Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW se chystá změnit design úplně každého auta, které vyrábí, dokonce i nedávno představených novinek
29.5.2025 | Petr Prokopec
Chytli se mnichovští za nos a vrátí svým vozům poněkud normálnější vzezření? Anebo naopak mají pocit, že bizarní designové kreace prodejně fungují, a tak přitopí pod jejich kotlem? To nevíme, v tuto chvíli ale mají pocit, že se všechno musí změnit, rychle.
Design BMW byl zejména od dob příchodu Chrise Bangla do čela designového oddělení značky značně polarizující, i jeho díla se ale jeví jako nevinně elegantní vedle toho, s čím přichází novinky značky v posledních letech. Pod vedením šéfdesignéra Adriana von Hooydonka začala mnichovská automobilka posílat na trh často nevzhledné obludy (čest výjimkám), o kterých se sice mluvilo od rána do večera, ovšem nikoli v dobrém. A jakkoli BMW zpočátku mělo ze zvýšené pozornosti radost, nakonec usoudilo, že zkrátka zašlo až příliš daleko. A rozhodlo se jednat.
Už na letošek tak automobilka chystá designový restart, který odstartuje představení druhé generace iX3 na zářiovém autosalonu v Mnichově. Elektrické SUV se totiž stane prvním produkčním zástupcem nové rodiny Neue Klasse, které bude v roce příštím následovat řada 3 s bateriovým i spalovacím pohonem. Obě verze budou užívat odlišnou platformu, po stránce designové ovšem dojde na jejich sjednocení. Jen u toho ovšem značka nezůstane - jak zjistil britský Autocar, nové vizáže se dočká úplně celé portfolio, a to velmi rychle.
Jakkoli totiž stávající řada 5 měla premiéru v roce 2023, BMW už usilovně pracuje na jejím faceliftu, který bude představen hned po nové trojce. V uplynulých měsících ostatně již byly k vidění maskované prototypy, u nichž bylo patrné, že razantním způsobem bude překopána příď a záď. Mnichovští navíc nemají zůstat jen u exteriéru, ale řádně poklepou na zoubek i kabině, do které by mohl zamířit nový systém Panoramic iDrive.
Pětková řada nicméně nebude měnit platformu, místo toho setrvá u architektury CLAR. V případě pohonů tak lze čekat maximálně evoluční změny, což je smutné hlavně v případě M5. Tato verze totiž zůstane u 4,4litrového osmiválce doplněného o plug-in hybridní techniku, která hmotnost vystřelila na smutných 2,5 tuny.
Modernizace řady 5 pak odstartuje „závody ve zbrojení“, neboť následně se nového vzhledu dočkají řada 2, X2, řada 7 a X7. Tím to ale neskončí. „Můžu vás ujistit, že designový jazyk, který vyvíjíme a který odstartuje letos na mnichovské auto show prvním vozem z rodiny Neue Klasse, bude převzat celý portfoliem, opomenut nezůstane jediný model,“ uvedl van Hooydonk s tím, že pro zákazníky by nebylo dobré, kdyby vedle sebe stály vizuálně zcela odlišné vozy.
BMW nicméně nehodlá jít cestou jednoduchého kopírování. „Bude zde určitá podobnost, nicméně každý model bude mít svůj unikátní charakter, jako je tomu nyní. Všechny ovšem v krátkém časovém horizontu budou vypadat jako zcela nové,“ dodal šéfdesignér BMW. Podle něj na vizuální přepracování všeho dojde „během dvou tří let“. To bude opravdu kalup, v roce 2028 byste po delším pobytu v jeskyni ani nemuseli poznat, že jste vstoupili do showroomu BMW...






Mnichovští radikálně překopou design všech aut, která vyrábí, ovlivněn má být novinek z rodiny Neue Klasse. Její první vlaštovka v podobě produkční iX3 druhé generace se přitom ukáže v září na autosalonu v Mnichově. Foto: BMW
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
včeraProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
včeraVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
včera„Hrozí náhlá ztráta brzdných schopností.” Ferrari až po třech letech výroby objevilo kritickou chybu klíčového modelu za víc jak 10 milionů
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.30. 22:01 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 07.30. 20:36 - Kavis
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom
- Americké vozy a vše kolem nich 07.30. 09:06 - Stepan