Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 F80 a M4 F82: známe konečně i dynamiku a ceny
11.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nová eMka disponují výkonem 431 koní, točivým momentem 550 Nm a zrychlují z nuly na stovku za 4,1 sekundy. Cena startuje na částce 1 960 000 Kč u M3.
Tip: Projděte si již podrobné oficiální představení obou nových bavorských M.
Novou M3, ze které se stává už jen sedan, a M4 Coupé jsme s velkým očekáváním sledovali už v ranné fázi vývoje. Po řadě videí z Nordschleife a další sadě s minimem maskování, prvních snímcích uniklých z natáčení reklam tu máme konečně fotografie finálních produktů divize M. Ke všem možným rozborům se sluší dodat už jen to, co nám ke kompletní sbírce chybí a to jsou technické údaje a ceny. Je to lepší, než jsme čekali.
Pod kapotou se nachází řadový benzinový šestiválec TwinPower Turbo o objemu 2 979 cm3 (shodný obsah s 335i), který u F80 a F82 disponuje výkonem 431 koní. Do motoru foukají vrchovatou měrou ne jedno, ale hned dvě turbodmychadla s technikou Mono-Scroll (twin-scroll se nekoná). Točivý moment 550 Nm na zadních kolech znamená o 40 % více než v případě předchozí osmiválcové atmosférické jednotky generace E92. Čtyřlitr je dosahoval při 3 900 otáčkách, novinka však díky přeplňování dokáže daleko vyšší porci prodávat zadním kolům v rozpětí 1 800-5 390. Dotočit se údajně zvládá až do maximalních 7 600 otáček.
Pravdou je, že je to sice o šest stovek méně, ale na přeplňovaný motor úctyhodně vysoké číslo. Spotřeba, kterou výrobce uvádí na papíře, klesla o 25 % na hodnotu 8,4 litru, respektive emise se usadily v průměru na 194 g CO2/km. M4 se pyšní ve srovnání s M3 E92 úbytkem 80 kilogramů hmotnosti a podle metodiky DIN jí tedy naměříme 1 497 kilo (1 572 kg na eurozpůsob).
Sprint z klidu na sto kilometrů v hodině M3 i M4 Coupé absolvují za bryskních 4,1 sekundy a to při volbě manuální šestistupňové i o stupeň bohatší dvouspojkové skříně. Standardem bude omezovač na velmi populárních 250 km/h, za příplatek vám ho hned v továrně přeštělují na 280 km/h. Zajímvaý způsob, jak dát zákazníkům pokyn si ještě připlatit. Nakonec nezbývá než prozradit ceny. U dvoudvéřové M4 startuje v Německu na 72 200 Eurech (cca 1 980 000 Kč), o pár bohatší M3 se dostává o zanedbatelných 700 Euro níže (cca 1 960 000 Kč).
BMW M3 F80














BMW M4 Coupé F82
Kromě přeplňování dostanou ostři hoši z Mnichova také netradiční Launch control pro zahřátí pneumatik a dále výfukové klapky pro utišení motoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 10 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nejčtenější články
Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025Víme víc o návratu Clarksona, Hammonda a Maye na obrazovky, vypadá to na tradiční ždímačku peněz
3.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva