Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW už testuje M5 s pohonem 4x4, dorazí již v této generaci?
23.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(foto) Pravděpodobně půjde pouze o mulu testující komponenty příští generace M5, u BMW si ale v tomto ohledu nemůžeme být ničím jisti.
BMW kdysi řeklo, že nikdy nepostaví ostrá M s turbem. BMW kdysi řeklo, že eMka nikdy nezatíží pohonem všech kol. BMW kdysi řeklo, že se nikdy nevzdá svých atmosférických řadových šestiválců. BMW řeklo asi tisíc svých „nikdy”, z nichž jen za posledních pár let popřelo naprostou většinu. Automobilka sice kraluje prodejům mezi prémiovkami, z tradic, na kterých staví svůj image, ale ctí máloco. Však sedan s benzinovým motorem R6 a pohonem zadních kol má dnes k jeho typickému produktu hodně daleko.
Už se ani neptáme, co ještě z tradičních hodnot zbude, ohlášená elektrická revoluce dává jasnou odpověď: nic. Jestli je to pro BMW přístup vedoucí k udržitelnosti jeho pozic nebo spíše naopak, ukáže čas, v kontextu výše zmíněného ale nepřekvapí, že automobilka brzy postaví vůbec první „čistý” (nebavíme se o verzích M Performance) sedan divize M, který nebude roztáčet pouze zadní kola.
V případě modelu M5 se ostatně už léta spekuluje, zda jej pohon 4x4 nestihne. V této generaci se to už stát nemělo, v té další ale ano. Že k tomu dojde, nedávno potvrdil i nový šéf divize dorazivší ještě v sáčku s odznakem čtyř kruhu na klopě, který na načrtl i několik dalších ostrých modelů. Nejnovější fotky potvrzují, že si nevymýšlel, otázkou ale pořád je, kdy M5 xDrive dorazí.
Na přiložených záběrech ze severu Švédska zdánlivě není nic zajímavého, je na nich dobře známá dnešní M5. Špionážním fotografům se ale její testování v dnešní době, na sklonku životního cyklu, zdálo být zvláštní, a tak se odstavenému vozu podívali pod sukni. Jaké je čekalo překvapení, když v přední části vozu našli poloosy pohánějící také přední kola.
Tohle prostě je M5 xDrive a otázkou je jen to, co tento prototyp znamená. Optimisté (či skeptici, vyberte si) řeknou, že jde jen o mulu nové generace či testování jejích komponentů, když nová pětka má dorazit snad někdy během příštího roku. Zní to logicky, ale musí to být pravda? Nemusí, BMW se může snadno pokusit oživit prodeje em-pětky na sklonku jejího životního cyklu právě verzí xDrive, ostatně příchod samotné nové 5er ještě neznačí příchod další M5 - na tu můžeme čekat ještě roky a generace F10 se může vesele prodávat dál. Vyvinout takové auto nemůže být pro bavorské příliš náročné.
Posuďte sami, důkaz existence prototypu přikládáme. Ačkoli my věříme spíše tomu, že jde jen o mulu, vůbec bychom se nedivili, kdyby se BMW nebylo schopno smířit s představou, jak mu ještě roky budou brát zákazníky vozy jako Mercedes E63 AMG 4Matic. M5 F10 s pohonem xDrive by bylo řešením...







O tom, že BMW M5 s pohonem 4x4 testuje, nemůže být žádných pochyb. Otázkou je, co to znamená...
Zdroje: Auto Evolution, BimmerPost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Honda prodělala za jediný kvartál na elektromobilech 16 miliard Kč. Ve světlé chvíli přiznala: Byl to omyl
před 2 hodinamiNěmci vzali Erdoganovu pýchu a zkusili s ní ujet 2 000 km z Turecka do Německa. Takto dopadli
včeraBezpečnost moderních SUV je fikce. Spousta lidí už z nich ani pořádně nevidí na cestu
včeraHonda Civic pro EU dostala facelift. Její fiasko nemá šanci zvrátit, leda by ji tuningové firmy začaly předělávat na BMW 3
včeraAni 40 modelů není dost. Mercedes brzy odhalí hned 18 dalších novinek, chce jimi zachránit upadající prodeje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva