Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW potvrdilo, že úniky nových M3 a M4 jsou skutečné, premiéra je ale hodně daleko
29.10.2019 | Petr Prokopec
Automobilky obvykle nepotvrzují, ani nevyvrací autenticitu uniklých či špionážních materiálů, šéf BMW M to ale v tomto případě bůhvíproč udělal. Firma ovšem v uvolnění fotek prý prsty nemá.
V minulém týdnu vykoukla na světlo světa první fotografie chystaného BMW M3. Fanoušci tak začali propukat v jásot, který krátce poté ochladil snímek čelních partií zachycujících možná znovu M3, ale spíše řadu 4 nebo model M4. Ledvinky nadměrné velikosti nadšeně přijaty nebyly, ještě ale šlo doufat, že snímek není skutečný. A nebo mít aspoň z toho, že nové ostré verze už jsou ve výrobě. Jenže ani jedna z těchto možností není pravdivá.
Sám šéf divize BMW M Markus Flasch totiž sice potvrdil, že úniky jsou skutečné, současně ale dodal, že zahájení výroby je ještě daleko. „Snímky M3 neunikly z našeho popudu. Tím chci říci, že auto je hotové, jde ale o předprodukční vůz, který unikl,“ uvedl Flasch na jihoafrickém festivalu BMW M, jenž se konal na známém okruhu Kyalami. Zároveň dodal, že jak sedan M3, tak i kupé M4 půjdou do výroby na konci příštího roku. Oficiálně odhaleny pak budou na počátku roku 2021, což znamená, že jejich příchod do showroomů proběhne nejdříve za nějakých 14 či 15 měsíců, ne-li později.
Flasch přitom nezmínil, co stojí za tak velkou propastí mezi prototypem a sériovou verzí. Nicméně z jeho dalších slov vyplývá, že v Mnichově nejspíše ještě definitivně nevytyčili směr, jakým se budou v příštích letech ubírat. „Zatím to ještě není oficiální, ale můžu vám říci, že s největší pravděpodobností budeme mít pohon zadních i všech čtyř kol, a také manuál i automat pro oba modely.“ Tím by nabídka BMW M3 byla vůbec nejširší v historii.
Právě tato nejasnost ale může být důvodem, proč BMW bude s uvedením novinek na trh ještě chvíli váhat, neboť do udržení manuálu v nabídce se mu podle nás nechce. Nejde tu ani tak o zájem či nezájem, poptávka je i u manuálních převodovek v případě M3 a M4 dostatečná, zejména v Evropě je ale stále komplikovanější ospravedlnit jejich nabídku - nezapadají do snah o snižování papírové spotřeby resp. emisí CO2 a kupuje je tu méně lidí než třeba v USA.
BMW tak bude zřejmě do poslední chvíle zkoumat, zda manuál v nabídce pro Evropu udržet a my stále nevěříme tomu, že to udělá - ani jedna šestiválcová trojka se dnes s ručním řazením neprodává, takže proč se do ručního řazení hrnout v případě M3. Pokud to ale automobilka přece jen učiní, dle zkazek by neměla dostat standardní provedení s pohonem 4x4, ale jakási verze Pure, v jejímž případě by přeplňovaný třílitrový šestiválec dával méně výkonu a posílal jej jen na zadní osu.
Zda tomu tak bude či nikoliv, je nyní ve hvězdách - a jak Flasch naznačil, jasno zatím nemají ani v Mnichově. Čekání na nové BMW M3 tedy ještě bude opravdu dlouhé. A co nás čeká a nemine, to si nejspíše automobilka bude v průběhu příštího roku ověřovat u ohlasu fanoušků. Pokud tedy ještě toužíte po manuální zadokolce, měli byste být slyšet co nejvíce. Jisté je totiž snad jen to, že tuto možnost máte naposledy. Ta další generace již půjde ještě ekologičtější cestou.
Nové BMW M3 již bylo zezadu nafoceno bez maskování...
...stejně jako se ukázaly i kontroverzní čelní partie. Ty ale v tomto případě patří spíše řadě 4 nebo M4, zda je skutečně dostane i M3, není zatím jasné
Zdroj: Motoring
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 35 minutami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva