Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW vážně vychází vstříc lidem, i jinými zašlapané diesely dál ve velkém nabízí tam, kde je chce jen hrstka lidí
21.10.2024 | Petr Miler
O úctě k přáním zákazníků mnozí mluví, realita jejich činů se ale s takovými slovy dalece rozchází. V případě BMW je třeba ocenit, že se tak skutečně chová. V Nizozemsku se jeho diesely starají skoro o polovinu všech osobních nafťáků v nabídce, protože ani hrstku jejich kupců nekopne do zadnice.
„Přece nebudu pomlouvat věci, které pořád prodáváme,” řekl loni slavně šéf BMW Oliver Zipse, když se po něm chtělo, aby začal velebit elektrická auta na úkor těch spalovacích. Jeden z posledních skutečných byznysmenů ve vedení evropských automobilek tak školí pochlebovače jako Carlos Tavares, kteří nemají lepší nápad než „dávat najevo, že jsou spokojení se vším, co jim politika diktuje.” A opakovaně projevuje úctu k přáním zákazníků, kteří dál dominantně preferují spalovací motory.
Zní to banálně, ale je to vážně velká výjimka. Podobná slova sice slyšíme z vícero stran, dotyční je ale buď hned sami popřou tím, co také říkají, nebo je záhy pošlapou tím, co později začnou dělat. Věřit jim tak nakonec nejde ani nos mezi očima. BMW ale působí dojmem, že závazku nabízet spalovací auta (a to i v podobě dieselů) všem, kteří je budou chtít, dokud to alespoň trochu půjde, skutečně dostojí.
Docela pěkně to ilustruje situace v mé druhé domovině v Nizozemsku, kde se právě ze zmíněných dieselů stalo kvůli regulatorním tlakům prakticky zakázané zboží. Lidé by je dál kupovali, ale vysokým zdaněním jsou vytlačeny až na samotný okraj zájmu. Ani značky jako Audi tak v zemi nenabízí jediný dieselový (osobní) model, ostatně jako téměř všichni ostatní. Ani pro velká SUV, těžké limuzíny, prostě pro nic. BMW ale i těch pár procent zákazníků stojí za to, aby v zemi nabízelo s dieselem úplně všechno. Vážně úplně všechno, včetně řady 1, kterou jsem tam „v naftě” na silnici neviděl už hodně dlouho.
Vypichují to kolegové z Auto Weeku, kteří si dali tu práci a spočítali všechny dieselové modely osobních aut v nabídce v celé zemi. Je to nakonec krátký výčet:
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Stelvio
BMW 1
BMW 2 Active Tourer
BMW 2 Coupé
BMW 2 Gran Coupé
BMW 3
BMW 4
BMW 5
BMW 7
BMW 8
BMW X1
BMW X2
BMW X3
BMW X4
BMW X5
BMW X6
BMW X7
Land Rover Defender
Land Rover Discovery
Land Rover Discovery Sport
Mercedes-Benz třídy C
Mercedes-Benz třídy E
Mercedes-Benz třídy G
Mercedes-Benz třídy GLC
Mercedes-Benz třídy GLE
Mercedes-Benz třídy GLS
Mercedes-Benz třídy S
Range Rover
Range Rover Evoque
Range Rover Sport
Range Rover Velar
Toyota Land Cruiser
Jak vidíte, v prodeji v této zemi zůstává pouhých 33 dieselových modelů, z nichž 16 (!) je od BMW. Je třeba hmatatelnějšího důkazu, že Mnichov to se svou oddaností myslí vážně? Neřekli bychom.
Horší částí samozřejmě je, že diesely jsou kvůli daním nutně drahé a ve výsledku se staly auty pro bohaté, ale i o tom to nakonec je. Skutečně prémiová značka přece neříká zákazníkům „ne”, tím spíš ne těm náročným a velmi dobře situovaným, maximálně jim dá najevo, že za některé věci si kvůli tomu či onomu musí víc zaplatit. Ale pokud někdo dieselové auto chce, má tu možnost. Věřit tak lze i tomu, že když někdo bude chtít za 10 let spalovací auto, od BMW dostane tu možnost - v současné situaci je třeba to kvitovat jako něco mimořádného.



Je libo dieselové BMW řady 5? V Nizozemsku ho dostanete i v momentě, kdy se na naftu téměř všichni ostatní vykašlali, spolu s dalšími 15 modely. To je sympatická oddanost zájmu okrajové části klientely, Mnichovu tak lze věřit, že se ani na spalovací auta jako takové hned tak nevybodne. Foto: BMW
Zdroj: Auto Week
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 11 hodinamiPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraLamborghini znovu přísahá věrnost spalovacím motorům, teď už ví, jak u nich může vydržet ještě dekády
včera
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.24. 12:59 - Předseda
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales