Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 | Petr Prokopec
Pokud už jste měli možnost usednout do nové X3, asi si v souvislosti s BMW pokládáte otázky typu: Quo vadis? Jenže bude ještě hůř. V prvé řadě náklady ořezávající styl, se kterým přišla Tesla, bude z nových bavoráků ještě citelnější.
Interiéry aut procházely po dekády celkem logickou evolucí vycházející z jejich osvědčené podoby. Za volantem tedy trůnil přístrojový štít, zatímco středovou konzoli okupovalo větší či menší množství tlačítek ovládajících různé funkce. K těm postupem času začaly přibývat jedno- či víceřádkové displeje, z nichž se nakonec staly dotykové obrazovky. Přičemž digitalizace se dotkla i přístrojových štítů. Kromě toho začal být stále větší důraz kladen také na head-up displeje. V principu se ale měnily vždy spíš detaily než základní architektura, což má právě svou logiku - vše zmíněné je dost důležité z hlediska elementární bezpečnosti ovládání auta, takže velké změny nebyly, nejsou a nebudou žádoucí.
Vidle do zažitých pořádků ale později hodila Tesla, která už u Modelu S začala klást větší důraz na centrální obrazovku než přístrojový štít. Ten pak byl u Modelu 3 zcela zrušen i spolu s naprostou většinou tlačítek. Je to laciné, je to velmi problematicky funkční, ale je to také výrobně i vývojově nízkonákladové. A tak se z posunu tímto směrem stal trend, jehož se začali chytat i další výrobci. Ti jako by si postupně zkoušeli, kam až mohou zajít. A i když odezva z trhu byla téměř vždy dominantně negativní, stejně šli dál a dál stejným směrem.
BMW v této smečce nepatřilo k vůdcům, nakonec ale i v Mnichově zjistili, že není nic lepšího než nízké náklady. Už současné evoluce dříve odhalených bavoráků jsou tak dost nesnesitelné svou eliminací tlačítek a soustředěním maxima ovládacích prvků na středovou obrazovku, přičemž úplné novinky typu aktuální X3 uvnitř kvůli témuž už i dost odporně vypadají, alespoň podle nás. Přesto bude ještě hůř.
Příští rok bude totiž debutovat vůbec první model chystané rodiny modelů Neue Klasse, u kterých lze čekat další „přiteslování” (nebo „oteslování”?). Mnohé ostatně naznačily už koncepty těchto vozů, více pak BMW odhalí na veletrhu elektroniky CES, který se bude od 7. ledna konat v Las Vegas. Momentálně automobilka přišla s prvními snímky, z těch však nelze až tak moc vyčíst, neboť fotografovi pokaždé stál v cestě herec Tim Meadows, jenž bude tiskovou konferenci uvádět. Ve finále nicméně i díky oněm konceptům již víme, co nás čeká a nemine.
Automobilová branže totiž začíná klást větší důraz na zmíněné středové displeje či head-up displeje než klasické přístrojové štíty. S těmi BMW u svých nových modelů vůbec nepočítá, místo toho budou prakticky veškeré informace promítnuty na úzký pás natažený přes celou šíři čelního skla. Doplní jej pak rozměrný tablet ve středu palubky, který bude možné ovládat i hlasově.
Jak moc jste fanoušky tohoto směru, je čistě na vás. I kdybyste ale svým protestem zaplnili Václavské náměstí, na směřování BMW to zřejmě nic nezmění. Když automobilky musí cpát peníze do spousty věcí, které trh neocení, musí je výměnou za to šetřit tam, kde může. A to je bohužel i tady. My nad tím, kam bavorská automobilka směřuje krátce poté, co je Audi svými dlouholetými zákazníky tvrdě kritizováno za podobně hloupé pojetí vnitřků nových modelů A5, A6 nebo Q5, můžeme znovu jen kroutit hlavou.



Nové pojetí palubní desky automobilka nazývá Panoramic iDrive. Z klasiky toho už moc nezůstane, i když vidět můžeme jen náznaky. Foto: BMW
Výsledek má zjevně velmi blízko tomu, co ukázaly už koncepty Vision Neue Klasse. Foto: BMW
Pokud - tak jako my - nemůžete vystát už současnou X3, vězte, že bude ještě hůř. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před hodinouHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 3 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle