Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW se chystá změnit design úplně každého auta, které vyrábí, dokonce i nedávno představených novinek
včera | Petr Prokopec
Chytli se mnichovští za nos a vrátí svým vozům poněkud normálnější vzezření? Anebo naopak mají pocit, že bizarní designové kreace prodejně fungují, a tak přitopí pod jejich kotlem? To nevíme, v tuto chvíli ale mají pocit, že se všechno musí změnit, rychle.
Design BMW byl zejména od dob příchodu Chrise Bangla do čela designového oddělení značky značně polarizující, i jeho díla se ale jeví jako nevinně elegantní vedle toho, s čím přichází novinky značky v posledních letech. Pod vedením šéfdesignéra Adriana von Hooydonka začala mnichovská automobilka posílat na trh často nevzhledné obludy (čest výjimkám), o kterých se sice mluvilo od rána do večera, ovšem nikoli v dobrém. A jakkoli BMW zpočátku mělo ze zvýšené pozornosti radost, nakonec usoudilo, že zkrátka zašlo až příliš daleko. A rozhodlo se jednat.
Už na letošek tak automobilka chystá designový restart, který odstartuje představení druhé generace iX3 na zářiovém autosalonu v Mnichově. Elektrické SUV se totiž stane prvním produkčním zástupcem nové rodiny Neue Klasse, které bude v roce příštím následovat řada 3 s bateriovým i spalovacím pohonem. Obě verze budou užívat odlišnou platformu, po stránce designové ovšem dojde na jejich sjednocení. Jen u toho ovšem značka nezůstane - jak zjistil britský Autocar, nové vizáže se dočká úplně celé portfolio, a to velmi rychle.
Jakkoli totiž stávající řada 5 měla premiéru v roce 2023, BMW už usilovně pracuje na jejím faceliftu, který bude představen hned po nové trojce. V uplynulých měsících ostatně již byly k vidění maskované prototypy, u nichž bylo patrné, že razantním způsobem bude překopána příď a záď. Mnichovští navíc nemají zůstat jen u exteriéru, ale řádně poklepou na zoubek i kabině, do které by mohl zamířit nový systém Panoramic iDrive.
Pětková řada nicméně nebude měnit platformu, místo toho setrvá u architektury CLAR. V případě pohonů tak lze čekat maximálně evoluční změny, což je smutné hlavně v případě M5. Tato verze totiž zůstane u 4,4litrového osmiválce doplněného o plug-in hybridní techniku, která hmotnost vystřelila na smutných 2,5 tuny.
Modernizace řady 5 pak odstartuje „závody ve zbrojení“, neboť následně se nového vzhledu dočkají řada 2, X2, řada 7 a X7. Tím to ale neskončí. „Můžu vás ujistit, že designový jazyk, který vyvíjíme a který odstartuje letos na mnichovské auto show prvním vozem z rodiny Neue Klasse, bude převzat celý portfoliem, opomenut nezůstane jediný model,“ uvedl van Hooydonk s tím, že pro zákazníky by nebylo dobré, kdyby vedle sebe stály vizuálně zcela odlišné vozy.
BMW nicméně nehodlá jít cestou jednoduchého kopírování. „Bude zde určitá podobnost, nicméně každý model bude mít svůj unikátní charakter, jako je tomu nyní. Všechny ovšem v krátkém časovém horizontu budou vypadat jako zcela nové,“ dodal šéfdesignér BMW. Podle něj na vizuální přepracování všeho dojde „během dvou tří let“. To bude opravdu kalup, v roce 2028 byste po delším pobytu v jeskyni ani nemuseli poznat, že jste vstoupili do showroomu BMW...






Mnichovští radikálně překopou design všech aut, která vyrábí, ovlivněn má být novinek z rodiny Neue Klasse. Její první vlaštovka v podobě produkční iX3 druhé generace se přitom ukáže v září na autosalonu v Mnichově. Foto: BMW
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025
Nejnovější články
Šéf ostrých Mercedesů ani po totálním fiasku čtyřválcové C63 nepochopil nic, o současném automobilovém průmyslu to říká všechno
před 2 hodinamiOjetý Opel Corsa má podle Němců smysl koupit v jedné generaci. Elektrické verzi se ale vyhněte za každou cenu, sežere vás zaživa
včeraNovinka od zakladatelů Alpiny, kteří Alpinu už prodali, vypadá naživo líp než ve studiu, potají skrývá dvě auta v jednom
včeraBrembo ukázalo nové řešení brzd, s jinými už v Evropě brzy nebude možné prodávat auta
včeraTohle je nový císař ztráty hodnoty, během pouhých 600 ujetých km připravil majitele o 2,64 milionu Kč!
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva