Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW s plnou vervou naskočilo zpět do dieselového vlaku, novinka je snem Čechů
19.2.2020 | Petr Prokopec
I když se automobilový svět mění, české publikum zůstává konzervativní a mezi soukromými kupci preferuje hlavně dieselové kombíky. Právě tím je BMW M340d xDrive Touring, které dá stovku pod 6 sekund a jezdí za méně než 6 litrů.
Ještě nedávno se zdálo, že Evropa může dieselům začít sepisovat parte. Skandál Volkswagenu vybičoval averzi vůči kdysi oblíbenému pohonu až do abnormálních mezí. Paradoxem byla skutečnost, že celá kauza měla své kořeny ve Spojených státech, ovšem tamní motoristé se k dieselům vrátili a jejich obliba se za mořem zvyšuje. V jejich případě stačilo, že byl viník za své podvody řádně potrestán, a řada výrobců tak mohla představit své novinky s dříve nemyslitelným agregátem.
Starý kontinent ale nakonec nehodlá zůstat pozadu, jakkoliv za tím nestojí přirozený zájem automobilek taková auta znovu ve velkém nabízet. Místo toho si výrobci jednoduše uvědomili, že poptávka na trhu zůstala a s dosavadní skladbou nabídky nemají šanci splnit stále přísnější emisní limity. Diesely se tak znovu dostávají do hry jako zachránci firemních rozpočtů. Jejich nižší emise CO2 v mnoha případech může odvrátit miliardové pokuty ze strany Evropské unie. Jednou z firem, které se jich nebojí, je BMW.
Mnichovská automobilka krátce před živým ženevským debutem uvolnila první oficiální informace a fotky nových modelů M340d xDrive a M340d xDrive Touring. Oba pohání zcela nová verze třílitrového turbodieselu, která se dočkala mild-hybridizace. Součástí ústrojí je tedy 48voltový startér-generátor, který dokáže rekuperovat brzdnou energii a tu uskladnit ve 48voltových bateriích. Následně ji pak ve formě 11 koní může uvolnit kupříkladu při akceleraci.
Samotný diesel má blok i hlavu z hliníku, přičemž dle BMW má nabídnout okamžitou reakci na sešlápnutí plynu. Tu zajišťuje dvoufázové přeplňování, u kterého byla optimalizována termodynamika a chlazení vzduchu za kompresory. Šestiválec byl zároveň navržen tak, aby maximum točivého momentu nabízel již v nejnižších otáčkách, rovných 700 Nm tedy je k dispozici od 1 750 ot./min. Maximum výkonu je 340 koní ve 4 400 otáčkách.
Sedan zvládá zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy, u kombíku je čas o dvě desetiny delším. Nejvyšší rychlost byla omezena na obligátních 250 km/h u obou verzí, zatímco v případě spotřeby tu máme 5,3- až 5,7litrový průměr u tříprostorové karoseri a 5,4- až 5,8litrový průměr u praktičtější varianty. Zejména kombík je tak českým snem par excellence - auto praktické, rychlé i úsporné, tohle na Čechy funguje.
Dodejme, že sportovní výfuk je u M340d standardem, neboť jako příplatkový prvek by vyžadoval separátní homologaci. Technický odklon vůbec prvních dieselových „poloeMek“ v rámci trojkové řady tím ovšem nekončí, dále je třeba zmínit vyššímu výkonu a momentu uzpůsobenou osmistupňovou automatickou převodovku a pohon všech kol. Standardem je rovněž zadní diferenciál M Sport, stejně jako již v základu nechybí sportovní podvozek. Za adaptivní provedení s elektronicky ovládanými tlumiči si ovšem již musíte připlatit.
Nechybí rovněž 18palcová odlehčená litá kola osazená pneumatikami o rozměru 225/45 vpředu a 255/40 vzadu, se kterými jsou spárovány efektivnější brzdy s 348milimetrovými předními a 345milimetrovými zadními kotouči. Pokud vám to ovšem nestačí, je možné standardní ráfky nahradit 19palcovými, zatímco u sedanu lze velikost předních kotoučů navýšit pomocí paketu M Technic na 374 mm.
Vizuálně se obě varianty oproti zbytku portfolia liší specifickou výplní ledvinek či lehce modifikovanými nárazníky a prahy. Sedan pak navíc dostal do vínku ještě zadní spoiler. Uvnitř je pro změnu možné počítat se sportovním volantem a sedadly, unikátní jsou rovněž dekory a čalounění. Ceny zveřejněny nebyly, láci ale nečekejte.







K dieselové renesanci se nestaví zády ani BMW, které přišlo s novými modely M340d xDrive a M340d xDrive Touring. Druhé jmenované je českým snem svého druhu
Zdroj: BMW
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejčtenější články
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
8.10.2025
Šéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
9.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
