Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW ukázalo další nový osobní tank, bez zelené ideologie dává o hodně větší smysl
29.8.2023 | Petr Prokopec
Mnichovská automobilka si asi chce vylepšit reputaci a po nedávno odhaleném nesmyslu jménem i7 Protection přichází s konvenčně koncipovanou „protekční” X5. Je to o hodně chutnější šálek kávy.
Na počátku srpna představilo BMW novinku, ze které musí každý rozumný člověk dodnes kroutit hlavou. Pod názvem i7 Protection totiž dorazila pancéřovaná verze elektrické limuzíny. Již ve chvíli, kdy tato slova poskládáte vedle sebe, vidíte jasně, o jaký nesmysl se jedná. Je to ještě těžší auto s velmi omezenou dynamikou a ještě omezenějším akčním potenciálem. To je u auta, jehož prvořadým úkolem je odolat útoku agresora a rychle zmizet do nejdále, skutečně kombinace k pohledání.
BMW se za tuto hloupost dočkalo kritiky nejen od nás, a tak tu o necelé tři týdny později máme další mnichovskou novinku stejného ražení, kterou kritizovat dost dobře nelze. Ochranného pancíře se totiž dočkalo inovované BMW X5, které se v elektrickém provedení ani nevyrábí, a tak jde o konvenční vůz. V takovém autě má posádka mnohem větší šance přežít něčí atak, a to i přesto, že má nižší certifikaci balistické ochrany VR6. Znamená to, že ocelové pláty napěchované pod karoserii zvládnou zastavit kulku kalibru 7,62 mm letící rychlostí 720 metrů za sekundu. S úrovní VR9 je spojeno až 820 m/s.
Abychom vše vysvětlili ještě lépe, přesuneme se k jednotlivým zbraním. Pancéřované BMW X5 totiž dokáže odolat jak všem pistolím, tedy i slavné „tři-pět-sedmičce“ Magnum, tak i lehčím kulometům či sniperským puškám. Ocelové pláty nebyly vměstnány pouze pod dveře či blatníky, ochranu vám poskytuje rovněž střecha. Podvozek pak pro změnu disponuje hliníkovým panelem, jenž dokáže odolat šrapnelům. BMW nicméně za příplatek nabízí právě pro střechu a podvozek ještě odolnější pancéřové krytí.
V souladu s přidanou hmotností byl upraven podvozek a posílen brzdový systém, zajímavé řešení pak BMW použilo u palivové nádrže. Její vnitřek totiž obsahuje speciální nátěr, který se po průstřelu sám zatáhne a zabrání tak úniku pohonných hmot. Pochvalu si nicméně zaslouží i vzhled vozu. Verze X5 Protection VR6 se totiž dočkala paketu M Sport, díky čemuž na první pohled působí atraktivněji, než by u podobných aut člověk čekal. A mate tak tělem, neboť asi jen málokdo by čekal, že ostře sledovaný prominent bude sedět uvnitř takového vozu.
Pokud tedy dojde na přepadení, je moment překvapení na straně cíle. Díky tomu má řidič pancéřované X5 pár sekund k dobru, jichž může využít k úniku. A jakkoli došlo na navýšení hmotnosti, na rozdíl od elektrické limuzíny dokáže benzinové SUV skutečně zmizet během pár chvil v prachu. Základem je totiž provedení M60i xDrive, což znamená, že pod kapotou najdeme 4,4litrový osmiválec naladěný na 530 koní, jemuž pomocnou ruku podává 48voltový mild-hybridní systém (+ 12 koní).
Ve srovnání se standardním BMW X5 M60i se přitom zrychlení na stovku zhoršilo ze 4,2 na 5,9 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost byla omezena na 210 km/h. To ale ve finále opravdu nejsou špatná data, zvláště když je porovnáme s oním elektrickým nesmyslem. BMW i7 Protection totiž potřebuje k akceleraci na stovku dlouhých 9 sekund a více než 160 km/h nejede.
Aktuálně už jen dodáme, že BMW nezveřejnilo ani hmotnost, ani cenu. Ta však nebude zrovna nízká, kromě pancíře se totiž X5 Protection VR6 dočkalo také rozsáhlé luxusní standardní výbavy. Vyrábět se pak bude na separované lince vedle běžných exemplářů v americkém Spartanburgu. Automobilka přitom zájemcům nabízí i speciální školení řidičů, v rámci servisu a údržby jsou pak ve vybraných dealerstvích k dispozici vycvičení experti.










Mnichovská automobilka tentokrát nespárovala ochranný pancíř s elektrickým pohonem, nýbrž s paketem M Sport. X5 Protection VR6 tak na první pohled nevypadá jako pancéřovaný vůz, snáze tak unikne pozornosti. A přepadený má v 530koňovém SUV mnohem větší šance z místa činu uniknout bez následků. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
včera
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
včera
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
