Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M5 a M6 2014: lehký facelift a paket Competition s 575 koňmi navrch
19.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mnichov se rozhodl tento víkend ukázat světu hned několik již odhalených, ale jím zatím nepředstavených modelů. Tohle jsou další z nich.
Už při nočním úniku fotek faceliftované pětky ve standardním provedení, která se mezitím stihla oficiálně představit, jsme zmiňovali, že BMW aktuálně na hrbu neobvyklé množství modelů, které už celý svět viděl, ale sama automobilka o nich mlčí. Vedle řady 5 šlo i o inovovanou M5, odhalena byla také podstata chystaného paketu Competition pro M5 a M6 a ani nová kupé řady 2 a 4 za sebou svá představení pořád nemají, i když to druhé jsme viděli tak dávno, že už si skoro nepamatujeme, jak vypadá. Dvě posledně jmenované novinky vám ani teď podrobněji představit nemůžeme, facelift M5 a Competition Package pro ni a em-šestku už ale ano.
Začneme-li u faceliftu M5, musíme zejména říci, že je ještě decentnější než u samotné pětky. V tomto případě se nezměnil ani přední nárazník, ani hlavní světla, ale pouze ledvinky, které více připomínají ty z M6 a to i vpravo nahoře umístěním minilogem modelu. Vzadu pak vůz dostal upravená koncová světla, znovu jen vnitřní grafikou jako u výchozího modelu a tím můžeme vizuální novinky uzavřít. I když jsou tu ještě dvě věci - auto může být vybaveno také adaptivním předními světlomety pouze s LED a také novými barvami karoserie jako hnědou metalízou Pyrite, matně mordou Frozen Blue. Obojí výraz vozu dokáže ovlivnit.
Jestliže exteriér se oproti pětce změnil méně, u interiéru platí opak. V něm si lze jen těžko nevšimnout tenčího, tříramenného volantu v retro-stylu z M6, který nahrazuje dřevorubecké kormidlo z dosavadního provedení. To je pozitivní změna. Další novinky už jsou stejné jako u standardu - lepší iDrive s novým ovládáním, objemnější odkládají prostory třeba ve dveřích - pár novinek v nabídce obložení palubní desky či čalounění asi nestojí za větší rozbor.
Technicky zůstává vše při starém, ostatně M5 je na trhu jen chvíli, veškeré detaily si můžete nastudovat v našem loňském podrobném testu z českých silnic, v němž je vám k dispozici i video s až nechutnou akcelerací nebo jízdou po technické silnici.
Tohle se vědělo a oficiální představení vám to leda lépe přiblíží na kvalitnější fotkách, zajímavější je doplnění paketu Competition jak pro M5 F10, tak pro M6 F12. I v tomto případě jsme sice leccos tušili předem, fotky i detaily ale chyběly zcela.
To se dneškem mění - snímky obou vozů najdete níže, technicky pak mohou profitovat primárně ze zvýšení již tak ohromného maximálního výkonu motoru z 560 na 575 koní. To není mnoho, BMW ale říká, že upraven byl i průběh, a tady se s osmiválcovým biturbem čarovat ještě hodně. Bez znalosti konkrétních detailů o provedených změnách můžeme dodat, že čas akcelerace na stovku se zlepšil o 0,1 sekundy, na dvoustovku pak o 0,2 sekundy. To také není příliš, když ale uvážíte, jak dlouho těmto autům akcelerace na dvoustovku trvá (kolem 10 sekund), pak změny o vteřiny čekat nelze.
Byl by to ale špatný paket Competition, kdyby řešil jen výkon. Upraven byl i podvozek, který by zejména M5 mohl pomoci k poněkud mrštnějšímu projevu. Vůz má jiné tlumiče i pružiny, tužší stabilizátory a celý byl poslán o 10 mm blíže k zemi. Změnilo se i nastavení přední nápravy, řízení a aktivního diferenciálu.
Nad tím vším je pochopitelně ještě adaptivní řízení celého podvozku, které bylo rovněž rekalibrováno spolu s se zbylou řídící elektronikou (stabilizace DSC, režim M Dynamic Mode). To je tolik změn najednou, že projev auta může být dočista jiný, a protože více změn dostala M5, tak trochou doufáme, že by se mohla svým projevem přiblížit atraktivněji se chovající a paketem méně dotčené M6, třeba delší rozvor nebo vyšší těžiště ji žádná úprava neodpáře.
Abychom byli úplní, k paketu Competition se vážou i nová 20" kola z lehkých slitin, které na fotkách můžete spatřit a samotný paket je k mání také M6 Cabrio a M6 Gran Coupe, které na fotkách neuvidíte. Cena a přesná dostupnost paketu zatím zveřejněna nebyla, v průběhu léta by se ale, s náběhem nového modelového roku v továrnách BMW, situace měla změnit.
Fotografie BMW M5 s faceliftem pro rok 2014
Fotografie BMW M5 a M6 2014 s paketem Competition
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva