Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 Cabrio F32 detailně: čtvrt tuny nahoru, střechu dolů
4.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+video) Nejnovější eMko konečně dokáže skládat střechu za sedadla, a to za 20 sekund. Technika je jako u kupé, přibrala však hodně.
Po nedávném odhalení a podrobném představení nových dvojčat mnichovské divize, tedy modelů M3 Seadan a M4 Coupe, jsme už čekali jen na třetího do party, který bude nadšencům cuchat vlasy. Ten se představil na internetu podle očekávání ještě před oficiální premiérou na autosalonu v New Yorku. Dá se očekávat, že si s ním přece jen nějakou tu zábavu bude možno užít, protože by se od klasické skotačivé M4 Coupe neměla verze Cabrio s pevnou skládací střechou zásadně lišit. Jaké trumfy si nové Cabrio připravilo?
Novinka je navržena tak, aby dobře sloužila těm, co by rádi rychlou jízdu s větrem ve vlasech. Oproti kupé se po designové stránce vyjma nejvýše položených partií vlastně nijak neodchyluje, což není překvapením. Zejména v kabině díky shodnému sportovnímu volantu, koženým jak jinak než sportovním sedadlům a kontrastnímu prošití je od kupé takřka k nerozeznání. Jeho pevná třídílná střecha však dokáže zmizet v zavazadelníku za zadními sedadly během 20 sekund a zpětnou proměnu na kupé můžete provádět do rychlosti 18 kilometrů v hodině.
Z kufru vám v otevřeném stavu zůstane 220 litrů (10 litrů více než předchůdce M3 Cabrio), jakmile střecha kryje posádku, k dispozici je 370 litrů (o 20 l více). Ještě se zmíní dodat, že novinka je o 4 milimetry nižší než předchůdce a že jezdí v základu na devatenáctkách.
Nadšenější řidiče samozřejmě bude zajímat, jak je na tom s hmotností, a tak si udělejme krátkou rozborku. V závislosti na tom, koho se zeptáte, je M4 Cabrio o 41 kilogramů (BMW USA) nebo 60 kilogramů (tiskové informace pro celý svět) lehčí než jeho předchůdce, což ale není dostatečná informace. Finální hodnota se totiž usadí na cifře 1 839 kilogramů (USA), respektive 1 750 kg (globální zdroj). V každém případě jde o citelný nárůst oproti M4 Coupé, která dle DIN metodiky ukáže na váze 1 497 kilogramů. Pokud bychom brali v úvahu nejnižší hodnoty, pak se jedná o nadváhu přes 250 kilogramů a to není u sportovního vozu vůbec málo.
Pod kapotou je samozřejmě i stejný motor jako v sourozencích, tedy třílitrový šestiválec TwinPower Turbo (S55 B30) s výkonem 431 koní (při 5 500 až 7 300 otáčkách) a točivým momentem 550 Nm (mezi 1 850 a 5 500 otáčkami). Díky tomu zvládá verze se staženou střechou zrychlení na stovku za 4,2 sekundy v případě volby sedmistupňové dvouspojkové převodovky M-DCT a o dvě desetiny sekundy pomajeli, jakmile bude vybavena šestistupňovým manuálem. To je zhruba desetinka navrch oproti kupé. Bez ohledu na to, čím budou zadní poháněná kola spojena s motorem, je omezovač rychlosti nastaven na 250 km/h. Spotřeba se v závislosti na převodovce pohybuje na hodnotě 9,1 (manuál) či 8,7 l/100 km.
Z dalších sportovních ingrediencí, které si ani Cabrio neodpustí, jmenujme ještě aktivní M diferenciál, posílené brzdy a elektromechanický posilovač řízení odladěný taktéž divizí M. Možnosti volby za příplatek čítají například karbon-keramickou brzdovou soustavu se zlatými třmeny nebo adaptivní podvozek s režimy Comfort, Sport a Sport+. Vzhledem k tomu, že se ale ve všem ostatním včetně příplatkové výbavy Cabrio vlastně podobá kupé, tak už za zmínku stojí jen ceny.
O těch evropských toho zatím vyjma Británie příliš nevíme. Němci tipují nárůst ceny oproti kupé v řádů několika tisíc Euro, což je dost neurčité. Vyjdeme ale z toho, co víme. Anglie přivítá vůz, který bude stát zhruba to samé, co předchozí M3 Cabrio, přičemž základ vyjde s manuálním šestikvaltem bez příplatků na 60 730 liber (tedy zhruba 2 miliony korun), což znamená nárůst 4 095 liber oproti kupé (135 tisíc korun). Prodeje na britském trhu odstartují 6. září, avšak na americkém trhu dojde k zahájení již v průběhu léta. Jak na tom asi bude Evropa?
Kompletní fotogalerie


















Nové BMW M4 Cabrio není žádným překvapením, oproti kupé bude nejen o pár desítek tisíc dražší, ale také o čtvrt tuny těžší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub