tak k internetovému odhalení novinky došlo právě dnes. Pojďme se tedy podívat, co nabídne.
![BMW 6 Coupe 2012: nová šestka v plné parádě - 1 - BMW 6 Coupe 2012 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW 6 Coupe 2012: nová šestka v plné parádě - 2 - BMW 6 Coupe 2012 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW 6 Coupe 2012: nová šestka v plné parádě - 3 - BMW 6 Coupe 2012 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Po stránce vzhledu nové kupé řady 6 opravdu nepřekvapí. V zásadě se neliší od loňského pařížského konceptu a pokud jsou některé detaily přece jen odlišné, známe je z produkčního kabrioletu. Příď je u obou variant vozu totožná (využívá i stejných LED hlavních světel a jde tak o první vůz v segmentu, který tuto možnost nabízí), stejně tak detaily bočních partií a kupodivu ani záď nepřináší nic nového, když na ni najdeme totožná koncová světla opět s LED a nejinak řešený nárazník.
Nejzajímavější odlišností oproti kabrioletu je pochopitelně odlišná linie střechy, která činí kupé o poznání elegantnější oproti výrazu kabrioletu ve chvíli, kdy je jeho plátěná střecha natažena. V případě stažené střechy je už situace odlišná, ale toto je stav, kterému kupé z podstaty neumí konkurovat.
Podobně jako o zevnějšku lze hovořit i o interiéru - nic nového pod sluncem (v tomto případě spíše pod střechou). Vnitřek krom stejného vzhledového pojetí nadále nabízí uspořádání 2+2 a myslí v tomto případě snad jen více na zavazadla cestujících, pro která nabídne až 460 litrů prostoru.
Pojďme se tedy raději podívat na mezigenerační změny. Ty vzhledové pomineme, ale ty faktické nikoli. Vůz je o 74 mm delší než dřívější šestka, rozvor narostl o podobných 75 mm. Celkem významné je rozšíření auta o 39 mm, za které prý může zvětšení rozchodu zadní nápravy. K menší změně došlo i v případě výšky, která je menší o 5 mm.
Vůz bude z počátku k dispozici se dvěma dobře známými motory - základem bude varianta 640i s motorem, který jinak známe spíše jako 35i a svým objemem odpovídá nejvíce jménu 30i. Jde o třílitrový zážehový řadový šestiválec N54, který produkuje až 235 kW (320 koní) výkonu při 5 800 ot./min a 450 Nm točivého momentu v rozmezí 1 300 a 4 500 ot./min. To postačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy, nejvyšší rychlost činí obligátních 250 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva má velmi optimistickou podobu 7,7 l/100 km.
Silnější alternativou bude provedení 650i osazené vidlicovým osmiválcem s objemem 4,4 l, přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním. Dosahuje výkonu nejvýše 300 kW (407 koní) při 5 500 až 6 400 ot./min a točivého momentu až 600 Nm v 1 750 - 4 500 ot./min a dovolí vozu zrychlit na 100 km/h za 4,9 sekundy, maximální rychlost nemá smysl zmiňovat, je stále stejná. Kombinovaná spotřeba v tomto případě činí pravdě podobnější 10,4 litru na 100 km jízdy.
Tím samozřejmě nabídka motorů pro nové šestkové kupé neskončí. Již na přelomu letošního a příštího roku bychom se měli dočkat i naftové verze 640d s třílitrovým dieselem o výkonu 300 koní, později by se měla objevit i vrcholná varianta M6 s dvakrát přeplňovaným osmiválcem 4,4 a výkonem přes 550 koní.
Na všechny dnešní motory navazuje výlučně osmistupňový automat konvenční konstrukce a pochybujeme, že se tento stav kdy změní (pouze M6 by měla mít dvouspojkovou sedmistupňovou skříň). Nabízet přímo řazenou alternativu k silnějším vozům se dnes už bůh ví proč nenosí.
Prvotní odhalení vozů není kompletní a všechny podrobnosti výrobce zveřejní zřejmě až v Šanghaji, přesto tu máme ještě jeden technický detail, jenž stojí za zmínku. Jde o řešení podvozku, které krom stále obvyklejších adaptivních tlumičů (u verze 640i za příplatek, u 650i dodávaných standardně) nabízí i aktivní stabilizátory. Ty se podobně jako tlumiče přizpůsobují aktuální situaci a jsou sto zajistit na jednu stranu větší odpor v případě, kdy se vůz nachází v zatáčce, aby byl zajištěn minimální náklon karoserie, a na druhou stranu neobtěžovat posádku svou tuhostí v případě, kdy se vůz pohybuje v přímém směru třeba po špatném povrchu.
Jistě netřeba opakovat, že vůz čeká premiéra za pár týdnů v Šanghaji, zajímavější informací již bude, že do prodejů by se měl na starém kontinentu dostat na sklonku léta jako vůz modelového roku 2012. Předpokládáme, že se v nejbližších dnech dočkáme dalších materiálů, vše podstatné vám na našich stránkách samozřejmě obratem nabídneme.
Tip: Prohlédněte si novou generaci BMW 6 Coupe též na sedmi oficiálních videích.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejčtenější články
Nové BMW M5 je přesně ten nesmysl, jakého jsme se báli. 2,5tunové monstrum, které je přes rekordní výkon pomalejší než dřív
26.6.2024Fisker míří do likvidace. Ze svého skoro miliardového dluhu uspokojí sotva pětinu, tohle nemůže přežít
26.6.2024Vrcholný VW Golf se ukázal v novém. V Evropě nic neztratil ze své atraktivity, teď může vypadat i jako přízrak silnic
26.6.2024Mezi nejprodávanějšími novými auty v Rusku se tento měsíc poprvé objevil Tank
26.6.2024Povedení zloději aut se sami natočili, jak prchají před policií v ukradeném Mercedesu od AMG
26.6.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.27. 12:04 - GeneHawkins
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha