Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW se důsledné zachovávání benzinů a dieselů v prodeji vyplácí, nic na tom nehodlá měnit
19.6.2024 | Petr Prokopec
Mnichov se elektřiny nebojí, jinak ale zůstává věrný svým předchozím slibům a do všech modelů včetně nové generace řady 1 dál nabízí dokonce i dieselové motory. Slaví s tím úspěchy, a tak na tom dál nehodlá nic měnit, stejně vypadající auta budou dál nabízet všechny pohony.
Na rozdíl od Audi nebo Mercedesu nepřišlo BMW nikdy ani s náznakem jakéhokoli data, ke kterému by ukončilo prodej spalovacích aut. Proč by také mělo? Jsou to produkty, které firmu živí, tak je přece nebude jakkoli shazovat. Dál tedy nabízí všechny druhy pohonu do všech klíčových řad a jednotlivé verze od sebe vizuálně podstatně neodlišuje. Tento přístup se automobilce minimálně v loňském roce vyplatil, neboť nahoru šel jak celkový obrat, tak prodeje spalovacích aut i elektromobilů.
Příští rok nicméně v Mnichově odstartuje nová éra, BMW totiž představí elektrickou řadu 3 postavenou na platformě Neue Klasse, u které pořád není jasné, čeho bude technicky schopna. Někteří ji označují za čistě elektrickou, technický šéf ale takové vnímání v minulosti popřel. Je ovšem otázkou, jak to myslel - buď řekl něco, co neměl, neboť nikdo jiný věc takto neprezentuje, nebo se špatně vyjádřil a počítá jen se spalovacími verzemi stejných modelů, které ovšem nemusí nutně stát na stejných základech.
Ať už je to jakkoli, produktový šéf značky Bernd Körber nyní kolegům z Autocar potvrdil, že automobilka v každém případě pojede podle strategie, která se jí dosud tak osvědčila. Zmiňovaná trojka tedy dorazí i se spalovacím či hybridním pohonem, přičemž vizuální rozdíly mezi jednotlivými verzemi budou nepostřehnutelné, a to i kdyby byla použita rozdílná architektura.
„Co aktuálně hraje v náš prospěch, to je naše strategie. Vždy totiž bylo jasné, že další vývoj bude nevyzpytatelný, neboť je závislý na regulacích a potřebách zákazníků,“ uvedl Körber. „V dohledné budoucnosti tak počítáme s flexibilním přístupem, kvůli čemuž jsme od počátku plánovali, že budeme různé pohony vyrábět na stejné montážní lince. Pokud se tedy trh bude ubírat jedním směrem, nemusíme zavírat továrnu či vyhazovat lidi. Pouze se přesuneme k jinému pohonu,“ dodal.
BMW tak dokáže ideálně reagovat na výkyvy jednotlivých světových trhů, stejně jako na nálady politiků. Jak totiž dodává prodejní šéf značky Jochen Goller, „ještě před dvěma lety byly odhady spojené s elektromobily příliš optimistické, nyní jsou pro změnu příliš pesimistické“. Nicméně i tak se „od elektrických aut dočkáme růstu“. Obavy zákazníků přitom mají rozptýlit nové modely, u kterých lze očekávat jak delší dojezd, tak kratší časy spojené s dobíjením.
Tato strategie se netýká pouze BMW, nýbrž i Mini. I když jsou elektrický a benzinový Cooper stylizovány stejně, první je vyráběn v Číně na vlastní elektrické architektuře, zatímco druhý sjíždí z montážních linek v britském Oxfordu. K dispozici pak má platformu UKL, stejně jako předokolky a čtyřkolky mnichovské automobilky. Ta by tedy pomalu dokázala vykrýt chybějící kapacitu nejen mezi různými pohony, ale dokonce mezi značkami.
Taková flexibilita se dnes nevidí a BMW jednoznačně přináší spíše výhody než pravý opak. Byť je třeba dodat, že jistá negativa se zde najdou. I mnichovská automobilka totiž již u elektrických aut přešla na baterie integrované do podlahy. V důsledku toho ovšem její stávající sedany působí spíš jako crossovery se zvýšeným podvozkem. Asi nejvíce patrné je to na nové řadě 5, která by pomalu mohla být reklamou na obezitu, i když ve spalovacích verzích „tlustou” podlahu vůbec nepotřebuje.
Nová řada 5 již jede dle flexibilní strategie značky, mezi spalovací a elektrickou verzí jsou tedy jen minimální rozdíly. Díky tomu mohou být různé druhy pohonu vyráběny na téže lince, dál se na tom nic nemá měnit. Foto: BMW
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Mercedes si v zoufalosti najal slavného herce, aby propagoval elektrické auto, sám si ale koupil jeho spalovací verzi
před 7 hodinami - Hollywood byl napřed, díky elektromobilům tu konečně máme auta reálně explodující při nehodách
dnes - Kupte si současné Audi RS4, dokud můžete. Nástupce v podobě hybridní RS5 Avant se po okruhu od pohledu otyle plácá
17.9.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- V Norsku se v červenci prodalo už jen 47 spalovacích aut. Dokonale ukazují, pro co se elektřina vůbec nehodí
20.8.2024 - Němci vyzkoušeli asi nejlepší verzi obytného VW Transporter, jako ojetý je překvapivě levný
20.8.2024 - Hořící tahač Tesly nakonec uzavřel dálnici na 16 hodin. Lidé museli zůstat 800 m daleko, hasiči to po pár hodinách vzdali
21.8.2024 - Bentley geniálně vyřešilo problém velkých dotykových displejů v moderních autech, nikomu o tom ale neřeklo
21.8.2024 - Šéf Lamborghini říká, že auta mu od covidu prodává YOLO efekt, asi proto je jeho novinka tak nudná
21.8.2024
Živá témata na fóru
- Politický koutek 09.19. 20:29 - řidičBOB
- Škoda Auto obecně 09.19. 20:25 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 09.19. 18:02 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.19. 16:20 - Eda
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 09.19. 13:56 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 09.19. 13:42 - pavproch
- BMW Divize 09.19. 10:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.19. 10:08 - řidičBOB