Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 F80 dostane paket Competition, ve hře je i BMW M vzešlé z předokolky
14.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Budoucnost může přinést lepší výbavu na okruhové dny pro BMW M3, ale také třeba první vůz divize M vycházející z modelu s předním pohonem.
V rámci faceliftu BMW řady 3 F30 se spoustě variant dostalo zvýšení výkonu a také drobných úprav vzhledu - v podstatě tu jsou nová přední a zadní světla, to je skoro vše. Drobné změny designu potkaly také BMW M3, vrchol nabídky s přeplňovaným řadovým šestiválcem pod kapotou, po technické stránce ale zůstalo vše při starém. Přesto se je na co těšit, M3 totiž dostane do nabídky paket Competition po vzoru M5 a M6.
Na rozdíl od nich se ale zvýšení výkonu M3 týkat nebude, její výkon zůstane na stejných 431 koních, které má dosud. Pro BMW trochu škoda, ve srovnání s Cadillakem ATS-V aspoň pár koníků navrch hodilo. Stále tedy budete v M3 moci dávat stovku za 4,1 vteřiny. Pokud budete chtít něco víc, bude třeba se obrátit na některou tuningovou firmu.
Paket Competition nicméně zatím nebyl oficiálně představen, takže není úplně jasné, co od něj očekávat. Obvykle se ale jedná o širší kola s odlišným designem, podvozek ještě blíže k asfaltu a upravená elektronika adaptivních tlumičů a elektronické stabilizace. Ani dříve u M3 tento balíček úprav neobsahoval zvýšení výkonu, tentokrát by ale bylo určitě snazší, když pracujeme s přeplňovaným motorem.
Příští rok nicméně bude BMW slavit sto let od založení a máme čekat něco zajímavého jako dárek, jak uvádí dr. Christian Voigt, produktový manažer řady 3. „BMW slaví sté výročí a samozřejmě musí být nějaké dárky pro naše zákazníky,” říká. „Bude facelift M3 a bude spousta změn, které za to budou stát,” dodává.
Co by tím dárkem mohlo být a pravověrné fanoušky značky by asi nepotěšilo, je BMW X1 M. Nic takového není zatím potvrzeno, ale Audi nabízí RS Q3 a Mercedes prodává GLA 45 AMG. Oba tyto crossovery jsou čtyřkolky, ale mají motor napříč před přední nápravou, stejně jako BMW X1, která se představila teprve nedávno.
BMW navíc opakovaně uvádělo, že všechny jeho modely můžou dostat verzi M. U řady 2 Active resp. Gran Tourer to je dost velký nesmysl, v případě X1 by to ale taková hloupost být nemusela, když to celkem s úspěchem nabízí i Mercedes a Audi. Ovšem, tyto dvě značky také ve standardní nabídce GLA, resp. Q3 končí s výkonem níž než BMW. Audi Q3 nabídne nanejvýš 180 koní, u GLA to je 211 hřebců, zatímco X1 xDrive25i na kola pošle 231 kobyl ze čtyřválce z Mini Cooperu JCW.
Také ale verze RS Q3 a GLA 45 AMG jsou podstatně silnější než vrchol nabídky BMW X1. A Mnichov už sdělil, že jeho dvoulitr B48 je schopný vyprodukovat až 306 koní. To je pořád o dost méně než nabídne GLA 45 AMG, resp. než může nabídnout - v A 45 AMG se prý může objevit až 400 koní. Otázkou tedy je, zda se bude BMW vůbec obtěžovat, když dosáhnout na absolutní vrchol nemusí být úplně jednoduché. C 63 AMG je ale také o dost silnější než M3 a nikoho to moc netrápí, marketing tu těží z jiných věcí.
Pokud by se ale BMW X1 M stalo skutečností, právě marketing by musel rozhlašovat ještě silněji, že předokolky nepoškodí image. A ještě více by bylo patrné, že to není tak úplně pravda. Standardní nabídka BMW se nicméně od ideálu řidičského stroje odklání čím dál víc a následování divize M nemůže pŕekvapit.
Jak to dopadne, uvidíme časem. Balíček Competition pro M3 jistě nebude špatná zpráva, u dalších novinek musíme doufat, že cokoliv s logem M stojící kolem předního, nikoliv zadního náhonu zůstane výtvorem bujné fantazie marketingových pracovníků. Realita ale bohužel může být jiná...










BMW M3 také dostalo facelift, na motor se ale nesáhlo. A neměl by to změnit ani chystaný paket Competition
Dovedete si představit novou X1 s logem BMW M? I o tom se hovoří (na snímcích standardní BMW X1)
Zdroje: Motoring.com.au poprvé, podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 9 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 3 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 5 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 6 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 8 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub