BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily

Snad nikdo z pravověrných fanoušků BMW mu neřekne jinak než bobr, to kvůli řešení masky chladiče, které nic jiného než bobří zuby nepřipomíná. Někteří doufali, že automobilka masku s faceliftem změní, ale neudělala to. Řada 4 je tak dál jediným modelem, kterému tento nápad zůstává.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily

1.2.2024 | Petr Prokopec

BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily

/

Foto: BMW

Snad nikdo z pravověrných fanoušků BMW mu neřekne jinak než bobr, to kvůli řešení masky chladiče, které nic jiného než bobří zuby nepřipomíná. Někteří doufali, že automobilka masku s faceliftem změní, ale neudělala to. Řada 4 je tak dál jediným modelem, kterému tento nápad zůstává.

Druhá generace BMW řady 4 byla představena před čtyřmi lety. Mnichovští se tehdy rozhodli, že kupé a kabriolet daleko více odliší od trojkové řady, než tomu bylo v předchozím případě. Čelní partie tedy byly ovlivněny předválečným BMW 328, jenž se honosilo vertikálně orientovanými ledvinkami. Ve 30. letech minulého století proti tomu pochopitelně nikdo neprotestoval, neboť takové pojetí odpovídal tvarům zbytku karoserie, která se směrem dopředu zužovala - tak jako třeba u dnešních traktorů či kamionů.

Naroubování tohoto doplňku na vůz, který je spíše široký než vysoký, ovšem přineslo nemalou kontroverzi. Tu automobilka nenesla zrovna lehce, nakonec ale zjevně veškeré výtky hodila za hlavu. Ostatně po prodejní stránce se averze části publika výrazně negativně neprojevila. Na bobří zuby nebo prostě bobra, jak je aktuální čtyřce přezdíváno, si navíc i část odpůrců evidentně zvykla. I když tedy i dnes někteří BMW spílají, že s faceliftem promarnilo příležitost a že to „nebyla světla, která potřebovala změnit”, automobilka zůstává původní myšlence věrná.

Pokud si při tedy nakonec pohledu na fotogalerii lámete hlavu, kde vlastně došlo na modernizaci, docela vás chápeme - na odhalení novinek je skoro potřeba návod či alespoň oficiální tisková zpráva. Ta u běžnějších modelů řady 4, stejně jako u varianty M4 zmiňuje nová světla vpředu i vzadu. Koncové lampy od verze M440i jsou pak standardně dodávány s laserovými diodami, jenž nasvícením optických vláken přispívají k jakémusi třídimenzionálnímu efektu.

Vyjma toho zde nicméně již máme pouze odlišná litá kola a trochu jinak poskládanou paletu barev karoserie. Přesunout se tak můžeme do interiéru, kde lze počítat s novým volantem, stejně jako s poslední verzí operačního systému iDrive 8.5. Ta umožňuje i hlasové ovládání ohřevu sedadel, vážně. Jistě je tomu tak proto, že jejich ovládání i ovládání ventilace je nyní součástí dotykového displeje. Zmínit lze také jiné ventilační výdechy, stejně jako zrevidované ambientní podsvícení.

Se vzhledem jsme tak hotovi, na řadu tedy přichází motorový prostor. Varianta 430i dál počítá s přeplňovaným dvoulitrem, který se sice dočkal přepracování sacího portu, spalovací komory a dalších inovací, nicméně výkon zůstal na 245 koních. Stejná jednotka pak zůstala vyhrazena i základnímu provedení 420i, u které je ovšem naladěna na 184 koní. Ty míří pouze dozadu, zatímco BMW 430i xDrive je již dle názvu čtyřkolkou.

S pohonem obou náprav je spojeny i verze M440i xDrive a M440d xDrive, které již disponují třílitrovým šestiválcem. Ten stejně jako dříve produkuje 374 a 340 koní, už chvíli však může počítat také s mild-hybridní technikou, která v nižších otáčkách přihazuje dalších 11 koní. Jedinou volbou je přitom u celé nabídky osmistupňový automat, s manuálem lze totiž spojit už jen základní BMW M4. To nadále setrvává u 480 koní, resp. u 510 verze Competition.

Tím se dostáváme k vrcholu řady, a sice verzi M4 Competition M xDrive (sic), která se pyšní pohonem všech kol upraveným slavnou divizí. Výkon u ní vzrostl na 530 koní, pročež se zrychlení z nuly na stovku odehraje za 3,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je pak obligátně omezena na 250 km/h, při dokoupení paketu M Driver's Package lze však u kupé počítat s 290 a u kabrioletu s 280 km/h. Pokaždé je ale u toho už jen automat.


BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 1 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 01BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 2 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 02BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 3 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 03BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 4 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 04BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 5 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 05BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 6 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 06BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 7 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 07BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 8 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 08BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 9 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 09BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 10 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 10BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 11 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 11BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 12 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 12BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 13 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 13BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 14 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 14BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 15 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 15BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 16 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 16BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 17 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 17BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 18 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 18BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 19 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 19BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 20 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 20BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 21 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 21BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 22 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 22BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 23 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 23BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 24 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 24
Řada 4, stejně jako provedení M4, prošla faceliftem. Pokud si venkovních změn nevšimnete, netrapte se, jsou vskutku neviditelné. Nejvíce tak modernizaci ocení zájemci o vrcholnou variantu Competition s pohonem všech kol, jenž se dočkala navýšení výkonu na 530 koní. Odpůrci bobří masky ostrouhali. Foto: BMW

Zdroj: BMW

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše