BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper”

(+ videa) Pusťte z hlavy M7, ta zkrátka nebude. Dvanáctiválcová M760Li s výkonem 600 koní se ale zdá být více než solidní náhradou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper”

12.2.2016 | Petr Miler | 22 příspěvků

BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper”

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Pusťte z hlavy M7, ta zkrátka nebude. Dvanáctiválcová M760Li s výkonem 600 koní se ale zdá být více než solidní náhradou.

Zdálo se, že tento týden bude v rámci špičkových provedení BMW řady 7 patřit nové Alpině B7. Nazvali jsme ji „neoficiální M7”, neboť s výkonem 600 koní, akcelerací na stovku za 3,7 sekundy, maximální rychlostí 311 km/h a vcelku agresivním vzezřením má technické, dynamické i designové parametry, které by tovární variace na ostré provedení sedmičkové řady jen těžko překonávala. Jedním dechem jsme ale dodali, že i když skutečná M7 nepřijde, předchozí únik z konfigurátoru více než naznačoval blížící se odhalení verze M760Li přímo nod automobilky.

Nebyl to blud. K onomu odhalení navíc došlo ještě dříve, než jsme mohli doufat, a tak vám pouhé čtyři dny po premiéře nové B7 můžeme představit právě BMW M760Li. Je to tovární pokus postavit velmi podobně orientovaný vůz - velmi výkonný, rychlý a zároveň komfortní stroj pro tu nejnáročnější klientelu velkých limuzín. Někomu bude možná M760Li připadat ve stínu B7 zbytečná, je tu ale přinejmenším jeden důvod, proč má a snad navěky bude mít naše sympatie. Jde vyjádřit jediným slovem: motor.

V době, kdy BMW lepí nálepky s podobnými číslicemi i na třílitry, je M760Li jako zjevení z minulosti. Z té minulosti, kdy jméno 50i měl větší, 5,6litrový motor a nebyl v tom zdaleka sám. Přesně v tom je vrcholná sedma příjemnou vzpomínkou na časy dávno minulé a nejde jen o to. Navzdory všem trendům, ke kterým se BMW hlásí jak málokdo jiný, totiž objem motoru zamířil mezigeneračně citelně výše.

Nechoďme kolem horké kaše, M760Li má pod kapotou jeden z 10 nejobjemnějších motorů v osobních autech, 6,6litrový dvanáctiválec použitý už v Rolls-Royce Ghost. To je pořádný kus německé techniky a aby to nebylo málo, o jeho plnění se stará dvojice turbodmychadel. Tato „skoroM7” má tedy ve svém nitru motor se skoro nekonečným výkonovým potenciálem, neboť z 6,6 litru, 12 válců a 2 turbodmychadel lze dozajista vydolovat i podstatně více výkonu, než kolik tento motor v sedmičkové řadě nabízí.

Tady jako by si BMW a Alpina nechtěly konkurovat a také M760Li pracuje s výkonem nejvýše 600 koní posazeným do 5 500 ot./min a točivým momentem až 800 Nm dostupným od 1 500 ot./min. O přenos výkonu se dále starají upravený osmistupňový automat s prediktivním řazením podle charakteru silnice před vámi a pohon všech kol xDrive. I tady jde o shodu s B7, mnichovská mašina je ale kvůli jistě těžšímu motoru alespoň na papíře pomalejší: na stovku zrychlí za 3,9 sekundy a rozjede se až na 250 nebo 305 km/h podle toho, jaký si vyberete omezovač - přirozenou maximálku nereprezentuje ani jedno z těchto čísel.

Bylo by ale naivní jen kvůli tomu říkat, že M760Li není zajímavá. Jednak je třeba dodat, že i tyto parametry jsou z říše fantazie, neboť akcelerace na stovku je stále o 0,4 sekundy lepší než u nejrychlejší M5. A pak nelze pominout, že dvanáctiválcový motor, zvlášť takto monstrózní, je o poznání zajímavější kus supersilné a navíc supernoblesní mechaniky než „pouhý” osmiválec.

Posuneme-li se dále, M760Li kombinuje i v jiných technických aspektech to nejlepší, co lze do útrob řady 7 vměstnat. Trochu úsměvně tu působí BMW zdůrazňovaná přítomnost systému start/stop, ale nad ten se nyní povznesme, jakkoli jistě přispívá k nereálnému údaji o průměrné spotřebě paliva ve výši 12,6 litru na 100 km. Standardem pro tuto sedmu jsou také natáčecí zadní kola a adaptivní podvozek s aktivními stabilizátory. Nechybí posílené brzdy, specifická 20" kola, upravená aerodynamika a sportovní výfuk s nastavitelnými klapkami. Vše pochopitelně s logem M.

Některé z těchto prvků ovlivňují i vzhled vozu, který se ovšem logicky snaží zůstat decentní. M760Li tak poznáte leda podle specifického šedého orámování ledvinek na masce chladiče, krytů vnějších zpětných zrcátek a několika dalších drobností včetně log M na některých částech vozu. A zvláštnosti se najdou také v interiéru, sedadly počínaje, přístrojovou deskou pokračuje a hliníkovými nášlapy pedálů konče.

Ani tyto drobné odlišnosti ovšem nemusí být M760Li vlastní, budou-li vám připadat příliš výrazné. Pokud si pro vůz zvolíte paket Excellence dostupný bez příplatku, zmizí aerodynamický paket, označení M760Li, všechna loga M, dokonce i kola M Performance či modře lakované brzdy za nimi. A též sportovní doplňky v interiéru. Je to takový „paket sleeper” a vozu ponechá jen označení V12, i když si auto jinak dále říká M760Li (a nikoli 760Li, jak by leckdo mohl očekávat), jinak v něm špičkovou sportovní verzi sedmy poznáte jen stěží.

Pokud vás tento stroj zaujal, naživo bude poprvé k vidění na autosalonu v Ženevě jako vůz modelového roku 2017. Tehdy by také BMW mělo odhalit cenu, nic skromného tady ale dozajista nečekejte - jde o velmi neskromnou verzi...


BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 1 - BMW M760Li oficialni prvni 01BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 2 - BMW M760Li oficialni prvni 02BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 3 - BMW M760Li oficialni prvni 03BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 4 - BMW M760Li oficialni prvni 04BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 5 - BMW M760Li oficialni prvni 05BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 6 - BMW M760Li oficialni prvni 06BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 7 - BMW M760Li oficialni prvni 07BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 8 - BMW M760Li oficialni prvni 08BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 9 - BMW M760Li oficialni prvni 09BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 10 - BMW M760Li oficialni prvni 10BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 11 - BMW M760Li oficialni prvni 11BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 12 - BMW M760Li oficialni prvni 12BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 13 - BMW M760Li oficialni prvni 13BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 14 - BMW M760Li oficialni prvni 14BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 15 - BMW M760Li oficialni prvni 15BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 16 - BMW M760Li oficialni prvni 16BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 17 - BMW M760Li oficialni prvni 17BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 18 - BMW M760Li oficialni prvni 18BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 19 - BMW M760Li oficialni prvni 19BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 20 - BMW M760Li oficialni prvni 20BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 21 - BMW M760Li oficialni prvni 21BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 22 - BMW M760Li oficialni prvni 22BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 23 - BMW M760Li oficialni prvni 23
Toto je BMW M760Li...

BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 24 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 01BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 25 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 02BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 26 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 03BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 27 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 04BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 28 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 05BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 29 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 06BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 30 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 07BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 31 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 08BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 32 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 09BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 33 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 10BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 34 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 11BMW M760Li: ostrá sedma má obří motor 6,6 V12 twin-turbo a „paket sleeper” - 35 - BMW M760Li Excellence 2016 oficialni prvni 12
...a toto jeho verze Excellence, která se bez příplatku tváří, jakoby nic

Petr Miler

Diskuze 22 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše