Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily
1.2.2024 | Petr Prokopec
Snad nikdo z pravověrných fanoušků BMW mu neřekne jinak než bobr, to kvůli řešení masky chladiče, které nic jiného než bobří zuby nepřipomíná. Někteří doufali, že automobilka masku s faceliftem změní, ale neudělala to. Řada 4 je tak dál jediným modelem, kterému tento nápad zůstává.
Druhá generace BMW řady 4 byla představena před čtyřmi lety. Mnichovští se tehdy rozhodli, že kupé a kabriolet daleko více odliší od trojkové řady, než tomu bylo v předchozím případě. Čelní partie tedy byly ovlivněny předválečným BMW 328, jenž se honosilo vertikálně orientovanými ledvinkami. Ve 30. letech minulého století proti tomu pochopitelně nikdo neprotestoval, neboť takové pojetí odpovídal tvarům zbytku karoserie, která se směrem dopředu zužovala - tak jako třeba u dnešních traktorů či kamionů.
Naroubování tohoto doplňku na vůz, který je spíše široký než vysoký, ovšem přineslo nemalou kontroverzi. Tu automobilka nenesla zrovna lehce, nakonec ale zjevně veškeré výtky hodila za hlavu. Ostatně po prodejní stránce se averze části publika výrazně negativně neprojevila. Na bobří zuby nebo prostě bobra, jak je aktuální čtyřce přezdíváno, si navíc i část odpůrců evidentně zvykla. I když tedy i dnes někteří BMW spílají, že s faceliftem promarnilo příležitost a že to „nebyla světla, která potřebovala změnit”, automobilka zůstává původní myšlence věrná.
Pokud si při tedy nakonec pohledu na fotogalerii lámete hlavu, kde vlastně došlo na modernizaci, docela vás chápeme - na odhalení novinek je skoro potřeba návod či alespoň oficiální tisková zpráva. Ta u běžnějších modelů řady 4, stejně jako u varianty M4 zmiňuje nová světla vpředu i vzadu. Koncové lampy od verze M440i jsou pak standardně dodávány s laserovými diodami, jenž nasvícením optických vláken přispívají k jakémusi třídimenzionálnímu efektu.
Vyjma toho zde nicméně již máme pouze odlišná litá kola a trochu jinak poskládanou paletu barev karoserie. Přesunout se tak můžeme do interiéru, kde lze počítat s novým volantem, stejně jako s poslední verzí operačního systému iDrive 8.5. Ta umožňuje i hlasové ovládání ohřevu sedadel, vážně. Jistě je tomu tak proto, že jejich ovládání i ovládání ventilace je nyní součástí dotykového displeje. Zmínit lze také jiné ventilační výdechy, stejně jako zrevidované ambientní podsvícení.
Se vzhledem jsme tak hotovi, na řadu tedy přichází motorový prostor. Varianta 430i dál počítá s přeplňovaným dvoulitrem, který se sice dočkal přepracování sacího portu, spalovací komory a dalších inovací, nicméně výkon zůstal na 245 koních. Stejná jednotka pak zůstala vyhrazena i základnímu provedení 420i, u které je ovšem naladěna na 184 koní. Ty míří pouze dozadu, zatímco BMW 430i xDrive je již dle názvu čtyřkolkou.
S pohonem obou náprav je spojeny i verze M440i xDrive a M440d xDrive, které již disponují třílitrovým šestiválcem. Ten stejně jako dříve produkuje 374 a 340 koní, už chvíli však může počítat také s mild-hybridní technikou, která v nižších otáčkách přihazuje dalších 11 koní. Jedinou volbou je přitom u celé nabídky osmistupňový automat, s manuálem lze totiž spojit už jen základní BMW M4. To nadále setrvává u 480 koní, resp. u 510 verze Competition.
Tím se dostáváme k vrcholu řady, a sice verzi M4 Competition M xDrive (sic), která se pyšní pohonem všech kol upraveným slavnou divizí. Výkon u ní vzrostl na 530 koní, pročež se zrychlení z nuly na stovku odehraje za 3,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je pak obligátně omezena na 250 km/h, při dokoupení paketu M Driver's Package lze však u kupé počítat s 290 a u kabrioletu s 280 km/h. Pokaždé je ale u toho už jen automat.
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 1 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 2 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 3 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 4 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 5 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 6 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 7 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 8 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 9 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 10 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 11 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 12 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 13 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 14 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 15 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 16 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 17 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 18 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 19 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 20 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 21 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 22 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 22](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 23 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 23](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![BMW poslalo svého bobra pod kudlu, změnilo na něm ale jen věci, které nikomu nevadily - 24 - BMW 4-Series a M4 2024 facelift 24](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Řada 4, stejně jako provedení M4, prošla faceliftem. Pokud si venkovních změn nevšimnete, netrapte se, jsou vskutku neviditelné. Nejvíce tak modernizaci ocení zájemci o vrcholnou variantu Competition s pohonem všech kol, jenž se dočkala navýšení výkonu na 530 koní. Odpůrci bobří masky ostrouhali. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před hodinouNejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 2 hodinamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 3 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem na elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 5 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.27. 12:04 - GeneHawkins
- BMW Divize 07.27. 10:33 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.27. 10:15 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.27. 10:02 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 07.26. 15:24 - pavproch
- Cyklistické vlákno 07.26. 15:01 - Kavis
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.26. 13:26 - Vrooom
- Chlubítko univerzální 07.26. 09:58 - petr_riha