Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW Zagato Roadster: další Němec po italsku, tentokrát bez střechy
18.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Spolupráce německých inženýrů a italských karosářů se ukázala být tak úspěšnou, že si ji dotyční dali znova. Dokonce nad stejným autem.
Nemusíte mít až tak skvělou paměť, abyste si pamatovali, že BMW na květnovém Concours d'Elegance Villa d'Este vytáhlo vůz, kterému říká Zagato Coupe. Tuto specialitku jsme později mohli vidět i na videích od jezera Como a ani při této příležitosti jsme neopomněli zmínit, že jde tak trochu o návrat stále jediného Zetka v nabídce mnichovské značky v podobě kupé. Tato karoserie byla vlastní předchozí Z4 i dřívější Z3, u aktuální generace Z4 se ale pochopitelně vytratila z nabídky - vůz je totiž kupé i roadsterem dohromady.
Jenže právě tento přístup vozu tak trochu ubírá na lesku a je docela pravděpodobné, že BMW s další generací po stejném řešení nesáhne. Jestli se to stane a automobilka se skutečně vrátí ke dvěma samostatným modelům s pevnou resp. plátěnou střechou, to ukáže až čas, jisté ale je, že přesně tímto směrem zamířili u Zagata. Po předchozím kupé totiž ve spolupráci s BMW dali za vznik i „čistému” Roadsteru.
Není to zrovna překvapení, neboť zainteresované strany tento krok oznámily ještě před začátkem další světově významné soutěže elegance, kde výrobci mají ve zvyku odhalovat své novinky - té v Pebble Beach v Californii. A není to překvapení i z jiného důvodu - reakce na prve odhalené kupé byla velmi pozitivní,a to i u nás. Nyní už je BMW Zagato Roadster, jak si vůz říká, věcí zcela veřejnou, a tak se pojďme podívat, co nabízí.
Je třeba říci, že napodruhé už BMW se Zagatem tolik pozdvižení asi nevzbudí. Ne snad, že by vůz nebyl zajímavý, to jistě je, je ale do značné míry předchozím kupé s uříznutou střechou. Zagato Roadster vzniklo během pouhých šesti týdnů, a i z toho je vidět, že od nuly se tady nestavilo. Příď otevřené verze je stejná jako u kupé a novinky se začínají představovat až se začátkem sloupků A, které jsou u Roadsteru vyvedeny v černé barvě bez ohledu na lak karoserie.
Za těmi pochopitelně chybí pevná střecha, kterou v tomto případě nahrazuje plátno. Jak vůz vypadá s nataženou střešní částí ale můžeme jen hádat, všechny snímky ukazují vůz bez ní. I tak je ale na co koukat - italští designéři si pochopitelně museli pohrát i se zadními partiemi a nezvládli to vůbec špatně. Jindy problematické zakončení otevřených vozů je zde provedeno velmi ladně a za novými ochrannými oblouky pokračuje dvěma „vybouleninami” ve stylu těch, které má Zagato ve zvyku dělat na střeše. Také samotná záď je nepatrně odlišná, drobných změn si ale snadno sami všimnete na přiložených fotkách, na kterých jsou Coupe i Roadster k vidění také bok po boku.
Interiér se podle očekávání změnil minimálně. Palubní deska a navazující části jsou vyvedeny stejně, odlišné je pouze barevné ladění - zatímco kupé je oděno do černé, otevřené provedení dalo povětšinou přednost hnědé kůži, kterou ostatně používají i již zmíněné ochranné oblouky za zadními sedadly.
O technice se ani tentokrát BMW resp. Zagato příliš nešíří a autoři vozu konstatují, že pod kapotou najdeme tu nejlepší techniku dostupnou pro produkční model Z4. Půjde tedy o motor varianty sDrive35is, který standardně dodává zadním kolům až 335 koní, zde by měl být podle zdrojů britského Autocaru díky zvýšenému plnícímu tlaku a upravenému výfuku posunut až k hranici 400 koní.
Plány původců této specialitky s prodejem jsou stejně jako v případě kupé nejasné, stále si ale myslíme, že jen u „showcars” ukazovaných na soutěžích elegance zde nezůstane. BMW i Zagato potřebují vydělávat a o jejich Z4 prostě je zájem. Tak proč ho nevyužít?





























BMW Zagato Roadster se snaží zopakovat úspěch stejně laěného kupé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 7 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 8 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 10 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 11 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
