Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW chtělo potichu propustit 5 tisíc lidí, zdánlivě chytrý plán mu ale nevyšel
1.6.2020 | Petr Miler
BMW se loni holedbalo, že na rozdíl od konkurence nebude muset sáhnout po propouštění, pouze omezí výhody. Ať už to byl jeho skutečný záměr nebo ne, teď propouštět chce, ale nedaří se mu to.
Pokud jste v hloubi duše doufali, že koronavirová krize nepřinese neblahé ekonomické dopady, kteří ekonomové malovali v uplynulých týdnech každým dnem, máme pro vás špatné zprávy. Vyhazovy, zavřené továrny, bankroty a rozprodeje jsou už současnou realitou, a to celá pandemie pořádně ani neodezněla. Je nad slunce jasné, že nás nečekají úplně nejlepší časy a mnohé automobilky už se to nebojí přiznat.
Jiné ale pochopitelně nechtějí být viděné jako „ty špatné”, nebo zkrátka nechtějí ztrácet kredit v očích svých akcionářů, neboť jakákoli úsporná opatření jsou jasným znakem toho, že něco není v pořádku. Mezi takové patří i BMW, které se už loni holedbalo, že se vyhne propouštění v momentě, kdy Audi a Mercedes oznamovaly opak kvůli vysokým nákladům spojeným s investicemi do elektromobility.
Ani po problémech s koronavirem BMW nehovořilo o tom, že by chtělo někoho propustit, nakonec se má za to, že prémiové značky nebudou zasaženy tak moc, jako ty mainstreamové. Opak je ale pravdou, i BMW strádá a rozhodlo se zbavit 5 tisíc lidí. Chtělo tak učinit potichu, plán ale nevyšel.
Kolegové z Auto News se dostali k internímu e-mailu podepsanému Nicolasem Peterem, finančním ředitelem firmy, který přiznává, že firma chtěla eliminovat 5 tisíc pracovních pozic tak, že využije běžné fluktuace. Někteří lidé zkrátka z firem odcházejí, jiní do nich přicházejí a pokud je necháte odejít a nenaberete nové, je to takové „propouštění bez propouštění”. Peter ale konstatuje, že takhle to nepůjde, rychlost naplňování tohoto plánu je nedostatečná.
BMW udělal čáru přes rozpočet fakt, že lidé v době ekonomické nejistoty neodcházejí - bojí se, že by neměli žádnou práci. Běžná fluktuace se tak zastavila a BMW muselo přijmout dodatečné kroky - krom nepřijímání nových lidí tak například omezuje pracovní dobu pro lidi přijaté na dočasné kontrakty. Ani další opatření ale nepomohla, a tak nyní firma nabízí i výhodnou možnost předčasného odchodu do důchodu.
Celá, poněkud tragikomická situace ukazuje, do jak složité situace se automobilky dostaly a jak složitá je cesta z ní. Propustit někoho v Německu není jednoduché, zejména pak ne levné a spolu s dalšími ostatními faktory se tomu výrobci snaží vyhnout. Jenže současný počet zaměstnanců je příliš vysoký, a tak se části z nich prostě zbavit musí. Nenásilně to zjevně nejde, a tak firma nakonec asi bude muset sáhnout k „otevřenému propouštění”, neboť lidé se stávající práce v obavách drží zuby nehty.



BMW se dostalo do svízelné situace. Chtělo potichu eliminovat 5 tisíc pracovních pozic ve firmě, sázka na přirozenou fluktuaci ale nevyšla, už neexistuje. Firma tak zkouší další a další méně násilné formy řešení, ani ty ale dosud nebyly účinné
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? včera 18:02
- Test Honda GB350S: retro jednoválec včera 08:00
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
- Chang Circuit v Thajsku útočištěm uprchlíků 10.12.2025
- Piaggio Beverly 310 a 400 25th Anniversary: výroční edice 10.12.2025
Nejnovější články
Měli ho na hodinu vyhodit a vyvést z firmy s pomocí eskorty, po 10 dnech najednou tvrdí, že se nic takového nestalo
před 2 hodinami
Experti vybrali auta pro rok 2026, se kterými můžete jezdit a ještě na nich vydělat. A nejsou to jen „knížecí volby”
včera
Už i Bugatti „vyhrožuje” revolučními bateriemi, které mají změnit svět, ač jejich autor ale přiznává, že vlastně nic neřeší
včera
Do Německa vtrhl o statisíce levnější čínský soupeř Karoqu a Kodiaqu. S normálním motorem a nevídanou zárukou chce Škody pobít
včera
Korejci zkouší zachránit kolabující prodeje svých elektromobilů po konci amerických dotací masivními slevami, ani ty nestačí
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 12.13. 02:23 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.12. 19:31 - Stepan
- BMW Divize 12.12. 19:20 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.12. 13:57 - pavproch
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
